MuscleMeat

Het grote Nintendo Switch topic

De nieuwe console van Nintendo - Switch

  • Moet ik bij launch hebben!

    Stemmen: 1 3,7%
  • Ga ik zeker kopen.

    Stemmen: 5 18,5%
  • Nahhh geen Nintendo voor mij.

    Stemmen: 9 33,3%
  • Eerst de kat uit de boom kijken, dus misschien.

    Stemmen: 10 37,0%
  • Ik heb er al een!

    Stemmen: 2 7,4%

  • Totaal stemmers
    27
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Wij hebben sinds kort ook een Switch. Voorlopig enkel met Skylanders erop. Afwachten op Splatoon :D
 
Heb zelf totaal geen last van die problemen.
Had iets gelezen over de linker joycon en verbindings problemen maar merk daar gelukkig niets van. Mn zoon speelt mario kart en buiten schelden dat hij niet kan winnen hoor ik geen klacht.
 
Heb zelf totaal geen last van die problemen.
Had iets gelezen over de linker joycon en verbindings problemen maar merk daar gelukkig niets van. Mn zoon speelt mario kart en buiten schelden dat hij niet kan winnen hoor ik geen klacht.
Niet iedereen heeft dezelfde klachten maar dit is wat ik lees.
Tweakers

Ik heb nog een ps3 waar ik nog veel spellen niet op heb gedaan en ook op de wii nog een aantal vc games.
 
Nintendo Switch Performance Is Between Wii U And Xbox One; Development Is Even Easier Than On PlayStation 4
The Nintendo Switch has been available on the market for almost two weeks now, and we clearly haven’t seen everything the new Nintendo console is capable of doing. While Zelda: Breath of the Wild is an impressive game, we can be sure that this is not the best the console can achieve.

Speaking with German website Spieleveteranen, industry veteran Julian Eggebrecht, co-founder of Factor 5, the team behind Star Wars Rogue Leader and the Turrican series, revealed that the Nintendo Switch performance is between the Wii U and Xbox One consoles. Eggebrecht also added that developing for the console is as easy or even easier than on PlayStation 4, with all modern GPU standards so it shouldn’t be too difficult for other third party developers to start developing Switch titles in the future.


Nintendo Switch Versus PS4: An Updated Japanese Sales Comparison
The Nintendo Switch has only been out since March. It’s now June, and the console is clearly having one helluva run in Japan. Let’s see how the Switch’s Japanese sales numbers compare to another blockbuster console, the PS4.

As Kotaku previously pointed out, Switch sales were on the up tick in March, nearly doubling during its fourth week out in Japan.

Via 2ch, here is how the Switch and PS4 sales compare during their first seven weeks on sale. (Note: The sales data is from Media Create. The character 週 means “week,” and the characters 完売 means “sold out.”)

tkx87nmfnzkv3xkgxwd1.png


As you can see, Switch sales are holding steady, with each shipment apparently selling out. In comparison, the PS4 sales were declining during the same window.

According to Hachima, website Game Sokuhou is also tracking Switch sales, comparing those figures to the PS4's sales numbers.

Here are both consoles’ first sixteen weeks on sale in Japan. (In Japanese, this list also points out game releases, like Metal Gear Solid V: Ground Zeroes for the PS4, Mario Kart 8 Deluxe for the Switch, and Final Fantasy XIV for the PS4.)

rb8pzdz47rvodof1aqp0.jpg


The Switch is doing better than the PS4, but is it doing better than other Nintendo consoles? In its first 16 weeks on sale, the Wii sold 1.85 million consoles, and the Wii U sold 820,000 consoles in its first 16 weeks out. The Switch is doing better than the Wii U, but it hasn’t yet surpassed the mighty Wii.

The Switch sale numbers go up and down depending on how many consoles are available. It seems to be selling out every week, which is why people are still lining up in Japan when Switch consoles arrive in stores and why Nintendo apologized for now having enough machines to meet demand.

People say that the Switch still doesn’t have enough games. However, the games it does have are doing excellent. The latest Switch game to be released, Arms, is also doing incredibly well, coming in first on the June 12 to June 18 Japanese sales chart, selling 105,006 copies according to Dengeki Online. Second place was Mario Kart 8 Deluxe at 17,611 copies sold (576,318 copies sold total), while third place was The Legend of Zelda: Breath of the Wild at 8,261 copies sold (490,086 copies sold total).
 
Onlangs ook een switch met mario kart 8 deluxe. Zelf weinig gedaan maar mijn zoon is er gek op.
De F-Zero banen en de SNES remake klassiekers brachten echt een smile op mijn gezicht, die zijn zeer goed ontworpen.
Erg veel circuits in deze nieuwste editie (48 stuks) en ook leuk om eens een game op 1080p op mijn full hd tv te zien.
 
Onlangs ook een switch met mario kart 8 deluxe. Zelf weinig gedaan maar mijn zoon is er gek op.
De F-Zero banen en de SNES remake klassiekers brachten echt een smile op mijn gezicht, die zijn zeer goed ontworpen.
Erg veel circuits in deze nieuwste editie (48 stuks) en ook leuk om eens een game op 1080p op mijn full hd tv te zien.

Wij hebben Mario 8 op de WIIu. Met een paar expansion packs. Is het de moeite om deze dan ook aan te schaffen?
 
Afgelopen weekend trouwens Arms gekocht. Best wel vermakelijk :)
 
Wij hebben Mario 8 op de WIIu. Met een paar expansion packs. Is het de moeite om deze dan ook aan te schaffen?
Zou ik niet doen want met die expansions zijn deze versie vrijwel identiek wat ik las. Enige verschil is dat de resolutie hoger is en misschien ook de frame rate. Wij hebben geen wii-u, daarom deze versie gekocht.
 
Afgelopen weekend trouwens Arms gekocht. Best wel vermakelijk :)
Op metacritic zagen de reviews er niet verkeerd uit.
Must have games voor dit systeem zijn voor mij Super Mario Odyssey, Xenoblade Chronicles 2, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Mario Kart 8 Deluxe en Metroid Prime 4.
Project Octopath Traveler wekt tevens mijn interesse, erg benieuwd hoe dat spel gaat uitpakken.
 
Mario & Zelda sowieso :) De rest is voor mijn zoon :) Ik ben meer voor PS4 & racegames :)
 
Mijn vrouwtje en ik zullen in oktober/november een Switch aanschaffen, interessante games voor ons: Zelda, Mario Kart Deluxe, Mario Odyssey en Mario Party. Volgend jaar zou er ook een volwaardig Pokémon game uitkomen dus dat staat ook op ons wenslijstje.

Verder zien we wel welke games er uitkomen en wat interessant is :)
 
Oktober/november kan nog lastig worden om een systeem te bemachtigen, dat is nu al erg lastig. Je zit dan net voor de feestmaanden en Mario Odyssey zal dan uitkomen (27 oktober). Die game zal deels een systemseller worden net als Zelda dat bij de systeem launch had gedaan.

Mario & Zelda sowieso :) De rest is voor mijn zoon :) Ik ben meer voor PS4 & racegames :)
PS4 zal er bij mij pas tegen het einde van systeem cycle komen. Had dat ook met de PS3 gedaan en dat beviel erg goed. Games voor ongeveer 10 euro of iets meer en sommige aanbiedingen in de PSN store liggen dik onder de 10 euro. :D

Enkele weken geleden pas met GTA V begonnen.
 
Oktober/november kan nog lastig worden om een systeem te bemachtigen, dat is nu al erg lastig. Je zit dan net voor de feestmaanden en Mario Odyssey zal dan uitkomen (27 oktober). Die game zal deels een systemseller worden net als Zelda dat bij de systeem launch had gedaan.

PS4 zal er bij mij pas tegen het einde van systeem cycle komen. Had dat ook met de PS3 gedaan en dat beviel erg goed. Games voor ongeveer 10 euro of iets meer en sommige aanbiedingen in de PSN store liggen dik onder de 10 euro. :D

Enkele weken geleden pas met GTA V begonnen.

Goed punt bro, ik zal het overleggen met mijn vrouwtje en de datum wat proberen vervroegen naar augustus/september :p
 
Als Nintendo de productie omhoog krijgt dan kunnen ze binnen 1 jaar misschien wel het totaal aantal exemplaren van de WII U evenaren. Best een bijzondere prestatie met de beperkte aantal games die nu uit zijn op het systeem.

Nintendo verkoopt 4,7 miljoen Switch-spelcomputers
Gamebedrijf Nintendo heeft in totaal 4,7 miljoen exemplaren van de spelcomputer Switch verkocht.

Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt in zijn meest recente kwartaalcijfers (pdf).

Zo’n 1,12 miljoen van de spelcomputers werden in Japan verkocht. Dat waren er in de Verenigde Staten 1,95 miljoen. De overige 1,63 miljoen Switch-consoles werd in andere regio’s verkocht, waaronder Europa.

Eind maart zei het bedrijf dat er 2,74 miljoen Switch-consoles over de toonbank waren gegaan. Dat betekent dat er in de afgelopen drie maanden 2 miljoen exemplaren zijn verkocht.

De Switch is sinds zijn introductie beperkt beschikbaar. Analisten denken daarom dat er ook minder exemplaren zijn verkocht dan dat er mogelijk was.

Mario Kart
Volgens Nintendo is The Legend of Zelda: Breath of the Wild nog steeds de bestverkochte Switch-game, met 3,92 verkochte exemplaren.

Het recentere Mario Kart 8 Deluxe is inmiddels 3,54 miljoen keer verkocht. De games 1-2-Switch en ARMS gingen respectievelijk 1,22 miljoen en 1,18 miljoen keer over de toonbank.

Nettowinst
Nintendo heeft in het afgelopen kwartaal een nettowinst van 21,8 miljard yen gemaakt, omgerekend 168 miljoen euro. Een groot verschil met een jaar eerder, toen er een verlies van 24,53 miljoen yen werd geboekt.

Nintendo verkeerde vorig jaar in zwaar weer, omdat de Wii U-spelcomputer slecht verkocht.
 
Mijn Switch is besteld, vrijdag afhalen :)

Ik heb er Zelda en Mario kart bijgekocht. Nog iemand tips voor andere goede games?
 
Splatoon 2 :D

De WiFi blijft wel zwaar kut op de Switch. Eens benieuwd of ze met een oplossing komen.
 
Als je geld te veel hebt dan zou ik wat reviews bekijken, ik ga vaak af op IGN (Switch Game Reviews - IGN) en bekijk ook metacritic.
Met Zelda en Mario Kart kun je de tijd wel doorbrengen tot Mario Odessey op de markt komt.
 
Splatoon 2 :D

De WiFi blijft wel zwaar kut op de Switch. Eens benieuwd of ze met een oplossing komen.

Is vooral multiplayer neem ik aan?

Ik hoop dat ze op termijn Zelda Wind Waker HD uitbrengen op Switch. Enige 3d Zelda dat ik mis in mijn "collectie"

ik ga vaak af op IGN en bekijk ook metacritic.

Thanks voor de tip, vanavond eens kijken (op werk geen toegang tot die sites).
 
Back
Naar boven