- Waardering
- 2.615
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 50kg
- Vetpercentage
- 35%

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Youp van ‘t Hek heeft van deelname aan het programma De Kwis afgezien omdat presentator Paul de Leeuw hem had aangesproken op de claim dat het woord ‘pisnicht’ normaal zou zijn. Dat schrijft Van ‘t Hek zaterdag in zijn column in NRC Handelsblad. Een woordvoerder van BNNVARA heeft het nieuws zaterdag bevestigd. “De redactie is op zoek naar een nieuwe gast”, zei hij.
De Leeuw vond het raar dat zijn VARA-collega Van ‘t Hek schreef dat hij het normaal vond dat hij Gijs van Dam, de man die door Jelle Brandt Corstius wordt beticht van seksueel ongepast gedrag, een “pisnicht” noemde. “Ik had de pisnicht ook poot of fl**ker kunnen noemen”, schreef de komiek. “Dat is geen scheldwoord, maar gewoon Amsterdams. Ik ben door een in hartje Mokum geboren en getogen vader grootgebracht en hij heeft mij die woorden geleerd. Woorden die ik absoluut niet af wil leren.”
De uitlatingen van Van ‘t Hek kregen veel kritiek op sociale media. Critici stelden dat het bezigen van dit soort termen homofobie in de hand werkt en stereotyperingen over LHBT bevordert. Ook De Leeuw nam contact op met zijn collega omdat hij zijn verantwoording van het gebruik van het woord vreemd vond.
“Ik had toevallig net ja gezegd tegen zijn programma De Kwis”, schrijft Van ‘t Hek. “En dat heb ik deze week toch maar even afgezegd. Ik wil niet naast een presentator zitten met een teer zieltje zodat ik op mijn woorden moet gaan letten.”
Ook haalt de komiek uit naar RTL. De zender sprak de ‘analisten’ van het programma Voetbal Inside aan op een veelbekritiseerde ‘sketch’ waarin René van der Gijp en Johan Derksen de Belgische transgender Bo Van Spilbeeck belachelijk maakten. Dit leidde tot een stortvloed van kritiek van belangenorganisaties, politieke partijen en sponsors. Van der Gijp en Derksen bonden in en beklemtoonden maandagavond onder druk van RTL niets tegen homoseksuelen of transgenders te hebben.
“Zelfs Erdogan Galjaard, de baas van RTL, nam in een laf statement afstand van het baldadige trio”, schrijft Van ‘t Hek. “Opvallend. Dan weet ik namelijk nog wel een stuk of tien onsmakelijke programma’s waar hij zich schaamrood van kan distantiëren.”
“Wat is er aan de hand met ons land dat we zo bibberbang zijn om elkaar te kwetsen?”, vraagt Van ’t Hek zich tenslotte af.
+100Een dag na zijn vurige pleidooi waarin hij de vrijspraak van terrorist Salah Abdeslam vroeg, heeft Sven Mary zo’n veertig haat- en dreigmails gekregen. Ook zijn kinderen worden bedreigd, schrijven Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen en De Standaard.
Zijn pleidooi in de rechtszaal was amper achter de rug of op sociale media barstte een scheldtirade los. “Dat kan ik hebben. Ze zeggen dat ik een groot ego heb, maar ik heb vooral een nog veel bredere rug”, zei de advocaat donderdag. Mary zegt dat hij ook de haatmails, soms met regelrechte bedreigingen, al die jaren heeft weten te plaatsen. “Maar nu zijn sommigen een versnelling hoger geschakeld.”
“Uw kinderen zouden zelf moeten ontploffen, stond er. Als ik zoiets lees, word ik heel nijdig. Ik heb die persoon en alle andere hoogdravers geschreven dat ze hun opgefokte praat eens in mijn gezicht mogen vertellen. Ik zal hen van antwoord dienen, op mijn manier. Niemand van die sukkelaars heeft nog gepiept”, zegt Mary.
De advocaat heeft nog geen klacht ingediend bij de politie. “Misschien doe ik dat nog.”

https://www.niw.nl/ongemakkelijk-gesprek/“Welkom, leuk dat je bij ons wilt werken!” Tegenover mij zaten twee oer-Hollandse jongedames, projectleiders bij Stichting Nieuw Thuis Rotterdam. De stichting heeft huizen opgekocht voor gevluchte Syrische gezinnen en biedt naast woonruimte een versneld integratietraject, dat bestaat uit intensieve taalcursussen en maatschappelijke begeleiding. Hiervoor zochten ze coaches die de gezinnen wegwijs kunnen maken in Nederland. Ik had een enthousiaste brief geschreven en was uitgenodigd voor een gesprek.
"Terwijl we mijn cv doornamen, vroeg een van de blonde dames me op subtiele wijze of ik Joods ben: “Ik zie dat je werkzaam bent geweest voor Joods Maatschappelijk Werk en in Jeruzalem hebt gestudeerd. Wat is jouw persoonlijke band daarmee?” Haar vraag overviel me. Ik ben niet Joods, maar waarom is dat belangrijk voor deze functie als integratie- coach? “Nou, er zitten aardig wat Palestijnse gezinnen bij ons. Mocht je bij hen op huisbezoek gaan, dan kun je het hier maar beter niet over hebben.” Ze keek ernstig en vervolgde: “Hun families moesten eerst vluchten uit Palestina en nu moeten ze opnieuw alles achterlaten, dit keer in Syrië. Dat verdriet zit heel diep en zal nooit helemaal helen.”
Ja wie anders.
Afgelopen nacht is een 30-jarige man uit Velsen-Noord op de Markt aangehouden voor recalcitrant gedrag en het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs. Tijdens zijn aanhouding heeft hij geprobeerd één van de betrokken agenten te verwurgen.
Omstreeks 00.30 uur staan twee agenten op de Markt toezicht te houden op het uitgaanspubliek. Zij merken op dat de verdachte bij een buitenbar voor een café enkele meisjes lastig valt. Hij slaat met een vuist op een een statafel en schopt er nog eens hard tegenaan. Vervolgens wordt hij door één van de agenten op zijn gedrag aangesproken. De man negeert het verzoek om zijn identiteitsbewijs te tonen. Ook niet na de waarschuwing dat hij dan aangehouden wordt.
Wat begon als een normale aanhouding mondt vervolgens uit in stevig verzet en een zeer hachelijke situatie voor één van de agenten. Tijdens het onder controle brengen van de man weet deze een arm om de nek van de agent te klemmen en hem te verwurgen. Omdat de verwurging om zijn nek zo strak wordt aangetrokken denkt de agent dat zijn laatste uur geslagen heeft.
Meerdere agenten schieten te hulp en weten de razende man uiteindelijk met veel moeite in de boeien te slaan. Zelf het gebruik van pepperspray heeft geen effect op zijn verzet. De onfortuinlijke agent weet zich uiteindelijk los te rukken en komt naar adem snakkend weer bij zinnen. Op het bureau is hij nagekeken door een GGD-arts. Aan het incident heeft hij een spierscheuring in een kuit, een stijve nek en een schorre stem overgehouden. Bij een andere agent is een hoofdwond behandeld.
De verdachte is voor verhoor overgebracht naar een politiecellencomplex. Uit een ademanalyse en een drugstest blijkt dat hij onder invloed van beiden is. Hem wordt poging doodslag ten laste gelegd. Een zeer ernstig feit dat nog eens verzwaard wordt doordat een agent hierbij het slachtoffer is.