Fitness Seller

Sticky Het Pauper Topic

Heb mijn ervaring met een beschadigd kind , mijn oudste dochter (16) op het moment van schrijven, is opgegroeid bij haar borderline moeder en dat is te merken ook .Hoe sta je tegenover geestes zieke lui die een kind opvoeden dan @Derksen

Heb mijn ervaring met een beschadigd kind , mijn oudste dochter (16) op het moment van schrijven, is opgegroeid bij haar borderline moeder en dat is te merken ook .Hoe sta je tegenover geestes zieke lui die een kind opvoeden dan @Derksen

Degenen die ze bezwangeren zijn de hoofdschuldigen :trollface:

Als mij gevraagd zou worden of ik een vrouw met de diagnoses borderline zou af- of aanraden zwanger te worden, zou ik zeggen neem een kat. Wanneer een ouder met borderline een kind heeft ontstaan er vaak verwoestende problemen, dergelijke kinderen worden vaak KOPP kinderen genoemd. Mensen met borderline, overgrote deel zijn vrouwen, hebben zelf vaak een verwaarloosde jeugd en/of traumagerelateerde ervaringen gehad. Het is mijns inziens dan ook onterecht dat de discussie omtent verplichte conceptie enkel wordt of werd gevoerd met betrekking tot bepaalde groep gehandicapten, terwijl er nauwelijks aandacht is voor ouders met psychische problemen.

Als mij gevraagd zou worden of ik een vrouw met de diagnoses borderline zou af- of aanraden zwanger te worden, zou ik zeggen neem een kat. Wanneer een ouder met borderline een kind heeft ontstaan er vaak verwoestende problemen, dergelijke kinderen worden vaak KOPP kinderen genoemd. Mensen met borderline, overgrote deel zijn vrouwen, hebben zelf vaak een verwaarloosde jeugd en/of traumagerelateerde ervaringen gehad.
en dat is waar ik tegenaan liep , ze projecteerde haar agressie en haat jegens mij naar mijn vrouw .
Gaat nou beter , mijn vrouw is therapeute. Die is met haar aan het werk gegaan in de weekenden dat ze hier is .Maar het is idd moeilijk

Veel goede inzichten en opmerkingen, thanks.

Vaak is er ook een mate van verslavingsgevoeligheid aanwezig, gevoelens van grote leegte, hechtingsproblemen, grote impulsiviteit, oppervlakkige emoties, manipulatieve eigenschappen, stemmingswisselingen en dissociatief gedrag. Kinderen worden dan ook niet zelden uit huis geplaatst. Ik weet niet in hoeverre er onderzoek gedaan is maar ik meen dat er verbanden gelegd kunnen worden tussen mpb (Syndroom van Münchhausen) en borderline, iets dat ervoor kan zorgen dat het kind geestelijk (en lichamelijk) geweld kan worden aangedaan door de ouder. Met name het beroep op afhankelijkheid door ouder kan bij een kind voor tal van problemen zorgen.

Mensen met borderline, overgrote deel zijn vrouwen, hebben zelf vaak een verwaarloosde jeugd en/of traumagerelateerde ervaringen gehad.
Kwam laatst tegen dat hier ook een connectie is met het trauma van de oorlog (en ongetwijfeld de moeilijke tijden daarvoor). Veel van die generatie heeft dat 'afgereageerd' op hun kinderen, die dan zulke problematiek ontwikkelen, wat hun kinderen ook weer verwoest, zo wordt het trauma doorgegeven.

Kwam laatst tegen dat hier ook een connectie is met het trauma van de oorlog (en ongetwijfeld de moeilijke tijden daarvoor). Veel van die generatie heeft dat 'afgereageerd' op hun kinderen, die dan zulke problematiek ontwikkelen, wat hun kinderen ook weer verwoest, zo wordt het trauma doorgegeven.
kan kloppen mijn pa heeft de kachel pook van mij opa op zijn rug staan

Idd. Dat heeft een logische verklaring. Kortgezegd, kinderen van ouders die oorlog hebben meegemaakt willen niet tot last zijn (2e generatie). We gaan niets vragen want onze ouders hebben het zwaar genoeg gehad. Bij deze groep ligt het echtscheidingspercentage wel twee keer zo hoog als het gemiddelde en wordt er tussen de 3 en 5 keer zo vaak gebruikt gemaakt van psychologische hulp. Kinderen van deze kinderen voelen deze aanwezigheid minder en stellen doorgaans juist veel vragen (3e generatie). Uit onderzoek blijkt dat het stresshormoon hoger ligt bij deze 3e generatie dan het gemiddelde, ook o.a. gevoelens van onveiligheid zijn vaker aanwezig. Problemen met betrekking tot eten idem dito.

Vaak is er ook een mate van verslavingsgevoeligheid aanwezig, gevoelens van grote leegte, hechtingsproblemen, grote impulsiviteit, oppervlakkige emoties, manipulatieve eigenschappen, stemmingswisselingen en dissociatief gedrag. Kinderen worden dan ook niet zelden uit huis geplaatst. Ik weet niet in hoeverre er onderzoek gedaan is maar ik meen dat er verbanden gelegd kunnen worden tussen mpb (Syndroom van Münchhausen) en borderline, iets dat ervoor kan zorgen dat het kind geestelijk (en lichamelijk) geweld kan worden aangedaan door de ouder. Met name het beroep op afhankelijkheid door ouder kan bij een kind voor tal van problemen zorgen.
ja daar ben ik bekend mee , wou gewoon ff je input en die is niet slecht

Deze gaat over de 3e generatie. Zelf niet gezien, maar heb haar weleens gezien in de msm en daardoor bekend met deze docu.

Ik weet wel dat 2e generatie mensen moeilijkheden kunnen ervaren met eten. Kasten vol met voorraad en meer willen eten dan nodig.

Oké @Derksen je hebt me toch aan het denken gezet over verplichte sterilisatie omdat je eerst een onderbuik gevoel nee schreeuwt maar als je rationeel gaat kijken er wel iets over te zeggen valt.

Ik loop alleen tegen een gedachte spinsel aan waarom ik toch tegen zou zijn. Wie bepaalt wie wel en niet kinderen mag krijgen? En hoe wordt dat bepaald.

Even zonder het debat over migranten aan te wakkeren (please no) maar meer omdat het een makkelijk voorbeeld is.

Men ziet dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit cijfers (dat dit gecorrigeerd naar sociale status dus meevalt doet er even niet toe). Op het eerste oogpunt zou je dus kunnen zeggen we moeten Marokkanen steriliseren. Ga je dan alle Marokkanen steriliseren? Of kijk je naar individuele omstandigheden? Waarop baseer je wie wel en niet gestileerd wordt?

En wie bepaalt dit? Even het extreme maar je loopt het risico dat de groep mensen die dit bepaalt iedereen steriliseert die niet aan hun ideaal beeld van de mens voldoet. Even het extreme voorbeeld maar een Hitler figuur zou zeg maar iedereen die niet Arische is kunnen willen steriliseren.

Dat zijn voor mij toch twee filosofische discussies waarom ik denk ik toch tegen zou zijn

Oké @Derksen je hebt me toch aan het denken gezet over verplichte sterilisatie omdat je eerst een onderbuik gevoel nee schreeuwt maar als je rationeel gaat kijken er wel iets over te zeggen valt.

Even zonder het debat over migranten aan te wakkeren (please no) maar meer omdat het een makkelijk voorbeeld is.
Ik zou juist zeggen dat dit geen makkelijk voorbeeld is. Juist omdat er zoveel diversiteit is tussen migranten qua opleiding, geestelijke en fysieke gezondheid, perspectieven en meer.
Men ziet dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit cijfers (dat dit gecorrigeerd naar sociale status dus meevalt doet er even niet toe). Op het eerste oogpunt zou je dus kunnen zeggen we moeten Marokkanen steriliseren.
Waarom dan?
Ga je dan alle Marokkanen steriliseren? Of kijk je naar individuele omstandigheden? Waarop baseer je wie wel en niet gestileerd wordt?
Geen idee, lijkt mij dat deze richting een onwenselijke is.

Even het extreme maar je loopt het risico dat de groep mensen die dit bepaalt iedereen steriliseert die niet aan hun ideaal beeld van de mens voldoet. Even het extreme voorbeeld maar een Hitler figuur zou zeg maar iedereen die niet Arische is kunnen willen steriliseren.
Dit ligt zeker op de loer. Helemaal bij de voorbeelden die jij schrijft.

De groep waarover ik eerder schreef, is een groep die absoluut niet voor zichzelf kan zorgen. Laat staan voor een ander kan zorgen. Grofweg de verstandelijke vermogens heeft van een 3-5 jarig kind dat wel een normale ontwikkeling heeft doorgemaakt. Alleen lichamelijk gehandicapt zijn is in deze, en voor mij persoonlijk, geen obstakel. Het gaat om de combinatie van zowel fysiek als geestelijk gehandicapt zijn, en tal van vermogens missen en/of niet verder in staat zijn te ontwikkelen dan een 3-5 jarig kind. Waar gemiddeld een tiental hulpverleners nodig zijn om zo iemand in het leven te ondersteunen. Van wassen tot eten, en alles wat daar tussenin zit. Ze hebben vanaf een bepaalde leeftijd wel de drang naar knuffelen met anderen. Dan moet je er vroeg bij zijn met bijvoorbeeld anticonceptie, want velen hebben de frequentie van konijnen. Triest is het dan ook dat dikwijls misbruik wordt geconstateerd, en niet alleen onderling maar ook door hulpverleners/ ouders.

Het komt voor dat zo een zwaar gehandicapt kind geboren wordt met twee kerngezonde ouders, dan probeer je daar als gezonde ouders het beste van te maken. Veel vaker komt het echter voor dat beide ouders gehandicapt zijn en een kind krijgen welke in bovenstaande categorie valt. Ouders kunnen er niet voor zorgen, zelfs de meest basale taken moeten onder streng toezicht gebeuren. Er zijn genoeg tests naar gedaan met levensechte poppen die voor baby's doorgaan met camera's en de hele mikmak om realistische situaties na te bootsen. Wat je vaak zal zien is dat een van de ouders het ene moment de baby kan vasthouden en het andere moment de hoek van de kamer in gooit, of wanneer de baby gaat huilen stoppen ze het snel in de vriezer, gooien ze uit het raam, dompelen onder water, of slaan de baby tegen de muur. Alles om het huilen te stoppen. Op hetzelfde moment zal de andere ouder geneigd zijn om weg te lopen, handen op de oren te doen om het geluid van huilen niet te willen horen of meehelpen. Ze zijn zich niet bewust dat met dergelijk gedrag de baby kan komen te overlijden of ernstig gewond kan raken.

En in de uiterst zeldzame gevallen dat het kind van dergelijke ouders die in dergelijke categorie vallen, geen of in mindere mate een verstandelijke beperking heeft, is het al pakweg in groep 5 verder qua ontwikkeling dan beide ouders. Laat dat even bezinken, wat dat voor een kind zal betekenen. Welke kansen geef je aan een kind, wat voor kwaliteit van leven geef en wil je geven bij geboorte?

Ik loop alleen tegen een gedachte spinsel aan waarom ik toch tegen zou zijn. Wie bepaalt wie wel en niet kinderen mag krijgen? En hoe wordt dat bepaald.

Men ziet dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit cijfers (dat dit gecorrigeerd naar sociale status dus meevalt doet er even niet toe). Op het eerste oogpunt zou je dus kunnen zeggen we moeten Marokkanen steriliseren. Ga je dan alle Marokkanen steriliseren? Of kijk je naar individuele omstandigheden? Waarop baseer je wie wel en niet gestileerd wordt?

En wie bepaalt dit? Even het extreme maar je loopt het risico dat de groep mensen die dit bepaalt iedereen steriliseert die niet aan hun ideaal beeld van de mens voldoet. Even het extreme voorbeeld maar een Hitler figuur zou zeg maar iedereen die niet Arische is kunnen willen steriliseren.

Dat zijn voor mij toch twee filosofische discussies waarom ik denk ik toch tegen zou zijn

Ik zie het probleem niet. :D

Mijn zoon heeft bewust en zelfstandig een switch gemaakt naar een ander keuze profiel op school.
De reden is, dat hij absoluut het vak maatschappijleer (of wat daar tegenwoordig voor door gaat) niet meer wilde volgen.
Argument van zijn kant: Ik word doodziek van al die overmatig politiek-eenzijdig gekleurde informatie/uitspraken in de les en lesstof..

Hij laat zich gelukkig niet al te makkelijk indoctrineren, that's my boy!!!

Aldus een trotse vader...

Zou je toch denken ja ;)

Wat ik hem (en mijn dochter) al vanaf jongs af aan heb proberen duidelijk te maken, is dat ze niet klakkeloos alles moeten aan nemen. Maar kritisch moeten kijken naar de verscheidenheid aan standpunten en informatie voordat ze een oordeel vellen.

En ja, dat geldt dus ook voor alles wat hun vader uitkraamt!

Een milde 'indoctrinatie' van mijn kant, opdat ze beter gewapend zijn tegen indoctrinatie in het algemeen.

(leidt wel tot extra discussies thuis, maar dat moet je er voor over hebben)

:)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven