MuscleMeat

Het Kippen Topic!

  • Topic starter mat
  • Startdatum
  • Reacties 253
  • Weergaven 27K
  • Volgers 37

Bezoekers in dit topic

lawl zal ook eens foto's maken. incl onze haan :D
 
  • Like
Waarderingen: mat
Ze zien er knuffelig uit :o
 
Ga ze proberen te leren knuffelen. Gister durfden ze al graantjes pikken rond m'n benen :)

Hier zijn de mijne:

9auxqr.jpg
Hihi, zie die zwarte kijken; "Huh? Wat ben je aan het doen?". Mooie kippers hoor!

Kunnen ze vliegen?
Nee :(

Julia is een vreemd geval trouwens. Mijn tuin eindigt aan een grote beek waar veel eendjes zitten en ze komen vaak eens de tuin ingewandeld of vliegen over. Julia begint dus vreemde geluiden te maken als ze eenden ziet of hoort. Denk dat ze een beetje in de war is :roflol:
 
Mijn kippen zijn helaas overleden door een moordlustige vos :(
Tijd om eens nieuwe kippetjes te halen.
 
Wij hebben 5 kippen en een haan die nu bijna een jaar zijn. Die haan spoort echt niet. Gaat elke dag meerdere keren op een kipje zitten en begint dan srs tegen dat beestje aan te rijden. Hij zat een tijdje geleden ook op het leghok, alsof die een ei kan leggen :o.

Ze lopen hier ook los in de tuin en soms komt er dan een kat ofzo :roflol: Dikke paniek dan en de haan staat dan meestal ergens achteraan :o Ze legggen wel door heel de tuin eieren als ze vrij rond lopen, dat is best irritant :o

Verder als je eten hebt komen ze altid naar je toe om op schoot te gaan zitten enzo.
 
Mijn kippen zijn helaas overleden door een moordlustige vos :(
Tijd om eens nieuwe kippetjes te halen.
rip kipjes van MassiveBe never forget :(

Egg-Candle-300x180.jpg


Hij zat een tijdje geleden ook op het leghok, alsof die een ei kan leggen :o.

Ze lopen hier ook los in de tuin en soms komt er dan een kat ofzo :roflol: Dikke paniek dan en de haan staat dan meestal ergens achteraan :o
Post eens foto's van kippen en mietjeshaan?
 
rip kipjes van MassiveBe never forget :(

Egg-Candle-300x180.jpg



Post eens foto's van kippen en mietjeshaan?

ofatzt.jpg


e7i51x.jpg


2yoeovs.jpg


Twee van die bruine kippen hadden ineens kale plek op borst. Geen idee wat het is, ze zijn niet aangevallen ofzo.. Rui kan het ook niet zijn volgens mij.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Haha, allemaal zo kijken op die eerste foto :D Leuk beestje die haan, krijg zin om er ook eentje te halen...

Mooie kippies Rob!

Twee van die bruine kippen hadden ineens kale plek op borst. Geen idee wat het is, ze zijn niet aangevallen ofzo.. Rui kan het ook niet zijn volgens mij.
Trekken ze niet zelf hun pluimpjes uit om een nest/broedplaats te maken?
 
Thnx :D Daar had ik nog niet aan gedacht nee... Je ziet ze wel eens bij elkaar pikken daar.. Maffe beesten haha.. Haan is wel leuk ja maar dit is wel een baasje. Als je langs hem loopt wil die wel eens in attack modus gaan :roflol: En gisteravond waren we het nachthok vergeten dicht te doen, dan begint die half 7 al te kraaien :D
 
Haan is wel leuk ja maar dit is wel een baasje. Als je langs hem loopt wil die wel eens in attack modus gaan :roflol: En gisteravond waren we het nachthok vergeten dicht te doen, dan begint die half 7 al te kraaien :D
Bang van poezen, maar dan wel beetje fel doen tegen z'n baas :)

De buren hebben zo'n miezerig verlept mormel in de tuin dat blijkbaar geen horloge heeft, want hij kraait elke dag op een ander moment...

'k Ga er toch nog eens goed over nadenken wsl :roflol:
 
Bang van poezen, maar dan wel beetje fel doen tegen z'n baas :)

De buren hebben zo'n miezerig verlept mormel in de tuin dat blijkbaar geen horloge heeft, want hij kraait elke dag op een ander moment...

'k Ga er toch nog eens goed over nadenken wsl :roflol:

Ja beetje vaag beest af en toe. Soms als er een vogel land in de tuin gaan ze daar wel achteraan. Maar hij kraait hier ook heel de dag. Soms 8 uur s'avonds nog, vooral als het licht is nu s'avonds. Maar ik vermoed dat hij wel rustiger wordt als die wat ouder is..

Zou er idd goed over nadenken :D
 
dit is een goed topic
dit is echt een goed topic
 
  • Like
Waarderingen: mat
Patricia wil jij mijn kippetje zijn?
 
In Belgie krijg je toch ook kippen van de gemeente? Woon er zelf ook maar weet niet precies hoe dat zit.. :S
 
Back
Naar boven