Fitness Seller

Het grote Nintendo Switch topic

De nieuwe console van Nintendo - Switch

  • Moet ik bij launch hebben!

    Stemmen: 1 3,7%
  • Ga ik zeker kopen.

    Stemmen: 5 18,5%
  • Nahhh geen Nintendo voor mij.

    Stemmen: 9 33,3%
  • Eerst de kat uit de boom kijken, dus misschien.

    Stemmen: 10 37,0%
  • Ik heb er al een!

    Stemmen: 2 7,4%

  • Totaal stemmers
    27
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

80eu voor die lelijke lompe "pro" controller :roflol:
 
THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD
Metascore: 98
(56 reviews)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild


Fuck zelfs gamestop is helemaal lyrisch over de nieuwe Zelda. Begint nu toch wel te jeuken om het systeem aan te schaffen.
 
Laatst bewerkt:
Switch beleeft beste verkoop voor Nintendo-console in Amerika

De Nintendo Switch heeft in zijn eerste twee dagen het verkooprecord van het bedrijf in Noord- en Zuid-Amerika verbroken.
Reggie Fils-Aime, hoofd van de Amerikaanse afdeling van Nintendo, zegt tegen New York Times-verslaggever Nick Wingfield dat de Switch in twee dagen zelfs beter verkocht dan de Wii.

Exacte cijfers zijn nog niet bekend. Fils-Aime zegt dat Zelda: Breath of the Wild de bestverkopende lanceringsgame is die niet met een console werd meegeleverd. Het spel verslaat onder meer Super Mario 64 voor de Nintendo 64.

Daar moet bij worden opgemerkt dat de Nintendo Switch zonder meegeleverde game verschijnt, en Zelda de enige grote Nintendo-titel is die direct beschikbaar is. De game heeft dus relatief weinig concurrentie.

Switch beleeft beste verkoop voor Nintendo-console in Amerika | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
Al een tijd aan het twijfelen, maar vermoed dat het na een paar dagen ergens in een hoekje zal liggen :)
 
Switch ook in Europa best verkopende nieuwe Nintendo-console ooit

De Nintendo Switch is ook in Europa de best verkopende nieuwe Nintendo-console ooit. In het lanceringsweekend ging de console meer over de toonbank dan vorige Nintendo-consoles dat deden.
Dat bevestigt Nintendo dinsdag, hoewel het bedrijf geen exacte cijfers geeft. De Switch verkoopt dus beter dan illustere voorgangers als de Nintendo Wii en de GameCube, hoewel die consoles met voorraadtekorten kampten bij hun lanceringen. Ook de Switch is momenteel op veel plaatsen uitverkocht.

Eerder werd al duidelijk dat de Nintendo Switch in zowel Noord- als Zuid-Amerika verkooprecords had gebroken.

Ook lanceringsgame The Legend of Zelda: Breath of the Wild breekt records. Zo is het de bestverkopende Zelda-game in de dertigjarige historie van de legendarische reeks.

Switch ook in Europa best verkopende nieuwe Nintendo-console ooit | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
Al een tijd aan het twijfelen, maar vermoed dat het na een paar dagen ergens in een hoekje zal liggen :)
Er zijn nu al een aantal games (die op het systeem zullen uitkomen) die ik graag zou hebben en daar ben ik wel meerdere jaren zoet mee. Ben geen gamer die elke dag speelt.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Heb em zelf gekocht met Zelda, 1-2 switch en Super BombermanR. Super leuk om te spelen!
Had gedacht dat ik alleen maar Zelda zou spelen (wat trouwens een top game is, betere dan verwacht), maar ook de andere twee games zijn leuk om te spelen met twee of meer personen. Enige wat jammer is dat er geen pro controller bij zit, maar goed die is ook eignlijk niet nodig.
 
Nintendo verdubbelt productie van spelcomputer Switch
Gamebedrijf Nintendo gaat in 2017 meer dan 16 miljoen Switch-spelcomputers produceren. Daarmee is de productie verdubbeld.

Dat meldt The Wall Street Journal op basis van bronnen. Het bedrijf was eerst van plan om 8 miljoen exemplaren te produceren.

De productieverhoging komt nadat Nintendo recordcijfers voor de Switch meldde. Het bedrijf noemde het apparaat de "best verkopende nieuwe Nintendo-console ooit". Ook in de Benelux werd een record gevestigd. De console is in Nederland al sinds de verkoopstart moeilijk leverbaar.

Nintendo zou met de verhoogde productie denken minstens 10 miljoen Switch-spelcomputers te kunnen verkopen in 2017. Daarmee zet het bedrijf hoger in dan meerdere analisten, die vermoeden dat er slechts 5 miljoen gameconsoles over de toonbank gaan.

Switch-voorganger Wii U werd in vijf jaar tijd in totaal 14 miljoen keer verkocht. De Wii ging daarvoor meer dan 100 miljoen keer over de toonbank.

'Nintendo verdubbelt productie van spelcomputer Switch' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
Switch in eerste maand best verkochte Nintendo-spelcomputer VS
De nieuwe Nintendo Switch-spelcomputer is in de eerste verkoopmaand 906.000 keer over de Amerikaanse toonbanken gegaan.

Dat meldt Nintendo vrijdag op basis van marktonderzoek van de NPD Group. De spelcomputer verscheen op 3 maart in de winkels.

Met de eerste maand heeft de Switch een intern record van Nintendo verbroken. Eerder had de GameCube van Nintendo het verkooprecord op zijn naam, met 660.000 verkochte exemplaren in de eerste maand binnen de VS. De Nintendo Wii, Nintendo's best verkochte spelcomputer aller tijden, ging in zijn eerste maand 470.00 keer over de toonbank.

Vlak na de verkoopstart vestigde de Switch ook al een eigen verkooprecord. Na twee dagen was het de best verkochte Nintendo-spelcomputer in Amerika.

Het is onduidelijk hoeveel Switch-spelcomputers Nintendo in dezelfde periode binnen Europa heeft verkocht. In thuisland Japan stelt marktonderzoeker Media Create dat er in de eerste maand 500.000 modellen over de toonbank gingen.

De nieuwe game The Legend of Zelda: Breath of the Wild ging in de Verenigde Staten 925.000 keer over de toonbank. Het spel verscheen voor de Switch en de Wii U.

PlayStation 4
Nintendo heeft zijn eigen interne record in de VS verbroken, maar daarmee is de Switch nog niet de meest succesvolle spelcomputer in het land. In 2013 ging de PlayStation 4 meer dan 1 miljoen keer over de toonbank binnen 24 uur.

De Switch is binnen Japan wel succesvoller dan de PlayStation 4. Daar was de Sony-spelcomputer pas na zeven weken meer dan 500.000 keer verkocht.
Switch in eerste maand best verkochte Nintendo-spelcomputer VS | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
Gebruik je 'm nog? (of je zoon)
 
Ik heb deze nog niet gekocht. Ik zal later inspringen maar ik ben wel positief over de basis die nu is gelegd.
 
Ik had verwacht dat de switch ondertussen goed verkrijgbaar zou zijn. Ik verwacht dit jaar toch over te gaan tot aanschaf. Nintendo heeft blijkbaar een probleem met het vinden van voldoende onderdelen voor het systeem.

De Nintendo Switch was in mei enkele dagen uit voorraad leverbaar, maar inmiddels is de console opnieuw volledig uitverkocht. Volgens bronnen uit de industrie heeft Nintendo moeite om genoeg exemplaren te produceren vanwege een tekort aan onderdelen, waaronder lcd-schermen, flashgeheugen en trilmotoren voor de Joy-Con controllers.

In de Nintendo Switch wordt voornamelijk gebruik gemaakt van flashopslag van Toshiba. Het probleem is echter dat het Japanse bedrijf niet voldoende onderdelen kan inkopen vanwege de hoge vraag en omdat smartphonefabrikanten dezelfde componenten gebruiken. Toshiba zegt in een reactie dat de vraag naar flashopslag overweldigend is en dat de voorraadproblemen dit jaar waarschijnlijk aanhouden.

Daarnaast zouden ook lcd-schermen en trilmotoren voor de Joy-Con controllers moeilijk zijn te verkrijgen. De Nintendo Switch wordt uitermate goed verkocht, echter plaatsen smartphonemakers, zoals Apple en Samsung, orders voor nog veel meer exemplaren. Een grotere order betekent automatisch ook dat ze voorrang krijgen op bedrijven als Nintendo.

In Nederland is de Nintendo Switch op dit moment alleen bij Coolshop.nl uit voorraad leverbaar in beide kleuren. Wanneer de overige webshops een nieuwe voorraad verwachten is nog onbekend, maar het is aannemelijk dat er op korte termijn een grote levering komt vanwege de release van ARMS op 16 juni.

Nintendo zou dit fiscale jaar 20 miljoen Switches willen produceren, echter is het nog maar de vraag of er voldoende onderdelen zijn. Het bedrijf vreest in het najaar, de belangrijkste periode voor consolemakers, grote tekorten en daardoor boze klanten. In deze periode verschijnt bovendien Super Mario Odyssey, een game waarvoor consumenten de console vermoedelijk in huis gaan halen.
 
  • Like
Waarderingen: mat
metroid-prime-4-e1497381058373.jpg
 
Twijfel of ik hem moet halen. Lijkt me leuk, maar waarschijnlijk niet al te veel tijd voor.

En zal nog wel even duren voor er Pokemon op komt :D
 
Heb zelf zon beetje alle zelda spellen gespeeld. En heb de switch eigenlijk alleen daarvoor gehaald en zeker geen spijt. Heb wel een beetje moeite met die nieuwe opzet van tempels.
 
De Wii had ik twee dagen voor de officiële launch binnen en tot op heden nooit problemen met het systeem gehad. We (mijn kinderen en ik) spelen regelmatig nog mario kart.
De switch heeft toch nog wat kinderziektes lees ik waardoor ik nog even afwacht met de aanschaf. Ik wacht ook op een bundel met bijvoorbeeld mario kart 8 deluxe zoals dat momenteel in Rusland wordt verkocht.
 
Back
Naar boven