XXL Nutrition

Het keyboard/synthesizer/piano topic

• Topic Starter Topic Starter
Hmm lastig, zit nu echt te twijfelen tussen die roland sh 201, en roland juno d.

Weet iemand nog meer goede synthesizers voor ongeveer dezelfde prijs? (500 euro)

Haha inderdaad dat is ook bruut, dat kan je vast niet met een synthesizer van 500 euro :p

Klinkt goed inderdaad, alleen wel wat minder toetsen (en kleinere) volgensmij

Waarom neem je geen Yamaha?

Kan je met die synthesizers eigenlijk electro/techno hits maken? Ik zoek iets met onbeperkte mogelijkheden waar je echt ganse nummers mee kunt maken. Een soort synthesizer waar je alle soort tonen, ritmes, beats, sTen mee kunt creëren.. & ook mee kunt opnemen.

Alles wat ik tot nu toe gehoord heb klinkt so synthesizer-achtig ???

Ooit wil ik ook wel eens een synthesizer of clavinova kopen

Zoiets lijkt me leuk:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Leuk ding lijkt me dat wel inderdaad, alleen dat ding kost op marktplaats al minimaal 1500 euro (!!!) dat gaat me te ver, als beginner.

Leuk ding lijkt me dat wel inderdaad, alleen dat ding kost op marktplaats al minimaal 1500 euro (!!!) dat gaat me te ver, als beginner.

Hmm, idd, dacht niet dat het zo duur zou zijn. De Fantom G6 of 7 van Roland lijkt me ook leuk maar wss ook niet goedkoop. Als ik moest kiezen zou ik toch gaan voor diegene met het meest aantal toetsen. 49 toetsen vind ik toch wel erg weinig, 61 is al ruimer. Die SH 201 lijkt mss aantrekkelijker maar die Juno is imo iets degelijker.

Laatst bewerkt:
Hmm, idd, dacht niet dat het zo duur zou zijn. De Fantom G6 of 7 van Roland lijkt me ook leuk maar wss ook niet goedkoop. Als ik moest kiezen zou ik toch gaan voor diegene met het meest aantal toetsen. 49 toetsen vind ik toch wel erg weinig, 61 is al ruimer. Die SH 201 lijkt mss aantrekkelijker maar die Juno is imo iets degelijker.

He ja, dat had ik nog niet eens gezien.

Dan neem ik toch maar de Juno D. thanks :D

Heb de Roland juno-d net gekocht.

probeer een digitale piano te kopen met aanslaggevoeligheid als je piano wil spelen.
Waarom zou je een synth kopen, en dan uren klooien voor een sound... dat je eigenlijk niet wil.
2e handse piano's(al dan niet digi) zijn er zat te vinden.
vriendin kocht laatst zo een Clavinova CVP weet ik veel welke, maar zoiets zoals hierboven afgebeeld.
Hebben we 200km's voor gereden, maar heel blij mee! Superding! Super sound, strijkerls, blazers, gitaar, samples(drum) superveel.

probeer een digitale piano te kopen met aanslaggevoeligheid als je piano wil spelen.
Waarom zou je een synth kopen, en dan uren klooien voor een sound... dat je eigenlijk niet wil.
Weet je eigenlijk het verschil tussen analoog en digitaal? Uren geklooi is voor onwetende, dan ben je, op goed geluk iets aan het doen idd, uren aan t klooien.
Als je de basis niet begrijpt heb je een groot probleem.

Persoonlijk zou ik nooit voor digitaal gaan, als je dan toch geld over de balk wilt smijten....pm mij maar geef ik je wel goeie analoog piano sample's cd's, een soft sampler,incl. instructies hoe te bedienen. ben je voor 100 euro klaar rest van bedrag mag je op mijn rek storten.:p

Hebben we 200km's voor gereden, maar heel blij mee!

Dat is waar t uiteindelijk om gaat, dat je er blij mee bent.:D

Weet je eigenlijk het verschil tussen analoog en digitaal? Uren geklooi is voor onwetende, dan ben je, op goed geluk iets aan het doen idd, uren aan t klooien.
Als je de basis niet begrijpt heb je een groot probleem.

Persoonlijk zou ik nooit voor digitaal gaan, als je dan toch geld over de balk wilt smijten....pm mij maar geef ik je wel goeie analoog piano sample's cd's, een soft sampler,incl. instructies hoe te bedienen. ben je voor 100 euro klaar rest van bedrag mag je op mijn rek storten.:p

Dat is waar t uiteindelijk om gaat, dat je er blij mee bent.:D

Wat is het verschil dan? Dacht dat die synthesizer van tegenwoordig allemaal aanslaggevoelig waren..

Wat is het verschil dan? Dacht dat die synthesizer van tegenwoordig allemaal aanslaggevoelig waren..

eeh de manier waarop geluid opgewekt wordt. Verschil van dag en nacht tussen analoog en digitaal.

Waarom denk je dat sommige producer's super goede tracks hebben? 3 of 4 dingen gebruiken en 8 minuten kunnen vullen?

Weetje wat je eigenlijk es x zou moeten doen......een track maken met pluginz, een opname maken van een brommer die voorbij komt rijden, die opname voor de grap in je track verwerken.......moet je es opletten wat een verschil (wel goed opnemen he!)

Hoor hier duidelijk het verschil van kwaliteit, zodra die de onderste synth gaat aanraken

http://www.youtube.com/watch?v=YAuttS58mwg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven