XXL Nutrition

Nieuws Het is geestelijk besmettelijk, een weer nieuw fenomeen

De rijdende moslimrechter dus. Wel handig dat het minder omslachtig is. Kan je iemands kop laten afhaken zonder dat je jarenlange processen moet aflopen.

Het loopt echt uit de hand he, die rechtbanken zijn er echt zwaar over. G-B totaal de weg kwijt helaas.

en dan moeten wij als westerlingens een proberen wat voor elkaar te krijgen in die landen ;) Wie discrimeert wie? Ik pleit voor een kerk in Marokko of welk moslimland dan ook

Kun je hier ook zomaar een rechtbank beginnen waarin je eigen regels/wetten mag handhaven?

Belachelijk voor woorden natuurlijk. Er is niet voor niets een scheiding tussen Kerk en Staat gemaakt.

Sharia rechtbank. Het moet niet gekker worden.

Pedofilie wordt dus toegestaan.

Kijk, dat is pas inburgering!

De bureaucratie-god in gevecht met de koran-god.

:popcorn:

Ik vind religie als basis voor politiek, justitie of politie bijzonder onwenselijk, maar geef toe dat het ironisch is dat de meest gehate kant van ons systeem - de bureaucratie - wordt omzeild door een andere, niet bepaald alom geliefde kant van de maatschappij.

• Topic Starter Topic Starter
Ironisch? :roflol:

Kom op man, hoe kun je als niet Moslim nou zoeken naar een rechtsorde die de Koran erop na slaat om raad te plegen hoe civiele oneinigheid dient te worden opgelost. Het is echt de wereld op zijn kop.

En zo gaat dat dus heel geleidelijk telkens een stapje verder. Het gaat zo langzaam dat we soms zelfs niet door hebben hoe ver we al zijn afgeweken van onze eigen normen waar voor gevochten is geweest. De introductie van een nieuwe, veeleisende, achterlopende groep en de slappe Europese politiek die totaal geen ruggengraat heeft was een gevaarlijke cocktail. Of hoe men zo 'verdraagzaam' kan zijn dat het slecht wordt voor de eigen gemeenschap.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben het er mee eens dat kleine gebeurtenissen op straat qua hufterig gedrag vaak opgeblazen worden en dat het gaat om incidenten met tuig op straat. In die zin zit daar geen veroveringsgedachte achter.

Maar wat ik wel zorgwekkend vind is hoe we telkens voor heel veel zaken twee trajecten naast elkaar laten lopen binnen ons systeem in Europa. Ook al is dit een vrije keuze van mensen zelf, het feit dat een beslissing op grond van de sharia wettelijk erkent kan worden als een valide rechtsspraak is gewoon een stap te ver.

Ironisch? :roflol:

Kom op man, hoe kun je als niet Moslim nou zoeken naar een rechtsorde die de Koran erop na slaat om raad te plegen hoe civiele oneinigheid dient te worden opgelost. Het is echt de wereld op zijn kop.

Dat kan je beter aan die 5% vragen :D

Persoonlijk ben ik heel benieuwd wat er zo speciaal is aan die sharia in Engeland in vergelijking met het gangbare rechtssysteem.

En zo gaat dat dus heel geleidelijk telkens een stapje verder. Het gaat zo langzaam dat we soms zelfs niet door hebben hoe ver we al zijn afgeweken van onze eigen normen waar voor gevochten is geweest. De introductie van een nieuwe, veeleisende, achterlopende groep en de slappe Europese politiek die totaal geen ruggengraat heeft was een gevaarlijke cocktail. Of hoe men zo 'verdraagzaam' kan zijn dat het slecht wordt voor de eigen gemeenschap.

Voor zover het 'eigen' is; Engeland is altijd al een beetje een vreemde een in de bijt geweest natuurlijk. Een vorm van shariawetgeving in Nederland zou ik niettemin absoluut afkeuren. Aan de andere kant moet de christelijke moraal ook uit de politiek en bepaalde delen van de rechtspraak verdwijnen. Ik blijf vinden dat dat in Nederland een veel groter probleem is. Maar goed, dat zeg ik dan weer tegen een Vlaming, ik weet niet hoe die situatie daar is.

Het loopt echt uit de hand he, die rechtbanken zijn er echt zwaar over. G-B totaal de weg kwijt helaas.

Is toch al een paar honderd jaar zo. Ik vind het nog steeds jammer dat William Wallace destijds niet gewonnen heeft.

Exact. Tegen dat de Politiek gaat beseffen hoe erg ze het hebben laten worden, is het te laat en zal er gevochten moeten worden om terug te krijgen wat we al eerder hadden.

Wat een rechtbank zeg:

De meeste shariarechtbanken doen alleen uitspraken over scheidingen en familieruzies, maar MAT oordeelt ook over commerciële zaken en bemiddelt bij gedwongen huwelijken en huiselijk geweld.

Lijkt meer op een steunpunt voor huiselijk geweld, echtscheidingen etc.

gewoon al die geiteneukers in die rechtbanken stoppen en er dan een vliegtuig op laten instorten.

Beter de sharia rechtbank invoeren voor alle soort van zaken, de moslims zullen hard bestraft worden

Terug
Naar boven