- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nederlanders schamen zich voor nieuw 'Koningslied'
Het is zo ver: sinds vrijdagochtend heeft kroonprins Willem-Alexander zijn eigen Koningslied. Alle Nederlanders konden zinnen insturen voor het nummer, dat ingezongen werd door onder meer Marco Borsato, Paul de Leeuw en Do.
Heel Nederland is in de ban van de kroning van de nieuwe koning. Een Koningslied, met een ontroerende boodschap van het Nederlandse volk aan hún Willem-Alexander, kon dus niet achterblijven.
Sinds vrijdag 8u30 is het eindelijk zo ver en mogen alle Nederlandse radio- en tv-zenders het Koningslied met de titel 'De W van Willem' laten horen. 'Daar sta je dan. Je zag dit moment al zo vaak in je dromen. Ben je er klaar voor? Kun je dat ooit echt zijn?', klinkt het in het nummer. Alle Nederlanders worden opgeroepen drie vingers in de lucht te steken tijdens het zingen van het nummer, om zo de 'W van Willem' te vormen.
De tekst van het Koningslied werd geschreven door Jack Poels, John Ewbank, Alain Clark, Guus Meeuwis en Daphne Deckers, op basis van inzendingen van het Nederlandse volk. De zangers van De tekst van de rap-sectie in het nummer is gemaakt door Kraantje Pappie, Gers Pardoel, Ali B en Lange Frans.
'Nationaliteit laten veranderen'
De reacties op het Koningslied zijn niet meteen laaiend enthousiast. 'Ik ga snel mijn nationaliteit laten veranderen. Niet om aan te horen' of 'Al die heisa en dit weten ze te produceren? Mijn ontbijt ligt wederom op mijn bord', klinkt het bij enkele Nederlanders op YouTube. Ook op Twitter wordt nogal negatief gedaan over 'De W van Willem'. Zelf reageren kan via hashtag #koningslied.
Oo dat wijf, lelijk en denkt echt dat ze de godin van het zingen isZelfde muzikale diarree die een Borsato, Trijntje Oosterhuis en andere verneukers van muziek al tig jaren over ons uitstorten.

Oo dat wijf, lelijk en denkt echt dat ze de godin van het zingen is
rot op rommano is nog beter..........
Heeft ze niet meer met die lul van tv noord holland?