AndroidHealthClinic

Het keyboard/synthesizer/piano topic

SuperKnurft

Colossal Veteran
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
62
Ik ben zelf een beginner (nog niet eens), en ben van plan deze week de Roland Juno D te kopen, iemand ervaring met deze synthesizer?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wie speelt hier allemaal?

Wat wil je er mee doen?
Wat kost i?
Welk muziek genre, wil ga je werken?

• Topic Starter Topic Starter
Hij kost iets minder als 500 euro, dat vond ik opzich niet duur. (veel meer wil ik ook niet uitgeven voor mijn eerste)

Ik wil eerst gewoon met een 'piano sound' liedjes leren spelen, dus dat trance achtige niet echt. Als ik het wat beter kan wil ik zelf graag wat klanken kunnen maken etc (daarom wil ik wel graag een synthesizer)

Alaaaaaaaah!

Deze zag ik ook nog voor ongeveer dezelfde prijs:

De Roland SH-201

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alleen die schijnt niet standaard piano geluiden te hebben, moet je zelf maken enzo, en voor een beginner lijkt me dat dan niet echt geschikt (of is deze wel veel beter?)

Onbeperkt kunnen editen geniet mijn voorkeur, elke sound bouwen die jij wilt, het liefst ook nog een editor op je pc heerlijk.

Is een kwestie van smaak welke synth jij gaat kopen, zoek er 1 uit waardoor je geïnspireerd raakt, makkelijk muziek mee kan gaan maken.

Ik flip out als ik gefreakte geluiden hoor, gaat mn fantasie de vrije loop ;) hahhaha

Die juno d is voor basic geluiden super, mooie pianos ed. Echte house geluiden is t een lachertje.

Wel leuk om er bij te hebben

500 euro is veel geld, je hebt dit soort geluiden ook als sample cd's die je GRATIS kan downloaden ;)

@modric

Ga stuk hier :roflol:

ik kan niet met 2 handen 2 verschillende dingen doen

Ik heb zelf een clavinova. Ben er echt super tevreden mee.

clavinova-cvp-409-polished-ebony-large.jpg

Wow, prijskaartje?

Zijn goede degelijke versies van de clavinova te vinden op marktplaats rond de 750-1000 euro.

Mijne heb ik 2 jaar geleden gekocht voor 1300 EUR,-

Waar gebruik je m voor dan Sava?

@ SuperKnurft je moet een synth zoeken waar je prettig mee kan werken, zoals je kunt zien is de Roland SH-201 als softsynth te gebruiken :) ik hoor daar de strings van tiesto

Iemand die weet hoe dat 2 liedje wat i speelt heet?

http://nl.youtube.com/watch?v=_23HV_MNnoM

Laatst bewerkt:
Boogiewoogie/blues/jazzy dingen..

Af en wat happy hardcore tunes als ik erg nostalgisch wordt :D

Nee niet prof.. af en toe in een kroeg of met een bandje mee just for the fun of it.

Heeft een heel goed geluid.. als ik plaats had voor een vleugel zette ik die neer.. maarja :(

Tis ook meer voor erbij.. speel meer guitaar

Guitar, echt analoog :D vet dat je kan spelen:thumbs: kan ik nie, niet eens n noot lezen:(

Gelukkig heb je dat tegenwoordig niet nodig ;):D

@ modric, das vet Yeah vette groove lekker hoor YES :thumbs:

Terug
Naar boven