MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

2F48365771_2410520909019256_4166531113671458816_n.jpg%3F_nc_cat%3D100%26_nc_ht%3Dscontent-bru2-1.png

Veiligheid staat voorop voor Willem-Alexander en Máxima: 'Huis ten Bosch wordt verbouwd tot bunker'
sjk8h4eikqbp_home_landscape_top_article_630x325.png

Koning Willem-Alexander en koningin Máxima maken zich zorgen om de veiligheid van de prinsesjes en henzelf. Ze hebben naar verluid drastische maatregelen getroffen tegen een mogelijke terroristische aanslag.

Bij de verbouwing van Huis ten Bosch zou wellicht een bunker worden gemaakt, waar het koningspaar en hun kinderen zich terug kunnen trekken, mocht dat nodig zijn.

Prijskaartje
Maar goedkoop zijn de maatregelen niet. Volgens RTL Nieuws lopen de kosten op naar bijna 60 miljoen euro, waar het kabinet eerder een bedrag van 35 miljoen had gemeld. Reden voor de hogere kosten van de renovatie is naar verluidt dat het in één keer aanpakken van alle delen van het paleis goedkoper is dan de verbouwing uitsmeren over een groot aantal jaren.

daar gaat jullie belastinggeld weer :roflol:

Ik gun hen alle veiligheid die ze nodig denken te hebben. Of dat nou 30, 60 of 300 miljoen kost. Die jaarlijkse discussie over hoeveel "ze" kosten vind ik zo'n geneuzel in de marge.
Echter, snap ik dan niet zo goed hoe ze zo voor de immigratie zijn, islam knuffelen etc. Wat wil je nou, het is het een of het ander. Nu weet ik dat je moet oppassen met parallellen trekken, het is niet gezegd dat ze zich meer zorgen maken over veiligheid mede door immigranten etc. Maar feit is wel dat er een stuk minder gevoel van veiligheid leeft onder het volk sinds bepaalde groepen zich nergens laten gelden, behalve in de statistieken van criminaliteit.

je gunt het ze ? nice try derksen,ik geloof je :roflol:

e gunt het ze ? nice try derksen,ik geloof je :roflol:
Er is van alles van te vinden en te zeggen. Het is ouderwets, een traditie, hebben ze er zelf wel plezier van, leven in een gouden kooi, belasting technische voordeeltjes en meer. Maar ik geloof dat ik wel een koningshuis verkies boven een president. Qua kosten zal dat op termijn overigens weinig uitmaken. Bij rampen en dergelijke kan een koningshuis m.i. ook voor meer verbinding zorgen. Hoeveel "ze" opleveren is niet te zeggen, hoogstens te schatten. En dat is nog altijd een veelvoud van wat "ze" kosten. Vast staat dat een koninklijk huis een luxe is die alleen welvarende naties zich kunnen permitteren. Het overgrote deel van de monarchieën is te vinden in de toptwintig van rijkste landen in de wereld.

• Like
Waarderingen: 040B
de wever is een achterlijk manneke die hier weer honderduizenden mensen belachelijk maakt maar de afrekening volgt wel in mei ,mss nog vroeger :)

Er is van alles van te vinden en te zeggen. Het is ouderwets, een traditie, hebben ze er zelf wel plezier van, leven in een gouden kooi, belasting technische voordeeltjes en meer. Maar ik geloof dat ik wel een koningshuis verkies boven een president. Qua kosten zal dat op termijn overigens weinig uitmaken. Bij rampen en dergelijke kan een koningshuis m.i. ook voor meer verbinding zorgen.

Dat had ik niet van jou verwacht. Ik sta er overigens ook redelijk neutraal in.

Er is van alles van te vinden en te zeggen. Het is ouderwets, een traditie, hebben ze er zelf wel plezier van, leven in een gouden kooi, belasting technische voordeeltjes en meer. Maar ik geloof dat ik wel een koningshuis verkies boven een president. Qua kosten zal dat op termijn overigens weinig uitmaken. Bij rampen en dergelijke kan een koningshuis m.i. ook voor meer verbinding zorgen. Hoeveel "ze" opleveren is niet te zeggen, hoogstens te schatten. En dat is nog altijd een veelvoud van wat "ze" kosten. Vast staat dat een koninklijk huis een luxe is die alleen welvarende naties zich kunnen permitteren. Het overgrote deel van de monarchieën is te vinden in de toptwintig van rijkste landen in de wereld.
Iedere paar jaar presidentsverkiezingen zijn ook schreeuwend duur.

Heb verder niets met die poppenkast. Maar kosten technisch zal het niet veel uit maken.

Iedere paar jaar presidentsverkiezingen zijn ook schreeuwend duur.
Idd. En wat verbrassen die wel niet. Een koningshuis is politiek soms ook voordelig. Ze zitten er niet voor even maar decennia, dat geeft stabiliteit. In veel landen heeft dat ook een enorm aanzien. Daarmee is het koningshuis soms een makkelijkere ingang of handig om bepaalde plooien glad te strijken met relaties in het buitenland. Veel koningshuizen kennen elkaar ook goed, zijn lang bevriend. Zo werkt ook invloed, op de achtergrond. Het is niet zwart wit.

Idd. En wat verbrassen die wel niet. Een koningshuis is politiek soms ook voordelig. Ze zitten er niet voor even maar decennia, dat geeft stabiliteit. In veel landen heeft dat ook een enorm aanzien. Daarmee is het koningshuis soms een makkelijkere ingang of handig om bepaalde plooien glad te strijken met relaties in het buitenland. Veel koningshuizen kennen elkaar ook goed, zijn lang bevriend. Zo werkt ook invloed, op de achtergrond.
Een dictator heeft dit voordeel ook. Lange betrouwbare partnerschappen kun je er mee sluiten.

Jammer van Saddam, Khadaffi, Mubarak, en de andere stabiele factoren in het midden oosten.

Een dictator heeft dit voordeel ook. Lange betrouwbare partnerschappen kun je er mee sluiten.

Jammer van Saddam, Khadaffi, Mubarak, en de andere stabiele factoren in het midden oosten.
Dat blijkt nu wel ja. Stuk voor stuk addergebroed, maar die zijn ook mede nodig om stabiliteit te waarborgen. Als er een dictatuur heerst voor een lange periode dan raken mensen daaraan gewend. De fout die veelal gemaakt wordt is naar die landen kijken vanuit ons comfortabel perspectief in het Westen. Daarmee niet gezegd hebbende dat je elders het volk maar moet laten creperen onder dictaturen, integendeel. Maar een dictator wegrukken en dan maar hopen in 10 jaar tijd een vorm van democratie te bewerkstelligen en mandaat houden bij het volk gaat boven mijn verstand, dat kost op zijn minst generaties. En niet onbelangrijk, heeft het volk het nu dan beter dan toen? Opkomst van tientallen terreurgroepen, het in razend tempo kunnen ontwikkelen van IS (bedankt VS/ ex Baath partijleden) etc.

hier heb je gelijk,Sadam en khadaffi hebben ze nooit mogen vermoorden

Saddam (met twee d's) is niet vermoord. Hij is geëxecuteerd voor misdaden tegen de menselijkheid. :nanner:

Blair en Dubya niet veroordeeld voor misdaden tegen menselijkheid.

In het in het Vlaams niet ook: De Vlaamse taal machtig moet zijn?

Een verder klopt er nog wel meer niet.

Terug
Naar boven