Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Er is van alles van te vinden en te zeggen. Het is ouderwets, een traditie, hebben ze er zelf wel plezier van, leven in een gouden kooi, belasting technische voordeeltjes en meer. Maar ik geloof dat ik wel een koningshuis verkies boven een president. Qua kosten zal dat op termijn overigens weinig uitmaken. Bij rampen en dergelijke kan een koningshuis m.i. ook voor meer verbinding zorgen. Hoeveel "ze" opleveren is niet te zeggen, hoogstens te schatten. En dat is nog altijd een veelvoud van wat "ze" kosten. Vast staat dat een koninklijk huis een luxe is die alleen welvarende naties zich kunnen permitteren. Het overgrote deel van de monarchieën is te vinden in de toptwintig van rijkste landen in de wereld.
Ai, jammer @nannan, jij zal dus geen lijsttrekker worden!
Er is van alles van te vinden en te zeggen. Het is ouderwets, een traditie, hebben ze er zelf wel plezier van, leven in een gouden kooi, belasting technische voordeeltjes en meer. Maar ik geloof dat ik wel een koningshuis verkies boven een president. Qua kosten zal dat op termijn overigens weinig uitmaken. Bij rampen en dergelijke kan een koningshuis m.i. ook voor meer verbinding zorgen.
Iedere paar jaar presidentsverkiezingen zijn ook schreeuwend duur.Er is van alles van te vinden en te zeggen. Het is ouderwets, een traditie, hebben ze er zelf wel plezier van, leven in een gouden kooi, belasting technische voordeeltjes en meer. Maar ik geloof dat ik wel een koningshuis verkies boven een president. Qua kosten zal dat op termijn overigens weinig uitmaken. Bij rampen en dergelijke kan een koningshuis m.i. ook voor meer verbinding zorgen. Hoeveel "ze" opleveren is niet te zeggen, hoogstens te schatten. En dat is nog altijd een veelvoud van wat "ze" kosten. Vast staat dat een koninklijk huis een luxe is die alleen welvarende naties zich kunnen permitteren. Het overgrote deel van de monarchieën is te vinden in de toptwintig van rijkste landen in de wereld.
Idd. En wat verbrassen die wel niet. Een koningshuis is politiek soms ook voordelig. Ze zitten er niet voor even maar decennia, dat geeft stabiliteit. In veel landen heeft dat ook een enorm aanzien. Daarmee is het koningshuis soms een makkelijkere ingang of handig om bepaalde plooien glad te strijken met relaties in het buitenland. Veel koningshuizen kennen elkaar ook goed, zijn lang bevriend. Zo werkt ook invloed, op de achtergrond. Het is niet zwart wit.Iedere paar jaar presidentsverkiezingen zijn ook schreeuwend duur.
Een dictator heeft dit voordeel ook. Lange betrouwbare partnerschappen kun je er mee sluiten.Idd. En wat verbrassen die wel niet. Een koningshuis is politiek soms ook voordelig. Ze zitten er niet voor even maar decennia, dat geeft stabiliteit. In veel landen heeft dat ook een enorm aanzien. Daarmee is het koningshuis soms een makkelijkere ingang of handig om bepaalde plooien glad te strijken met relaties in het buitenland. Veel koningshuizen kennen elkaar ook goed, zijn lang bevriend. Zo werkt ook invloed, op de achtergrond.
Dat blijkt nu wel ja. Stuk voor stuk addergebroed, maar die zijn ook mede nodig om stabiliteit te waarborgen. Als er een dictatuur heerst voor een lange periode dan raken mensen daaraan gewend. De fout die veelal gemaakt wordt is naar die landen kijken vanuit ons comfortabel perspectief in het Westen. Daarmee niet gezegd hebbende dat je elders het volk maar moet laten creperen onder dictaturen, integendeel. Maar een dictator wegrukken en dan maar hopen in 10 jaar tijd een vorm van democratie te bewerkstelligen en mandaat houden bij het volk gaat boven mijn verstand, dat kost op zijn minst generaties. En niet onbelangrijk, heeft het volk het nu dan beter dan toen? Opkomst van tientallen terreurgroepen, het in razend tempo kunnen ontwikkelen van IS (bedankt VS/ ex Baath partijleden) etc.Een dictator heeft dit voordeel ook. Lange betrouwbare partnerschappen kun je er mee sluiten.
Jammer van Saddam, Khadaffi, Mubarak, en de andere stabiele factoren in het midden oosten.
Een dictator heeft dit voordeel ook. Lange betrouwbare partnerschappen kun je er mee sluiten.
Jammer van Saddam, Khadaffi, Mubarak, en de andere stabiele factoren in het midden oosten.
Voor zover we weten hebben ze geen Koerden vergast.Blair en Dubya niet veroordeeld voor misdaden tegen menselijkheid.