MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

Een echte zoon van zijn vader.

Zou je toch denken ja ;)

Wat ik hem (en mijn dochter) al vanaf jongs af aan heb proberen duidelijk te maken, is dat ze niet klakkeloos alles moeten aan nemen. Maar kritisch moeten kijken naar de verscheidenheid aan standpunten en informatie voordat ze een oordeel vellen.

En ja, dat geldt dus ook voor alles wat hun vader uitkraamt!

Een milde 'indoctrinatie' van mijn kant, opdat ze beter gewapend zijn tegen indoctrinatie in het algemeen.

(leidt wel tot extra discussies thuis, maar dat moet je er voor over hebben)

Zou je toch denken ja ;)

Wat ik hem (en mijn dochter) al vanaf jongs af aan heb proberen duidelijk te maken, is dat ze niet klakkeloos alles moeten aan nemen. Maar kritisch moeten kijken naar de verscheidenheid aan standpunten en informatie voordat ze een oordeel vellen.

En ja, dat geldt dus ook voor alles wat hun vader uitkraamt!

Een milde 'indoctrinatie' van mijn kant, opdat ze beter gewapend zijn tegen indoctrinatie in het algemeen.

(leidt wel tot extra discussies thuis, maar dat moet je er voor over hebben)
Ach zolang er stroopwafels zijn is er tijd voor discussie. En dat maakt het gezin toch wederom tot de hoeksteen van de samenleving. Niet verwijzend naar een politieke partij. Doe er voor de zekerheid een Reve overheen. Balans is een groot goed.

Of iemand homo, lesbi, transgender is en/ of alles wat daar nog tussenin zit maakt me echt geen ene fl**ker uit. Ik denk soms dat bepaalde lieden, meestal de usual suspects, ook eens in de derrière gen**kt moeten worden. Al heb ik vernomen uit goede bronnen dat niet iedereen daaraan doet die een dergelijke seksuele orientatie heeft.

giphy.gif

• Like
Waarderingen: mat
Mijn zoon heeft bewust en zelfstandig een switch gemaakt naar een ander keuze profiel op school.
De reden is, dat hij absoluut het vak maatschappijleer (of wat daar tegenwoordig voor door gaat) niet meer wilde volgen.
Argument van zijn kant: Ik word doodziek van al die overmatig politiek-eenzijdig gekleurde informatie/uitspraken in de les en lesstof..

Hij laat zich gelukkig niet al te makkelijk indoctrineren, that's my boy!!!

Aldus een trotse vader...

Maatschappij leer is verplicht ongeacht je profielkeuze (bij mij op Atheneum althans).

Wel grappig want bij mij was het juist omgekeerd, mijn maatschappijleer leraar was eigenlijk de eerste die me een iets "rechtser" politiek standpunt liet zien. Hij liet ons toen de teksten van Paul Scheffer lezen. Overigens was dat niet als indoctrinatie, we moesten een ook andere teksten lezen, maar meer om ons beeld te verbreden.

Sowieso kan ik me niet echt vinden in de gedachte dat scholen indoctrineren. Ik had juist leraren met een hele diverse politieke opvatting. Misschien meer dat ik gewoon een goede school had maar hoop eigenlijk dat elke school zo is.

Maatschappij leer is verplicht ongeacht je profielkeuze (bij mij op Atheneum althans).

Wel grappig want bij mij was het juist omgekeerd, mijn maatschappijleer leraar was eigenlijk de eerste die me een iets "rechtser" politiek standpunt liet zien. Hij liet ons toen de teksten van Paul Scheffer lezen. Overigens was dat niet als indoctrinatie, we moesten een ook andere teksten lezen, maar meer om ons beeld te verbreden.

Sowieso kan ik me niet echt vinden in de gedachte dat scholen indoctrineren. Ik had juist leraren met een hele diverse politieke opvatting. Misschien meer dat ik gewoon een goede school had maar hoop eigenlijk dat elke school zo is.

Het gebeurt dus echt, die indoctrinatie.
Hij heeft me dingen laten zien en ik heb die materialen zelf ook grondig doorgenomen en kon niet anders concluderen.

Misschien is het kwaliteit van de school en een combinatie van leraren en gekozen lesmaterialen.
Tijdperk speelt wellicht ook een rol.

Hoe lang is het geleden voor jou?

Ik had juist leraren met een hele diverse politieke opvatting. Misschien meer dat ik gewoon een goede school had maar hoop eigenlijk dat elke school zo is.

Zo hoort het ook te zijn, dat ben ik helemaal met je eens.
De praktijk laat blijkbaar toch iets anders zien.

Tijdens de verkiezingsstrijd tussen Trump en Clinton, zag ik op het jeugdjournaal hoe een klas basisschoolkinderen de vraag wie van de kandidaten favoriet was voorgeschoteld krijgen.

Ze zeiden allemaal "clinton", op 1 na misschien.

Nou is het moeilijk te bepalen door wie het 'goede' antwoord was ingefluisterd (ouders en/of de school) maar ik krijg daar hoe dan ook nachtmerries van.

Eerder kwam Timmer al in opspraak omdat ze Forum voor Democratie-fractieleider Baudet vergeleek met Hitler en Mussolini. Ze Twitterde toen: „Ja de heer Baudet hoort thuis tussen de grote namen: die van de fascisten waarmee we afrekenden in ‘45.”

Kort daarna liet ze aangifte doen omdat ze zelf op sociale media werd vergeleken met SS-kampbewaakster Irma Grese.:gek:

Die Timmer vindt de kameraden van de SP niet links genoeg, zorgwekkend.

---------
‘Als je jong bent en niet links, heb je geen hart. Als je oud bent en nog steeds links, geen verstand.’
https://www.volkskrant.nl/columns-o...-voor-hebben-met-de-arme-bevolking-~bed526d0/

Deze man komt realistischer over.

Mensen die meer naar 'rechts neigen' zijn meestal pragmatischer en realistischer. Voor diegenen met een 'hart' komt dat vaak hard over, maar deze instelling resulteert doorgaans wel in groter succes en welvaart.

Mensen die meer naar 'links neigen' hebben vaker last van misplaatst idealisme, gebaseerd op beperkte informatie en ervaring. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen, maar ze blijven te vaak steken in hun intentieverklaringen.

Laatst bewerkt:
Wanneer hebben we als samenleving beslist om dat soort lichte straffen acceptabel te maken? :thinking:

Aanleiding was een „knuffelverbod” dat inging op 6 mei. Hij mocht zijn vrouwelijke begeleidster niet meer knuffelen, een maatregel die was genomen door de kliniek. Uit woede hierover verkrachtte hij haar met de woorden: „Dat krijg je ervan”, aldus de rechtbank.

De man werd al enkele jaren in de kliniek behandeld. Hij was bijna uitbehandeld, hij zou op korte termijn worden overgeplaatst naar een project voor begeleid wonen.
wat loopt er nog allemaal rond dat wel 'uitbehandeld' is dan?

Terug
Naar boven