MuscleMeat

Het grote antidepressieva topic

Frankzane

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m83
Massa
81kg
Vetpercentage
9%
Onlangs heb ik vanwege mijn nog niet verwerkte jeugd en mijn aggressieve en depressieve buien, van mijn psychiater moeten beginnen met anti-depressieva.

Ik slik nu een half tabletje per dag en merk al wel dat ik vrolijker begin te worden. Maar de bijwerkingen zijn niet mals, ik ben de hele dag door moe, heb echt zo'n loom gevoel door heel m'n lichaam. Heb niet eens meer de kracht om bijvoorbeeld m'n vuist te ballen. Moet me constant uitrekken omdat ik zo'n moe gevoel heb, alsof je net wakker bent. Trainingen lukken voor geen meter, maar dat ging toch al niet meer super vanwege mijn knieblessure en tennisarm.

Ik hoop dat dit nog enigsinds overgaat naarmate ik de medicijnen langer gebruik. Ben nu twee weken bezig.

Zijn er hier nog meer mensen die die troep gebruiken of hebben gebruikt? Wat waren je ervaringen ermee, de bijwerkingen etc? Discuss.

Wat slik je dan ?
ik heb paroxetine prima spul licht en nergens last van...

Is pas nog een topic over geweest, welke heb je?

Van sommige kom je idd ontzettend moe. Heb zelf een jaar lang wss 16u per dag geslapen van die shit. Als je er echt te moe van bent kan je mss beter overstappen op een andere want is ook niet echt een leven dit.

Van Prothiaden bv kon ik sochtends gewoonweg niet opstaan. Moest ik toen nog moeten werken of naar school gaan ging ik er zelfs niet voor opgestaan hebben en blijven liggen hebben. Was precies in een soort coma toen ik wakker werd en het enige wat ik wilde was verder slapen. Kon mezelf langs geen kanten op gang brengen en opstaan. Na een tijdje toen ik geminderd was lukte het wel met enorm veel moeite, maar het eerste half uur was echt enorm afzien, daarna ging het dan altijd wel beter.

Als ik terugdenk aan alles wat ik geprobeerd heb was Citalopram of Cipramil mss nog het beste.
Efexor heeft me enkele dagen beter doen voelen maar zweette daar echt enorm van + droge mond en zo (Net als Seroxat), had ook steeds een enorme honger erdoor.

Cymbalta is mss ook een optie.

Zoiezo werkt elke ad bij iedereen anders, maar als je enorm moe wordt erdoor zou ik bepaalde ad's waarvan geweten is dat je er enorm moe van komen, dit als bijwerking heeft, alvast uitsluiten en niet nemen.

Ik heb ook ADV gebruikt. Wat mij altijd opviel is dat de bijwerkingen altijd maar tijdelijk waren en dat met een gezonde levensstijl een hoop bijwerkingen zijn tegen te gaan. Wat bij mij erg duidelijk was: de vervelende bijwerkingen wegen absoluut niet op tegen het voordeel wat mij het medicijn gaf.

probeer te denken aan mooie dingen in het leven, mijn biceps bijvoorbeeld....

Het is behoorlijk beangstigend hoeveel mensen denken dat ze depressief zijn :eek::o
of bedoelde je dat niet ? :D

haha denken dat je depressief bent.
Het hele depressiviteit heeft te maken met het denken.

Tenzij de problematiek natuurlijk neurogeen is.

Wat is dat toch tegenwoordig met al die depressies? Mensen in Afrika moeten vechten om te overleven en mensen hier hebben alles en lopen depressief te zijn.. Westerse pseudo-problemen...

Het lijkt ook wel of je voor ieder klein probleempje tegenwoordig zware medicijnen voorgeschreven krijgt, of ligt dat aan mij en mijn beperkte kennis?:o

Wat is dat toch tegenwoordig met al die depressies? Mensen in Afrika moeten vechten om te overleven en mensen hier hebben alles en lopen depressief te zijn.. Westerse pseudo-problemen...

Oneens, je hebt duidelijk geen idee hoe opgesloten mensen zich kunnen voelen in hun negatieve gevoelens. Dan hebben we het wel over echte depressie(nooit gehad), niet de zoveelste figuur die huilt om niets.

Als het je echt stoort, moet je dit zeggen tegen je psychiater.
Van mn medicatie enkele jaren terug sliep ik ook ganse dagen. Ik had er niet echt problemen van aangezien ik nog op de middelbare school zat en het o zo leuk was gewoon lekker koppie op de bank te leggen en wakker worden tijdens de bel om in een ander leslokaal te gaan slapen :p

;;;;

Laatst bewerkt:
Wat anti-depressiva betreft is het vrij simpel. Medicijnen moet het dragelijker maken, als je jezelf door deze medicatie vermoeider gaat voelen en je kunt veel minder doen dan je deed heeft het dus meer negatieve effecten dan possitieve.

Toen ik zelf begon met een AD, heb ik wel gemerkt dat de bijwerkingen nogal kunnen verschillen. Op de een reageerde ik heftiger dan de ander. Als ik jou was zou ik gewoon de adviezen opvolgen van degene die het heeft voorgeschreven. Dus eerst 6 weken aankijken hoe het gaat en of het uberhaupt het gewenste effect heeft. Mocht je na 6 weken nog steeds zo moe er van zijn is het misschien verstandig te kijken naar een andere AD.

Life sucks :D

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven