XXL Nutrition

Het ketogeen proces snap ik dit goed?

Gentei

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
115kg
Vetpercentage
40%
Een vraagje over Ketose

Heb er al veel over gelezen en alles, maar ik heb in een oud topic hier gelezen dat de vetverbranding van dit proces "verwaarloosbaar" is....?

Ik dacht dat als je je Kh inname beperkt je lichaam overschakelt op je reserves in je lever, genaamd leverglyceen, als deze op is gaat het ketonen aanmaken die het vet doen verbranden voor energie.

Sinds dat je met je voeding genoeg eiwitten binnen neemt heeft je lichaam geen keus dan het vet te verbranden voor energie.
Zeker dan als je cardio nog erbij doet of andere beweging.

Snap ik dit zo of?

Ja, als je geen KH's eet zal het lichaam geen KH's meer verbranden.

Ja, als je geen KH's eet zal het lichaam geen KH's meer verbranden.

In principe kan je alleen maar koolhydraten verbranden (vrijwel alles wordt omgezet naar pyruvaat etc) maar ik begrijp wat je bedoelt.

Voor OP, bij ketose verbrandt je vorm veel vetzuren maar je neemt ook veel in met je voeding dus in principe komt het weer neer op cals in VS als out. Ketose is wel protein besparend maar om daarvoor koolhydraten op te geven is jouw keuze.

Edit: je verbrandt met ketonen geen vetten, uit de verbranding van vetzuren komen ketonen vrij

Overigens is het nooit zo dat je lichaam eerst KH's gaat verbranden en pas als die "op" zijn vet ... vet wordt altijd verbrand.

Overigens is het nooit zo dat je lichaam eerst KH's gaat verbranden en pas als die "op" zijn vet ... vet wordt altijd verbrand.

Dus het is niet zo bij een recomp protocol, dat als je een calorie tekort hebt voornamelijk glycogeen wordt verbruikt en nauwelijks vet verbrand?

Gaat je netto geen zak extra opleveren.
Afvallen is kcal in < kcal out. Of je nou veel of weinig carbs eet.

En ingenomen vet wordt het effectiefst omgezet in lichaamsvet. Daarna carbs, en daarna eiwitten.

• Topic Starter Topic Starter
Gaat je netto geen zak extra opleveren.
Afvallen is kcal in < kcal out. Of je nou veel of weinig carbs eet.

En ingenomen vet wordt het effectiefst omgezet in lichaamsvet. Daarna carbs, en daarna eiwitten.

netto geen zak opleveren...?

Straf ben bezig met een proteïne dieet (geen poeders) en ben al 10kg kwijt.
ik eet dagelijks 1800 caloriëen, 256gram eiwitten, 50gr Kh en 47gram vet.

anyway als het niet veel uitmaakt waarom gaan BB's dan voordat ze op het podium staan ook een low carb schema volgen?

Netto niks extras*
zo beter?

netto geen zak opleveren...?

Straf ben bezig met een proteïne dieet (geen poeders) en ben al 10kg kwijt.
ik eet dagelijks 1800 caloriëen, 256gram eiwitten, 50gr Kh en 47gram vet.

anyway als het niet veel uitmaakt waarom gaan BB's dan voordat ze op het podium staan ook een low carb schema volgen?

Die doen geen keto dieet..

Terug
Naar boven