- Waardering
- 22.094
Kom niet aan politiek correct NPO Hilversum, schuimbekkende woede zal uw deel zijn | ThePostOnline
Wel would wiefke die Dilan
Wel would wiefke die Dilan
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is na ‘jihad’ het nieuwste woord waar westerlingen niet meer omheen kunnen: ‘dawa’. Dawa is een brede, wereldwijde praktijk, die door islamisten wordt ingezet om een heel mechanisme in gang te zetten – met als doel de invoering van islamitisch recht (de sharia). De ‘jihad’, die mensen al langer kennen van IS en aanslagen in het westen, is binnen die praktijk slechts een ultiem, laatste middel. De praktijk van dawa behelst veel meer en is in feite zorgwekkender dan geweld omdat die praktijk nog te vaak doorgaat voor ‘missionaire activiteiten’, waardoor het grondwettelijke bescherming geniet en zelfs gesubsidieerd wordt omdat voorstanders ervan veelal claimen dat de ‘overweldigende meerderheid van gematigde moslims’ ermee gesteund wordem, iets waar onze overheden sinds 9/11 graag in meegaan.
Als feministe moet Hirsi Ali, die sinds 2013 Amerikaans staatsburger is, dagelijks door muren heen breken om de urgentie van de problemen met islam over te brengen. Ze heeft niet alleen te maken met veel weerstand uit de moslimgemeenschap maar ook met universiteiten en andere feministen die haar ‘islamofoob’ noemen en proberen te weren uit het debat. In haar online mediaoptredens is ze echter steeds cool en collected, en bijvoorbeeld ook gewoon te zien in een uitzending van FOX news waarin ze nep-feministen op hun plek zet. Maar het is gevaarlijk werk wat ze doet. Deze week werd bijvoorbeeld bekend dat ze haar ‘Hero of Heresy’ tour door Australië moet afzeggen wegens veiligheidsredenen. Des te belangrijker dus om haar werk over het voetlicht te brengen.
Bekend verhaalBij de gewelddadige ontvoering van een 37-jarige man in Amstelveen, vorige maand, is één van zijn vingers afgeknipt. Het slachtoffer werd door gemaskerde mannen een auto ingesleurd op het parkeerterrein van een fitnessclub.
Vanavond besteedt het tv-programma Opsporing Verzocht aandacht aan de zaak (20.30 uur, NPO1). De politie wil onder meer achterhalen waar het slachtoffer werd vastgehouden.
Het zal toch niet...‘Overheid moet oog hebben voor goede delen van shariarecht’De Nederlandse overheid „laat moslims in de kou staan” door geen rekening te houden met het islamitisch shariarecht. Moslims die bijvoorbeeld bij een echtscheiding zijn gebonden aan regels uit de islam, zijn hiervan de dupe. Dat zegt bijzonder hoogleraar islamitisch familierecht Susan Rutten, die aan de Universiteit Maastricht een nieuwe leerstoel krijgt om te onderzoeken hoe islamitisch familierecht kan doorwerken in Europese seculiere landen.
The Challenge of Dawa door Ayaan Hirsi Ali is hier gratis te downloaden.Hirsi Ali omschrijft griezelig precies hoe de dawa de moslims aanspoort om gebruik te maken van verdeeldheid in gastgemeenschappen. Hier zien we ruimte tussen Susan Rutten en de tot-hier-en-niet-verder islamcritici, waartoe ik mijzelf reken. Om te verhinderen dat de dawa-beoefenaars van deze verdeeldheid gebruik maken, zouden de Ruttens en de hardliners dus nader tot elkaar moeten komen, teneinde ons niet tegen elkaar te laten uitspelen, met de mohammedaan als lachende derde.
In de noordelijke delen van Stockholm is het niet best gesteld met de vrijheid van meisjes en vrouwen. Ze worden er op straat door jongens en mannen lastiggevallen en fysiek belaagd voor het dragen van ‘te korte’ rokjes, het uitlaten van hun hond of simpelweg omdat ze alleenstaand zijn. Verder zitten de dames verplicht apart in sommige cafés en moeten meisjes achterin schoolbussen plaatsnemen, want de ruimte voorin is gereserveerd voor jongens.
De reportage over deze toestanden wordt vanavond uitgezonden op het programma ‘Koude feiten’ van TV4, schrijft Aftonbladet. Volgens TV4, dat werkte met verborgen camera’s, is sprake van een zelfbenoemde ‘moraalpolitie’. Die ziet erop toe dat in het noorden van de Zweedse hoofdstad “schoolmeisjes ingekapseld blijven in een cultuur bestaande uit eer, beledigingen en geroddel”, aldus de zender.
In de beelden wordt onder meer getoond hoe leerlingen van de islamitische Al Azhar-school ’s ochtends en ’s middags van elkaar worden gescheiden in de bus. De rector van het onderwijsinstituut worden niet reageren op de geheime opnamen. Devin Rexvid, een onderzoeker die werkt voor de Umea Universiteit, vergelijkt de situatie met de rassenscheiding in de VS in de jaren ’50.
Een van de geïnterviewde vrouwen verhaalt hoe ze eens door buren werd aangesproken omdat ze wijn dronk in haar balkon. “Op een gegeven moment kwam een groep jonge mannen bijeen buiten mijn woning. Ze schreeuwden dreigementen en klommen via de regenpijp omhoog richting mijn balkon.”
Een andere vrouw, die zelf een voormalige vluchteling is, vertelt aan TV4 hoe ze werd lastiggevallen tijdens de islamitische vastenmaand Ramadan, toen ze een kort rokje droeg. “Mensen bedreigden me en gooiden met stenen naar me. Een wierp het raam van m’n keuken in. Ik vluchtte naar Zweden vanuit een land waar vrouwen werden onderdrukt”, aldus het slachtoffer, “maar nu ben ik hier in een gebied wat erg lijkt op mijn vaderland.”
Eentje in de categorie "Als er 99 honden en 1 kat in mijn tuin schijten. Dan heb ik geen drollenprobleem maar een hondenprobleem"
Asielzoekers verhandelen gestolen spullen op azc DelfzijlOp het asielzoekerscentrum in Delfzijl vindt een levendige handel plaats in gestolen goederen. Noord-Afrikaanse asielzoekers spelen een centrale rol.
Deze asielzoekers uit veilige landen, zoals Marokko en Algerije, trekken er vrijwel dagelijks op uit om op rooftocht te gaan. De gestolen spullen worden onder meer aangeboden op het azc-terrein in Delfzijl, constateerde Dagblad van het Noorden.

Noord-Afrikanen zijn illegalen en moeten sowieso worden behandeld als gevangenen. En dan nog schrijven dat je niet alle Noord-Afrikanen over één kam moet scheren. fl**ker toch op, naïef k*twij*. Die lui weten allemaal dat ze geen enkele kans maken op een verblijfsvergunning, het enige wat ze doen is de boel verkloten.+1.

Kom op jongens ze hebben in ieder geval geen Nederlandse prijzen.
- Sportschoenen voor zo’n 15 euro
- iPhone 6s voor 60 euro
- Fles Black Label Whisky voor 5 euro
- Laptop voor 40 euro

Zelf twee jaar geleden op het punt gestaan om mee een AZC voor minderjarigen op te richten. Men wou een heel divers team van hulpverleners en er ontbrak nog iemand met voldoende ervaring binnen de jeugdzorg... Heb toen na een eerste vergadering met alle teamleden beslist om het toch niet te doen; de naïviteit en onervarenheid droop er af, ik zou de enige mannelijke opvoeder zijn, driekwart was net afgestudeerd, men vertrok duidelijk van een visie op 'gewone kinderen'...Klinkt allemaal te vrijblijvend.
- de bedoeling
- zo nodig aangesproken
- geen kasten openen
- wijzen op huisregels
- wijzen op borden
Dat helpt zelden voor noord afrikanen die hier al 100 jaar zijn en/ of geboren laat staan tuig dat hier net binnengekomen is en al weten dat ze hier niet mogen blijven![]()
Klinkt logisch wat je schrijft. Ik onderschrijf jouw ervaring, kon zelf parttime te werk naast studie. Betaalde wel lekker als bijbaan moet ik zeggen maar ik vond toen al, pakweg 10 jaar terug, dat over het algemeen geredeneerd werd vanuit een mensenredders principe. Daar heb ik nooit in willen geloven. Hulpverleners die deze benadering aanhangen belanden meestal vroeg of laat met een burn out thuis, om vervolgens ingehaald te worden door de realiteit.Zelf twee jaar geleden op het punt gestaan om mee een AZC voor minderjarigen op te richten. Men wou een heel divers team van hulpverleners en er ontbrak nog iemand met voldoende ervaring binnen de jeugdzorg... Heb toen na een eerste vergadering met alle teamleden beslist om het toch niet te doen; de naïviteit en onervarenheid droop er af, ik zou de enige mannelijke opvoeder zijn, driekwart was net afgestudeerd, men vertrok duidelijk van een visie op 'gewone kinderen'...
Denk dat een AZC automatisch vrij naïeve idealisten aantrekt. Minderjarige vluchtelingen zijn géén gewone kinderen. Je hebt een duidelijke structuur met duidelijke grenzen en consequenties nodig. Idem met meerderjarigen, of da's toch mijn mening.
Zo heb ik er wel al aardig wat voorbij zien komen. Gaan dan meestal in een compleet andere sector verder.vond toen al, pakweg 10 jaar terug, dat over het algemeen geredeneerd werd vanuit een mensenredders principe. Daar heb ik nooit in willen geloven. Hulpverleners die deze benadering aanhangen belanden meestal vroeg of laat met een burn out thuis, om vervolgens ingehaald te worden door de realiteit.
Is deze 'activist' exemplarisch voor het deugkalifaat van Groenlinks?“Ik snap niet waar Holman het lef vandaan haalt dit te schrijven. Nog minder snap ik waarom Het Parool de column gewoon geplaatst heeft. Blijkbaar is seksisme in de media zo geïnstitutionaliseerd en genormaliseerd dat niet eens wordt opgemerkt wat voor seksistische en ronduit gore column Holman schrijft.
Dat deze columns in het publieke debat geaccepteerd worden, baart mij extreme zorgen, want mijn verhaal staat niet op zichzelf.
We willen niet dat dan één van ons nog een keer verbaal aangerand wordt in een grote krant. Bovendien praat je tegen mijn mond en niet tegen mijn vagina.
Er is geen enkel scenario waarin Holmans column goed is. Lezers die het ermee oneens zijn, vinden het goor, lezers die het met Holman eens zijn, worden bemoedigd in slecht gedrag.”
Zelf twee jaar geleden op het punt gestaan om mee een AZC voor minderjarigen op te richten. Men wou een heel divers team van hulpverleners en er ontbrak nog iemand met voldoende ervaring binnen de jeugdzorg... Heb toen na een eerste vergadering met alle teamleden beslist om het toch niet te doen; de naïviteit en onervarenheid droop er af, ik zou de enige mannelijke opvoeder zijn, driekwart was net afgestudeerd, men vertrok duidelijk van een visie op 'gewone kinderen'...
Denk dat een AZC automatisch vrij naïeve idealisten aantrekt. Minderjarige vluchtelingen zijn géén gewone kinderen. Je hebt een duidelijke structuur met duidelijke grenzen en consequenties nodig. Idem met meerderjarigen, of da's toch mijn mening.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Verbaal aangerandIs deze 'activist' exemplarisch voor het deugkalifaat van Groenlinks?
Bonusquote: Anne Fleur Dekker wil graag dat Parool Theodor Holman censureert | ThePostOnline
'Theodor Holman heeft mij verbaal aangerand'
Dit wordt een afschuwelijke oudemannencolumn - Opinie - PAROOL
Ik wil niet verbaal worden aangerand door Holman - Opinie - PAROOL