Fitness Seller

Het gevaar in Belgie

flippodud zei:
"heel gemakkelijk om met die extreem linkse gedachte ..."
en sinds wanneer is iemand die voor nuancering pleit een extremist?
Nuancering betekend o.a. dat je niet alleen de vinger wijst naar de politie/politiek, maar ook naar de allochtone gemeenschap zelf. En dat laatste heb ik jouw nu juist niet zien doen.

Het is echt wel een kwestie van beide kanten hoor, en het kan best zijn dat politie niet opgewassen is tegen de criminaliteit van die jongeren (autochtone jongeren zijn namelijk meestal niet zo, dus hebben ze er in het verleden ook nooit op kunnen "oefenen").

DBC01 zei:
Ik bank niet meer dan 125. Vanwege m'n schouders. Interesseert me ook geen hout lieverd. want wat ik met 'slap' bedoel in deze tekst heeft niks met fysieke kracht te maken.

Met slap bedoel ik mensen die een situatie niet bekrachtigen of willen veroordelen maar liever van de kant staan te roepen dat betrokkenen 'agressief zijn'.
Er steekt vaak veel meer achter.

Ik heb heel vaak te maken gehad met dat soort figuren.
Staat er iemand je uit te dagen, begint te vechten, je verdedigt je en je slaagt erin, opponent valt neer en het toegestroomde publiek keert zich vervolgens geheel volgens scenario tegen de beveiliging. Had het huftertje gewonnen dan stonden ze te joelen maar nu is de portier de 'vechtersbaas' en 'de agressor'.

Trieste mensen!

Vergeet niet dat ik er sta om me het liefst een avond lang te bescheuren van het lachen, niks meer dan dat. Tenslotte gaan we allemaal uit voor het plezier.

Dus nogmaals, je slapte heeft met je karakter te maken, want je houdt het liefst je ogen gesloten voor de groepen in jouw samenleving die continue voor problemen zorgen en zich een breuk lachen om figuren zoals jij die blijven zalven en aaien.

eerst en vooral als iemand aangevallen wordt dan heeft die het volste recht om met die aanvaller te doen wat hij wil, dat doe ik ook. maar aan jouw mening tov die allochtonen is nix verdedigends. je wil er gewoon met een bende oproerpolitie op in gaan rammen.
btw, ik heb nix tegen buitensmijters die hun job ernstig en met enig verstand benaderen en die zijn, gelukkig, ook in de meerderheid. maar jammergenoeg zijn er ook slechte portiers en die besmeuren dan de zaak voor de rest. en net zoals er racisten zijn, heb je jammergenoeg ook mensen die denken dat alle portiers agressieve gekken zijn.

Big_T zei:
Nuancering betekend o.a. dat je niet alleen de vinger wijst naar de politie/politiek, maar ook naar de allochtone gemeenschap zelf. En dat laatste heb ik jouw nu juist niet zien doen.

Het is echt wel een kwestie van beide kanten hoor, en het kan best zijn dat politie niet opgewassen is tegen de criminaliteit van die jongeren (autochtone jongeren zijn namelijk meestal niet zo, dus hebben ze er in het verleden ook nooit op kunnen "oefenen").

hoe vaak moet ik nu nog zeggen dat ik de problemen met de allochtonen NIET ontken. moet ik ze echter nog eens helemaal intikken, dacht het niet want dat is al genoeg gebeurd en we worden er nix wijzer van.

Big_T zei:
Ik kijk wel wat verder dan mijn tv vriend, ik zie het IRL elke dag gebeuren. Doe geen uitspraken waarvan je niet zeker kan zijn.

Dat die jongens geen kansen krijgen hebben ze aan zichzelf te danken. Een werkgever neemt geen criminelen aan, zou jij ook niet doen als werkgever. Autochtonen moeten net zo goed solliciteren en kunnen ook geweigerd worden. Als jij een allochtoon bent die zich fatsoenlijk gedraagd en hard kan werken dan zal geen enkele werkgever je weigeren, dus dat vind ik een heel zwak excuus.
Ik ben een sterk aanhanger van karma, dat heb je misschien al gemerkt. Alles wat je in je leven doet, heeft zijn gevolgen, en je bent zelf 100% verantwoordelijk voor eigen daden en gevolgen. Iedereen bepaald zelf zijn of haar toekomst. Dat Molenbeek compleet om zeep is, daar hebben de allochtonen grotendeels zelf voor gezorgt. Dat er in 1 straat nog 1 autochtone vrouw van 77 woont die op de koop toe dan nog geterroriseerd wordt, zegt genoeg. Ze hebben hun eigen leefwereld en reputatie gemaakt. Dus kom dan achteraf niet lullen over discriminatie, want dan moet ik eens hartelijk lachen.

in nederland mss, maar niet in vlaanderen.

flippodud zei:
hoe vaak moet ik nu nog zeggen dat ik de problemen met de allochtonen NIET ontken. moet ik ze echter nog eens helemaal intikken, dacht het niet want dat is al genoeg gebeurd en we worden er nix wijzer van.
De vraag is wat wil je er dan aan doen? Volgens jouw doet de politie iets verkeerd. Maar wat moeten ze dan doen volgens jouw?

Je kan daarop maar 1 antwoord geven en dat is: nultolerantie.

• Topic Starter Topic Starter
Nee maar blijven nuanceren dat doen we nu al jaren en wat schieten we ermee op? Niks. Laat 1 ding heel duidelijk zijn: Als wij als Nederlanders de Arabische wetten in een Arabisch land zo aan onze laars lappen zoals zij hier met onze wetten doen, onze politici bedreigen, cineasten vermoorden, man, dan waren we met z'n allen allang het land uit gezet.

Dan zou jij ook zeggen: Het verdiende loon voor de westerlingen die de wetten van een land niet eerbiedigen! En nu zij het hier al jaren verpesten moet ik medelijden hebben met het feit dat zelfs werkgevers huiverig worden? Dat worden ze niet zomaar hoor vriend! Éérst is er jaren van rotzooi trappen en nu zeker janken dat ze geweigerd worden in de horeca en bij sollicitaties! Eigen schuld!

flippodud zei:
in nederland mss, maar niet in vlaanderen.
Ben ook Vlaming hoor. Ik heb genoeg bedrijven gekend waar Marokkanen werkten. Maar dat waren dan ook goede werknemers. En ik heb ook Marokkanen gekend die hun voeten eraan veegden, en die werden dan net zo snel ontslagen als hun autochtone collega's. Maar in hun ogen is dat discriminatie, tja...

inderdaad nultolerantie is het antwoord, zoals ik eerder al zei. maar het probleem is in belgie dat de politie in hun broek schijt, en hierbij verwijs ik opnieuw naar mijn initiële anekdote.

ik schijn echter te verschillen van mening met jullie dat ik er erg op hamer dat we goed moeten beseffen dat die jongeren een minderheid zijn, en dat we het kind niet met het badwater mogen weggooien.

Het badwater is dermate vervuild dat we beter het zaakje kunnen verversen.

Big_T zei:
Ben ook Vlaming hoor. Ik heb genoeg bedrijven gekend waar Marokkanen werkten. Maar dat waren dan ook goede werknemers. En ik heb ook Marokkanen gekend die hun voeten eraan veegden, en die werden dan net zo snel ontslagen als hun autochtone collega's. Maar in hun ogen is dat discriminatie, tja...

het is toch echt wel aangetoond dat allochtonen moeilijker aan werk raken. en tussen die werkloze allochtonen zitten dan ook die goede werknemers die je aanhaalt.

flippodud zei:
het is toch echt wel aangetoond dat allochtonen moeilijker aan werk raken. en tussen die werkloze allochtonen zitten dan ook die goede werknemers die je aanhaalt.
Tja het is natuurlijk een reputatie die ze met zich meedragen. En dan is het idd jammer dat de goeden er soms de dupe van zijn. Maar ik heb ondervonden in mijn omgeving dat het met die discriminatie allemaal best meevalt. Misschien dat niet zo overal is, daar ga ik niet over oordelen. Maar juist daarom moeten we de "slechten" heel hard aanpakken, en op dat vlak heb je helemaal gelijk, dat er gewoon niet hard genoeg opgetreden wordt door o.a. politie. Maar de grootste boosdoener is in mijn ogen toch de politiek, die de criminele allochtonen teveel laat begaan door een slap beleid en wetgeving.

Big_T zei:
Tja het is natuurlijk een reputatie die ze met zich meedragen. En dan is het idd jammer dat de goeden er soms de dupe van zijn. Maar ik heb ondervonden in mijn cariere dat het met die discriminatie allemaal best meevalt. Misschien dat niet zo overal is, daar ga ik niet over oordelen. Maar juist daarom moeten we de "slechten" heel hard aanpakken, en op dat vlak heb je helemaal gelijk, dat er gewoon niet hard genoeg opgetreden wordt door o.a. politie. Maar de grootste boosdoener is in mijn ogen toch de politiek, die de criminele allochtonen teveel laat begaan door een slap beleid en wetgeving.

zeker waar, maar uitvoerende en wetgevende macht zijn in ons geperverteerd landje nog steeds gescheiden. en niks belet de politie om die jongeren op te pakken wegens; verboden wapen bezit,bendevorming,... de politiek moet echter wel ophouden met het probleem te onderkennen en het in de media van zich af te schudden.

buiten de draad: ik heb nu veel meer "server bezet" meldingen dan vroeger(voor de verhuis).

DBC01 zei:
Het badwater is dermate vervuild dat we beter het zaakje kunnen verversen.
Zo zo, scherpe reactie opa :D

@flippodud
De politie kan deze jongeren idd oppakken. Maar het probleem is dat de gevangenissen overvol zitten. Dus lopen ze zo weer vrij rond. Dit binnenbrengen-door-de-voordeur-en-langs-de-achterdeur-weer-naar-buiten-laten is trouwens 1 van de grootste oorzaken van de hoge stress onder politiemensen in Brussel.
En met onderkennen bedoel je vast ontkennen, en idd de politiek moet er mee ophouden.

Big_T zei:
Kijk eens of je er nu nog last van hebt, heb iets veranderd.

kun je zomaar de throughput van de server verhogen? maar voor het moment heb ik geen problemen. en de occasionele "server bezet" is er graag bijgenomen om dit forum te lezen. mss word ik wel lid :)

SR1985 zei:
Zo zo, scherpe reactie opa :D

@flippodud
De politie kan deze jongeren idd oppakken. Maar het probleem is dat de gevangenissen overvol zitten. Dus lopen ze zo weer vrij rond. Dit binnenbrengen-door-de-voordeur-en-langs-de-achterdeur-weer-naar-buiten-laten is trouwens 1 van de grootste oorzaken van de hoge stress onder politiemensen in Brussel.
En met onderkennen bedoel je vast ontkennen, en idd de politiek moet er mee ophouden.
haha :) (haha bedoeld op het zinnetje in het vet, voor dbc denkt dat ik hem tegen de schenen aan het schoppen ben :) )

idd de gevangenissen zitten vol. maar geen nood ! oncelinckx laat de criminelen gewoon beloven om zich te gedragen, en al de problemen zijn opgelost ! :yes:

Laatst bewerkt:
De kortzichtigheid ten top: Zeggen dat het 'de schuld van de politie is'.

Ja de politie heeft ook alle tools in handen om mensen op te pakken en langdurig van de maatschappij weg te houden :rolleyes:

DBC01 zei:
De kortzichtigheid ten top: Zeggen dat het 'de schuld van de politie is'.

Ja de politie heeft ook alle tools in handen om mensen op te pakken en langdurig van de maatschappij weg te houden :rolleyes:

ze kunnen wel hun wapens afpakken, en zelfs pv's opmaken. als die ouders hun werkloosheidsvergoeding zullen moeten beginnen gebruiken om de fratsen van hun zoon te betalen...

Terug
Naar boven