AndroidHealthClinic

het grote "Totaal geen zelfdiscipline en wil veranderen" log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

larsvdsande

Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
95kg
Beste DBB'ers,

Naar een aantal maanden zeer fanatiek jullie forum te hebben doorgespit ben ik tot de conclusie gekomen dat ik zelf fanatiek moet gaan beginnen met trainen en de levensT daaromheen.

De reden dat ik dit log ga bij houden is om dat ik gewoon een stok achter de deur nodig heb en hoop dat op deze manier te bereiken.

Het grootste probleem bij mij is dat ik gewoon geen zelfdiscipline heb en daardoor ook helemaal niks bereik. Ik ben een held in het verzinnen van excuses om dingen maar niet te doen, en hoop dat ik met jullie steun dit kan gaan omkeren.

Fitnessverleden
Vanaf mijn 15de ongeveer aan het fitnessen paar keer per week, soms maanden aan een stuk zeer fanatiek, soms weken niet.(zie bovenstaand probleem:p), ben nu achttien.

Mijn huidige stats

Ben 1,83m bij een gewicht van pak 'em beet 92kilogram
Het is niet allemaal volledig vet , heb wel spiermassa maar het is gewoonweg niet te zien. Helaas weet ik niet wat mijn vetpercentage is, maar aan de spiegel te zien --> Te hoog

Doelen:
Mijn doel is niet echt gewichts of vetpercentage gebonden . Maar ik wil gewoon meer massa kweken en vervolgens toch afvallen (Don Venuto Style). Hebben jullie hier goede ervaringen mee of moet ik echt de knoop doorhakken van Bulken of Cutten?

Trainingschema (uiteraard open voor veranderingen)
Borst(maandag):
Bench press
Incline bench press
Decline dumbbell press
Flys met touwtjes

Rug(dinsdag):
Pulldown
Prone rows
Bent over rows
Close grip rows

Schouders(Woensdag):
Lateral raises
Military barbell press
Schoulder dumbbell press
Bent over raises

Biceps(Vrijdag):
Dumbbell curls
Preacher Dumbbell Curls
Rope single arm curls
Preacher barbell curls

Triceps(Vrijdag):
Lateral Raises
Rope extensions
Single arm rope extensions
Skull crushers

Zoals jullie waarschijnlijk al is opgevallen;

HEEFT DIE JONGEN GEEN BENEN?!

Jawel hoor, ook dit heeft met een stukje zelfdiscipline te maken.
Wilde benen mooi op donderdag trainen maar had voor mezelf besloten dat ik dan beter een rustdag kon hebben(luiigheid?)

Ook dit wil ik graag veranderen maar weet totaal niet welke oefeningen en welke volgorde etc. omdat ik hier geen ervaring mee heb. Bij ons bij de sportschool hebben ze alleen een Smith voor te Squatten en Deadliften dus daar zal ik het wel mee moeten doen.

Ook wil ik flink gaan cardioeen maar dit doe ik meestal als ik daar zin in heb zodat ik ook geen verantwoording hoef af te leggen aan mezelf als ik het niet doe (Advies is welkom op welke dagen:))

Tot zover..

Mochten jullie meer informatie willen hebben; vraag maar raak!
Ik hoop dat mijn log extreem veel gevolgd gaat worden en dat ik (en andere luie collega's) er wijzer en ook breder door gaan worden.:D

PS; Voeding informatie volgt!

Laatst bewerkt:
succes man! dat dicipline enzo heb ik ook erg last van (gehad). Beter doe je het gewoon nu en kijk je positief over een jaar terug, dan dat je over een jaar terug kijkt en nog steeds moet beginnen.

hebben ze geen losse stangen dan?

• Topic Starter Topic Starter
Ja bedankt voor je info!

Denk nu ook wel eens van (was ik maar eerder begonnen dan was ik nu echt een animal) maarja, beter laat dan nooit!

Ze hebben inderdaad wel losse stangen maar zonder squatrek lijkt het me nogal vervelend werken?

Ja bedankt voor je info!

Denk nu ook wel eens van (was ik maar eerder begonnen dan was ik nu echt een animal) maarja, beter laat dan nooit!

Ze hebben inderdaad wel losse stangen maar zonder squatrek lijkt het me nogal vervelend werken?
Zoooo herkenbaar, maar het komt goed:) Ik ga je volgen (en bedankt voor het volgen van mijn log);)

Nou vandaag rug getrained en ik moet zeggen dat het dit keer lekker voelde,

heb normaal niet zon lekker gevoel na het trainen van mijn rug dan dat ik bv. in mijn borst heb maar vandaag voelde het goed.

Prone Rows vind ik echt de fijnste rug oefening, heb ze 14 kilogram per stuk gepakt vandaag in setjes van 4 x 8

Ter opheldering; Ik train altijd 4x8 en hou het gewicht constant. Vind persoonlijk het tijdens de oefening veranderen van gewicht en herhalingen niet fijn en naar mijn weten is dit ook niet efficienter of zo?

Hoop gauw informatie te krijgen van een van de experts met betrekking tot de benen dagen

Lars

Dude.. 8!! oefeningen voor armen.. 5 voor schouders. en dan geen benen, nouja je heb tenminste nog wat zelfkennis ;)

Als je niet gemotiveerd bent zou ik gewoon stoppen.

Toch zeker proberen squaten kerel.. Anders ga je er later echt spijt van hebben.

Dude.. 8!! oefeningen voor armen.. 5 voor schouders. en dan geen benen, nouja je heb tenminste nog wat zelfkennis ;)
Wat is er mis met die 5 oefeningen voor schouders? 1 compound, 3 isolatieoefeningen voor elke kop en dan nog traps (eigelijk rug, maargoed).
Dat is zeker geen overkill!

Whoops! Ik moet zeggen dat ik dat schema gekopieerd en geplakt heb uit een word-bestandje van een heletijd geleden:clown: Dus echt actueel is het niet meer.

Ik doe momenteel 4 schouderoefeningen, dus min die Shrugs, zal ze ff cancellen in mn schema.

En kan ik qua armen beter 3 oefeningen per spier doen (Biceps en Triceps)? Wat is jullie ervaring hier mee.

Tevens zit ik naar een plaats te zoeken om de deadlift te implementeren in mijn schema , maar weet nog niet zo goed waar, hoe doen jullie die?

Greetings,

Lars

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Als je niet gemotiveerd bent zou ik gewoon stoppen.

Het is juist de bedoeling dat ik dat wel word, en ben ook zeer gemotiveerd maar dit is meestal een aantal weken en dan ebt het weer weg.
Verder geen tips?

Wat is er mis met die 5 oefeningen voor schouders? 1 compound, 3 isolatieoefeningen voor elke kop en dan nog traps (eigelijk rug, maargoed).
Dat is zeker geen overkill!

Vind ik ook, Ik doe zelf MP , dan behind the neck press en dan nog side laterals en rear delt raises en dan soms nog upright row erbij.

En trapz is rug , rear delts kan je zelfs ook bij rug rekenen.

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Het is juist de bedoeling dat ik dat wel word, en ben ook zeer gemotiveerd maar dit is meestal een aantal weken en dan ebt het weer weg.
Verder geen tips?

De enige tip die ik kan bedenken is leer het graag doen... Imo als je niet graag traint dan stop je op een gegeven moment zowieso.

Maar dat zit een beetje in je of niet, ik heb het bijvoorbeeld gewoon nodig. Ik zou ook te agressief komen moest ik niet trainen , het is gewoon een ideale uitlaatklep , maar bij anderen is dit misschien voetbal, volleybal of basketbal.

De enige tip die ik kan bedenken is leer het graag doen... Imo als je niet graag traint dan stop je op een gegeven moment zowieso.

Maar dat zit een beetje in je of niet, ik heb het bijvoorbeeld gewoon nodig. Ik zou ook te agressief komen moest ik niet trainen , het is gewoon een ideale uitlaatklep , maar bij anderen is dit misschien voetbal, volleybal of basketbal.

Kan het hier ook wel in vinden , maar jij hebt bv. nooit geen dip dat je het een tijdje minder leuk vind?

Het is is inderdaad gewoon een mindset die ik me heel graag eigen zou willen maken maar dit kost moeite en veel tijd, vandaar dat ik ook dit log bij ga houden om mezelf min of meer te pushen.

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

Squatten ga ik sowieso met ingang van donderdag mee beginnen!

Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn en zo dus dat laat ik jullie donderdag weten.

Nog ff over die deadlift.
Ik heb geen flauw idee waar ik die het beste kan plaatsen in mijn schema, omdat het zowel rug als benen is.

Any ideas?

Kan het hier ook wel in vinden , maar jij hebt bv. nooit geen dip dat je het een tijdje minder leuk vind?

Het is is inderdaad gewoon een mindset die ik me heel graag eigen zou willen maken maar dit kost moeite en veel tijd, vandaar dat ik ook dit log bij ga houden om mezelf min of meer te pushen.

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

Squatten ga ik sowieso met ingang van donderdag mee beginnen!

Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn en zo dus dat laat ik jullie donderdag weten.

Nog ff over die deadlift.
Ik heb geen flauw idee waar ik die het beste kan plaatsen in mijn schema, omdat het zowel rug als benen is.

Any ideas?

Het is vooral rug :). Benen zijn hams maar zo hard train je die daar ook niet mee.

Eigenlijk nog niet echt een dip gehad nee, soms eens een week wat minder zin. Maar dan voel ik me de volgende week weer schuldig en ga ik een keer extra :o. Het is erg gesteld haha :D.

Nu als je eenmaal spiermassa begint te krijgen dan wordt het gewoon nog veel leuker , dan zie je je spieren ook echt goed werken tijdens het trainen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven