- Waardering
- 9.211
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 20%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik denk eeuwen eerlijk gezegd , we hebben het over een continent waar je vermoord word als je neus 1 mm naar binnenstaat ipv 1 mm naar buiten (ie hutsi vs tutsi) , het huidige geweld tegen de blanke boeren in zuid afrika , corruptie in alle lagen van overheid , oorlogs zucht etc etc etc . ik denk zelfs als de grote spelers europa de us en rusland stoppen met backroom wapen deals in ruil voor grondstoffen het zei olie , edelstenen of grondstoffen voor consumer electronics etc etc dat het een groot probleem gaat blijvenVolgens Basil Davidson moesten we ophouden met de schuldvraag en dat de Afrikanen het zelf moeten doen, door o.a. volksparticipatie. Ze moesten teruggrijpen op oude tradities, op hun eigen prekoloniale culturen. Omdat grote delen van Afrika voor de koloniale tijd een geweldloze samenleving kenden. Duurt nog wel tientallen jaren als men daar echt werk van wilde maken.
Is ooit, halverwege vorige eeuw, zelfs ontslagen als journalist vanwege zijn mate van linksheid.Interessant figuur deze Basil, afrikanen kunnen per definitie niets zelf dus dat wordt 'm niet.Dat kolonialisme geweld triggert is ook niets nieuws.
Wel begrijpelijk dat hij werd uitgelachen.
Is ooit zelfs ontslagen als journalist vanwege zijn linksheid.
Dat zou in ons kikkerlandje ook weleens onder de loep genomen mogen worden. Journalisten zouden o.a. wat mij betreft niet moeten stemmen of aangesloten zijn bij een politieke partij, moeten aanschurken tegen bepaalde verenigingen etc. Ook dat zetten van handtekeningen onder allerlei manifesten vind ik een gotspe voor een journalist.En terecht
Nee serieus, iemand met dergelijke denkbeelden zou idd geen nieuwsbrenger mogen zijn.
Dat zou in ons kikkerlandje ook weleens onder de loep worden genomen.
Het zou al een stuk schelen als men vaker transparant zou zijn over welke afwegingen en filters worden gebruikt bij het brengen van nieuws. En naar welke bronnen men kijkt, en overschrijft. Maar inderdaad het nieuws is gekleurd dat is geeneens een twijfelgeval. Kon je nog mee wegkomen in de jaren '90. Anno 2018 niet.Ik heb de hoop al opgegeven, onze nieuwsvoorziening wordt grotendeels gekleurd en is kennelijk meer bedoeld om ons, het volk, dom te houden in plaats van te informeren heb ik het idee.
Peter Siebelt is onderzoeksjournalist en schrijver van een grote reeks boeken over buitenparlementaire actie van Links radicale en anarchistische netwerken in Nederland. Hij baseert zich daarbij op een privé archief van meer dan 2 miljoen vertrouwelijke documenten die hij vanaf de jaren ‘70 heeft opgebouwd. Het bevat o.a. informatie over internationale NGO netwerken met haar politieke dwarsverbanden, Siebelt wil nu zijn documentatie openstellen voor het publiek. Siebelt vindt het tijd worden dat iedereen zelf kan lezen hoe we alle jaren bij de neus genomen zijn. Hoe de politiek met haar buitenparlementaire netwerken stiekeme agenda’s heeft doorgevoerd, waar we nu de wrange vruchten van plukken.
Het zou al een stuk schelen als men vaker transparant zou zijn over welke afwegingen en filters worden gebruikt bij het brengen van nieuws. En naar welke bronnen men kijkt, en overschrijft. Maar inderdaad het nieuws is gekleurd dat is geeneens een twijfelgeval. Kon je nog mee wegkomen in de jaren '90. Anno 2018 niet.
------------------------------
Nee toch?dat grote delen van Afrika voor de koloniale tijd een geweldloze samenleving kenden
Who do you think *owns* the press? Hello.Ik heb de hoop al opgegeven, onze nieuwsvoorziening wordt grotendeels gekleurd en is kennelijk meer bedoeld om ons, het volk, dom te houden in plaats van te informeren heb ik het idee.
Als je kijkt naar bekende dwarsverbanden tussen diverse hulporganisaties en politieke partijen dan breekt je klomp. Niet per se zeggend dat het bij voorbaat fout is, maar daar mag weleens meer ruchtbaarheid aan gegeven worden, en nog liever precies uitgezocht worden hoe lijnen lopen en welke invloed daaraan hangt. GL, PvdA en D66 strikes again.
Volgens David wel. Koninkrijken in Oeganda, of de Lozi in Noord-Rhodesië die een duidelijk grondwettelijk systeem hadden om de vrede te bewaren. Ze wisten dat mensen hun macht over anderen konden misbruiken, en hadden daarom veel "checks and balances" ingebouwd.
"andere tijden, terug naar de onze"Interessant moet ik eens naar kijken dan want ik had het beeld dat het tribalisme en koppensnellen was. Moraliteit en wettelijkheid van voor moderne invloeden is erg interessant, waar wij ons van nature naar vormen en hoe dat verschilt van hedendaagse sociale schuldgevoelens waar media/activisme op inspeelt.Volgens David wel. Koninkrijken in Oeganda, of de Lozi in Noord-Rhodesië die een duidelijk grondwettelijk systeem hadden om de vrede te bewaren. Ze wisten dat mensen hun macht over anderen konden misbruiken, en hadden daarom veel "checks and balances" ingebouwd.
De beste check and balance is een hagelgeweer bij de hand hebben voor waneer de pen en redelijkheid faalt ^^Als je kijkt naar bekende dwarsverbanden tussen diverse hulporganisaties en politieke partijen dan breekt je klomp. Niet per se zeggend dat het bij voorbaat fout is, maar daar mag weleens meer ruchtbaarheid aan gegeven worden, en nog liever precies uitgezocht worden hoe lijnen lopen en welke invloed daaraan hangt. GL, PvdA en D66 strikes again.
Volgens David wel. Koninkrijken in Oeganda, of de Lozi in Noord-Rhodesië die een duidelijk grondwettelijk systeem hadden om de vrede te bewaren. Ze wisten dat mensen hun macht over anderen konden misbruiken, en hadden daarom veel "checks and balances" ingebouwd.
Hier weer een voorbeeld. En de NYT wordt vervolgens weer als bron opgevoerd door in ieder geval diverse nieuwsbronnen in NL. In feite als je de NYT leest kan je de buitenlandse pagina's van de NRC overslaan. De binnenlandse pagina's waren al niet veel.