MuscleMeat

Het grote antidepressieva topic

Wat je zegt klopt maar ook die "problemen" moeten opgelost worden.

Negatieve gedachtes zijn geen problemen, alleen als je ze serieus neemt en er dus een probleem van maakt. Maar het blijft een illusie. Als je je identificeert met je ilusie "ik ben depressief", maak je het alleen maar erger. Ja je hebt negatieve gedachtes, accepteer ze, observeer ze, maar identificeer je er niet mee. Ga lekker mediteren ipv van het slikken van die rommel.

daar zit het hem net... 'alles' hebben --> geen doel meer voor ogen --> teveel nadenken --> welvaartsdepressie. we hebben het hier idd veel te goed. je moet voor jezelf steeds nieuwe uitdagingen blijven zoeken en da's voor sommigen niet altijd evident. het leven is nu eenmaal zinloos, je moet er gewoon proberen het beste van maken. voor de rest zijn a.d. enkel tijdelijk goed, om je uit het diepste dal te halen, daarna moet je de oorzaak van je problemen aanpakken. erover praten is de eerste stap.

Eens

Tja, mentaal zwakken. Altijd lastig onderwerp....

don't worry, be happy;)

survival of the fittest

of mijn triceps... ook heel mooi:)

Negatieve gedachtes zijn geen problemen, alleen als je ze serieus neemt en er dus een probleem van maakt. Maar het blijft een illusie. Als je je identificeert met je ilusie "ik ben depressief", maak je het alleen maar erger. Ja je hebt negatieve gedachtes, accepteer ze, observeer ze, maar identificeer je er niet mee. Ga lekker mediteren ipv van het slikken van die rommel.

Mee eens. Maar soms kan je er gewoon goed hulp bij gebruiken. Zowel met als zonder medicatie.
Bagatelliseren is ook de oplossing niet.

antidepressiva nemen is en blijft voor pussys:)

---------- Toegevoegd om 15:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

eens met allesbehalve het vetgedrukte

dude, mediteren is voor goedgelovige wijven:roflol:

Laatst bewerkt:
en wat hoort dat artikel zogenaamd te bewijzen?:rolleyes: mijn punt?;)

Meditatie is o.a. om de hersenen te kalmeren door desidentificatie met je gedachtes. Hoef je overigens niet zittend in een lotus positie te doen, ik doe het een paar keer per dag terwijl ik gewoon andere dingen aan het doen ben. Dan breng je je focus 100% naar wat je aan het doen bent ipv naar je gedachtes. Tijdens het studeren en trainen doe ik het sowieso altijd voor optimale resultaten.

Meditatie is o.a. om de hersenen te kalmeren door desidentificatie met je gedachtes. Hoef je overigens niet zittend in een lotus positie te doen, ik doe het een paar keer per dag terwijl ik gewoon andere dingen aan het doen ben. Dan breng je je focus 100% naar wat je aan het doen bent ipv naar je gedachtes. Tijdens het studeren en trainen doe ik het sowieso altijd voor optimale resultaten.

volgens mij verwar je meditatie met gewone concentratie op een bepaalde taak :)

Wat is dat toch tegenwoordig met al die depressies? Mensen in Afrika moeten vechten om te overleven en mensen hier hebben alles en lopen depressief te zijn.. Westerse pseudo-problemen...

daar zit het hem net... 'alles' hebben --> geen doel meer voor ogen --> teveel nadenken --> welvaartsdepressie. we hebben het hier idd veel te goed. je moet voor jezelf steeds nieuwe uitdagingen blijven zoeken en da's voor sommigen niet altijd evident. het leven is nu eenmaal zinloos, je moet er gewoon proberen het beste van maken. voor de rest zijn a.d. enkel tijdelijk goed, om je uit het diepste dal te halen, daarna moet je de oorzaak van je problemen aanpakken. erover praten is de eerste stap.

Nee, nee

Als je elke dag aan het vechten bent zal je je niet snel depressief voelen aangezien je daar geen tijd voor hebt.

Er zijn zoveel dingen die iemand depressief kunnen maken. Dat jij dat zelf nooit gevoelt hebt betekend niet dat iemand anders dat niet mag of kan voelen.

This suggests Zen meditation could help treat attention deficit and hyperactivity disorder (so-called ADD or ADHD), obsessive-compulsive disorder, anxiety disorder, major depression and other disorders marked by distracting thoughts.
Er is geen enkel bewijs dat meditatie gaat helpen, en concludeert hier dat medidatie de oplossing is en medicatie niet nodig is ?

ADD is trouwens een neurologisch probleem, en er zijn ook neurologische oorzaken gevonden voor een hoop andere disorders, good luck fixing that by clearing up de mind.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Wat slik je dan ?
ik heb paroxetine prima spul licht en nergens last van...

Ik slik Citalopram

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:22 ----------

Hier heb je misschien wel gelijk in, maar mensen worden niet alleen depressief door het ontbreken van levensdoelen, het kan ook komen door traumatische gebeurtenissen etc.

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

Wat anti-depressiva betreft is het vrij simpel. Medicijnen moet het dragelijker maken, als je jezelf door deze medicatie vermoeider gaat voelen en je kunt veel minder doen dan je deed heeft het dus meer negatieve effecten dan possitieve.

Toen ik zelf begon met een AD, heb ik wel gemerkt dat de bijwerkingen nogal kunnen verschillen. Op de een reageerde ik heftiger dan de ander. Als ik jou was zou ik gewoon de adviezen opvolgen van degene die het heeft voorgeschreven. Dus eerst 6 weken aankijken hoe het gaat en of het uberhaupt het gewenste effect heeft. Mocht je na 6 weken nog steeds zo moe er van zijn is het misschien verstandig te kijken naar een andere AD.

Life sucks :D

Ja ik probeer het eerst nog maar een maand. Als het blijft vraag ik om andere.

Dergelijke uitspraken tonen alleen maar je geborneerdheid aan.

bekrompenheid hoezo?
buiten het kleine aantal dat ze neemt omwille van een natuurlijk tekort aan serotonine (of weet ik veel welke stof) in hun hersenen of door een of andere shokerende gebeurtenis gerekend is het uitsluitend voor pussys:)

indien niet akkoord: tegenargumenten?

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven