Oké
@Derksen je hebt me toch aan het denken gezet over verplichte sterilisatie omdat je eerst een onderbuik gevoel nee schreeuwt maar als je rationeel gaat kijken er wel iets over te zeggen valt.
Ik loop alleen tegen een gedachte spinsel aan waarom ik toch tegen zou zijn. Wie bepaalt wie wel en niet kinderen mag krijgen? En hoe wordt dat bepaald.
Even zonder het debat over migranten aan te wakkeren (please no) maar meer omdat het een makkelijk voorbeeld is.
Men ziet dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit cijfers (dat dit gecorrigeerd naar sociale status dus meevalt doet er even niet toe). Op het eerste oogpunt zou je dus kunnen zeggen we moeten Marokkanen steriliseren. Ga je dan alle Marokkanen steriliseren? Of kijk je naar individuele omstandigheden? Waarop baseer je wie wel en niet gestileerd wordt?
En wie bepaalt dit? Even het extreme maar je loopt het risico dat de groep mensen die dit bepaalt iedereen steriliseert die niet aan hun ideaal beeld van de mens voldoet. Even het extreme voorbeeld maar een Hitler figuur zou zeg maar iedereen die niet Arische is kunnen willen steriliseren.
Dat zijn voor mij toch twee filosofische discussies waarom ik denk ik toch tegen zou zijn