MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

De rechter oogt lui en heeft een onderkin. Woont ze in 020? Of ze gladde billetjes heeft wil ik niet hier behandelen.

Schijntje :emo:

Blijkbaar het ideale boek voor elke DBBer.

11ranpz.gif

Heb m'n kamer opgeruimd en m'n leven is nog steeds shit :(

schuld van de jews!

Goede vragen van de interviewster trouwens

Laatst bewerkt:
Derde brandstichting in Mechelen-Zuid: “Daders willen revanche voor doodgeschoten Mohamed E.O.”

9f2fb6de-352b-11e9-94bc-eabeb13beae1_web_scale_0.060307_0.060307__.jpg

Mechelen-Zuid houdt zijn adem in. Dinsdagavond werden, voor de derde keer in vijf dagen, wagens in brand gestoken. Deze keer gingen twee politiecombi’s in vlammen op, een derde raakte zwaar beschadigd. Afgelopen weekend brandden ook al twee bestelwagens uit. In de buurt is te horen dat jongeren met de brandstichtingen de dood van Mohamed E.O. willen wreken. Die werd vorige week door de politie doodgeschoten.

Dinsdagavond laat werden omwonenden van de Mercedes-garage op de Brusselsesteenweg in Mechelen opgeschrikt door enkele luide knallen. Toen ze aan het raam gingen kijken wat er loos was, zagen ze een grote vlammenzee op het domein van de garage.

Heel snel werd duidelijk dat er drie Mercedes Sprinters van de politiezone Brussel-Hoofdstad-Elsene in brand stonden. Twee voertuigen brandden compleet uit, het derde liep aanzienlijke schade op. Uit het onderzoek bleek snel dat de brand was aangestoken.

“Net achter het wokrestaurant wat verderop zijn de daders via een haag en kleine omheining op het terrein van de garage geraakt. ’s Morgens waren de struiken nog intact, nu zijn ze duidelijk beschadigd. Wellicht zijn ze via die weg ook weggevlucht”, vertelt een buurtbewoner. “Raar is ook dat de politiewagens nog maar enkele uren op het terrein stonden. Ze waren pas dinsdagnamiddag toegekomen bij Mercedes.”

Het was niet de eerste brand in de omgeving. In de nacht van zaterdag op zondag werd in de Reinheidstraat al een bestelwagen van elektriciteitsbedrijf Fluvius in brand gestoken, minder dan 24 uur later moest een lichte vrachtwagen van de stad Mechelen eraan geloven.

“Alle branden worden afzonderlijk onderzocht. Voorlopig kunnen we niet uitmaken of de brandstichtingen het werk zijn van telkens dezelfde daders”, zegt Lieselotte Claessens van het Antwerpse parket, afdeling Mechelen.

Heel wat bewoners van Mechelen-Zuid geloven niet dat de brandstichtingen het werk zijn van vandalen die zich vervelen en lukraak voertuigen in brand steken. “Hier is meer aan de hand dan in het wilde weg auto’s in brand steken. Daar ben ik zeker van. Heel wat jonge bewoners van de Mahatma Gandhiwijk zijn razend op de politie, op justitie en op de overheid. Razend, omdat ze vinden dat Mohamed E.O. – de man die vorige week werd doodgeschoten door de politie nadat hij zijn echtgenote en een fietsster had aangevallen met een mes – onterecht is doodgeschoten.”

Aan het woord is Mohammed. Hij woont al twintig jaar in de wijk en weet heel goed wat er leeft bij de bewoners. “Ik ben ervan overtuigd dat sommige jongeren nu voertuigen in brand steken om de dood van Mohamed te wreken. Het valt op dat een bestelwagen van de stad en nu ook bestelwagens van de politie zijn uitgekozen. Gewone auto’s van omwonenden laten ze onaangeroerd.”

“Veel mensen vinden dat ze Mohamed ook konden uitschakelen door bijvoorbeeld in zijn been te schieten. Zonder dat hij moest sterven. Ze vragen zich af waarom hij zes, zeven keer moest geraakt worden”, zegt Mohammed.

Het parket wil voorlopig niet ingaan op de theorie van Mohammed en nog andere buurtbewoners. “Het onderzoek naar de brandstichtingen is lopende en alle pistes blijven open. Ook de piste van de revanche voor de feiten van vorige week is iets wat onderzocht wordt.”

De politie zet alles op alles om de brandstichters zo snel mogelijk te vatten. Op verscheidene plaatsen wordt verhoogd toezicht gehouden.

Mechels burgemeester Bart Somers (Open Vld) wil over de feiten niet in detail gaan. “Omdat het onderzoek loopt en omdat ook ik mij aan het geheim van het onderzoek moet houden”, reageert hij. “Maar de feiten zijn voor mij onaanvaardbaar en misdadig. Politie en parket werken prioritair aan het dossier en de daders zullen worden gevat en voor de rechtbank moeten komen. Daar ben ik zeker van.”

y7J9JoZ.png

Man die echtgenote neerstak, in Oordegem, dood teruggevonden in cel

CW0swEp.jpg

Demetrie H. (35), de man die verdacht wordt van de moord op zijn vrouw Nancy M., is woensdag omstreeks middernacht dood aangetroffen in zijn cel. Dat bevestigt de gevangenis aan de redactie van Het Nieuwsblad. De verdachte zou zich van het leven beroofd hebben.

Demetrie H. zat in de cel op verdenking van moord op zijn echtgenote. Rond middernacht werd de man dood teruggevonden in zijn cel. Hij zou zich van het leven beroofd hebben. Het gevangeniswezen bevestigt het overlijden, “maar over de omstandigheden kunnen we geen verdere commentaar geven”.

Dinsdagnacht stak H. zijn echtgenote dood in hun echtelijke woning in Oordegem, een deelgemeente van Lede. De avond van de feiten had slachtoffer Nancy M. bekend aan haar echtgenoot dat ze verliefd was op een andere man en dat ze hem zou verlaten. “Hij kon niet verkroppen dat ze bij hem weg wou”, zei een welingelichte bron eerder al aan Het Nieuwsblad. Naar verluidt waren er al langer problemen bij het koppel. Zo is de politie al meerdere malen tussengekomen bij echtelijke ruzies.

H. belde na de feiten zelf naar de politie om zich aan te geven. Hij verklaarde dat het niet de bedoeling was om zijn vrouw te doden, het mes moest enkel dienen om haar te bedreigen. De drie kinderen van het koppel (11,10 en 1 jaar oud) lagen te slapen op het moment van de feiten.
Ik mis hem nu al.

Laatst bewerkt:

Wat zou Sylvana hier van vinden?

Ik heb wel een vermoeden dat ze o.a. in de fout ging door de verdachte er niet op te wijzen dat hij z'n handen op het stuur moest houden.
Vind het echt niet gek dat die agenten in de usa zo paranoïde zijn zeg je weet het maar nooit
Niet zo vreemd in een land waar ze meer wapens dan koeien hebben.

Ik heb wel een vermoeden dat ze o.a. in de fout ging door de verdachte er niet op te wijzen dat hij z'n handen op het stuur moest houden.

Niet zo vreemd in een land waar ze meer wapens dan koeien hebben.
Nee daarom, denk ook niet dat deze man gemist zal worden in de Amerikaanse maatschappij

Terug
Naar boven