XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Wie herkent de verdachten van TGO Coolsingel?
Wie herkent de verdachten van TGO Coolsingel? | politie.nl

Er valt me wel iets op...
wly5UgS6.jpg
zlPTc6Jn.jpg
x30GAeKD.jpg
kvGEyPXL.jpg
PC5R9mcS.jpg
xBQg13vy.jpg
pB8YBdMb.jpg
U7w1434f.jpg
rmX8CsIK.jpg
rUopBOVb.jpg
Ita4ufgE.jpg
OC1reycB.jpg
gcMuhE3K.jpg

De AS Roma trainingsvest?

:trollfacex:

Laatst bewerkt:
Die Van Jole zat vanmiddag weer te azijnpissen op gs. Peter R. de Vries gisteren ook bij boulevard.

Een klassieker:

Je kan wel stoer doen... Mafkees! :mad:

Laatst bewerkt:
Deze burgemeester vindt dat hij met 85.000 euro per jaar onderbetaald is
Een salaris van 85.000 euro bruto per jaar is veel te weinig voor Philippe Tison, burgemeester van het Waalse Anderlues. Dat zegt de PS'er vandaag in La Dernière Heure. "Toen ik nog in de privé werkte, verdiende ik drie tot vier keer zoveel."

Philippe Tison vindt dat hij veel te weinig verdient voor de zware verantwoordelijkheid die hij als burgemeester op zijn schouders moet torsen. Vooral in vergelijking met andere jobs, wordt de man zwaar onderbetaald, zo vindt hij zelf.

Anderlues is een dorp in de provincie Henegouwen, ergens tussen Bergen en Charleroi. Er wonen slechts 12.000 mensen, maar burgemeester Tison verdient bijna 61.000 euro. "Bruto", benadrukt hij. "Daar komen wel nog onkostenvergoedingen bij en ik zetel in een aantal intercommunales en bestuursraden."

Tison zetelt ook in de politieraad, wat hem jaarlijks zo'n 20.000 euro oplevert. "Alles samen kom ik aan 85.000 euro bruto per jaar. Toen ik in de privé werkte, verdiende ik meer. Zelfs drie tot vier keer zoveel", klaagt de burgemeester.

Ondertussen heeft Tison zijn uitspraak al genuanceerd. "Ik ben verkeerd begrepen, ik ben niet onderbetaald", klinkt het nu. De burgemeester wil vooral een lans breken voor andere burgemeesters, zo zegt hij. Hij hoopt dat ze snel opslag krijgen. Die loonsverhoging zit er niet meteen aan te komen. "De lonen zijn per 1 juli 2016 geïndexeerd", klinkt het bij de Vlaamse en Waalse administratie.

Philippe Tison kwam al eerder in opspraak in de Publifin-affaire. Hij zou slechts drie van de twaalf vergaderingen bijgewoond hebben bij intercommunale Igretec, maar daar streek hij wel 1.888 euro per maand voor op.

"Het loon van de burgemeester wordt berekend op basis van twee criteria die vastgelegd zijn door de overheid: het inwonersaantal van de gemeente. En de grootte van de vergoeding van de leden van het Vlaams Parlement. Het ligt grosso modo tussen 25 procent en 150 procent van de parlementaire vergoeding van de leden van het Vlaams Parlement. Dat zegt Marian Verbeek van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten in Het Nieuwsblad.

"De wedde van de schepenen en van de voorzitter van het OCMW wordt berekend als een percentage van de wedde van de burgemeester: 60 procent van de wedde van de burgemeester in gemeenten tot 50.000 inwoners, 75 procent van de wedde van de burgemeester in gemeenten vanaf 50.001 inwoners."

Bart De Wever verdient als burgemeester van Antwerpen, met het grootste aantal inwoners, 132.641 euro. Hans Bonte verdient in Vilvoorde (43.000 inwoners) 67.032 euro.

Wat is het verschil tussen een televerkoper en Tison? Niets, gewoon ophangen.

:trollfacex:

Laatst bewerkt:
Was te verwachten dat rechts er op zou springen, net zoals Zuhal Demir voor de verandering. Blijkt weer wat anders in elkaar te zitten, maar daar hoor je natuurlijk niets meer over :roflol:

Niet dat ik ermee akkoord ga, valt ook op andere manieren op te lossen.

Terug
Naar boven