MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

De geheime oorlog van het WWF: folteren, verkrachten en doden…
Natuurbeschermingsorganisatie WWF wordt er in een spraakmakend onderzoek van de Amerikaanse nieuwssite BuzzFeed van beschuldigd de mensenrechten als een lachertje te beschouwen in de strijd tegen stroperij. Zo zou de organisatie financiële en materiële steun verlenen aan lokale milities die de plaatselijke bevolking in verschillende nationale parken in zes Afrikaanse en Aziatische landen terroriseren, verkrachten en doden.

het artikel van beschuldigd betaald te hebben voor de lonen, training en voorraden (bijvoorbeeld in de vorm van messen, nachtkijkers en oproeruitrusting) van paramilitaire groeperingen, en voor aanvallen op dorpen.

Dat beleid is het gevolg van het toenemende opbod tussen de ‘strijdende’ partijen: gezien het hoogst lucratieve karakter van de stroperij zijn de stropers bereid tot het grootste geweld, waardoor ook de dierenrechtenactivisten zich in toenemende mate tot de tanden bewapenen. Een fenomeen waarvan de lokale bevolking het slachtoffer dreigt te worden.

Zo zouden dorpelingen in een park in Nepal afgeranseld zijn met riemen, machetes en bamboestokken door antistroperij-eenheden, gesteund door en met medeweten van het WWF. In India was er in 2012 dan weer een poging tot verkrachting door een bewaker die een vrouw betrapt had op het illegaal oogsten van gras, en in Kameroen zou een elfjarige jongen gefolterd zijn.

BuzzFeed besteedt ook veel aandacht aan de dood van Shikharam Chaudhary, die overleed na foltering. Een parkwachter die betrokken was bij de dood van die Nepalees gaf later toe dat wie verdacht wordt van stroperij routineus geslagen of gewaterboard werd, of chilipoeder in zijn ogen gestrooid kreeg. “Dat is geen foltering, maar een ondervragingstechniek”, klonk het. “Dat zijn de dingen die wij moeten doen om de neushoorn te redden.”

Volgens het artikel opereerde het WWF ook als een “wereldwijde spin in het web”, die netwerken van plaatselijke informanten financierde en organiseerde, om op die manier de plaatselijke autoriteiten in de juiste richting te kunnen sturen. Een beschuldiging die het WWF al langer ten zeerste ontkent.

Het WWF zou zich in 2009 bovendien ook hebben laten betrekken bij een mislukte wapendeal in de Centraal-Afrikaanse Republiek, waarbij het aanvalswapens wilde kopen van een militie die erom bekendstaat graag trots met de afgehakte hoofden van criminelen door de straten te paraderen.

De organisatie probeert de imagoschade alvast te beperken door een onderzoek te bestellen bij de Britse advocatenfirma Kingsley Napley. “In het hart van ons werk liggen de plaatsen en de mensen die er wonen. Respect voor mensenrechten is centraal in onze missie”, aldus een woordvoerder van het WWF. “We nemen elke beschuldiging serieus, en bestelden daarom een onafhankelijk onderzoek naar de incidenten beschreven in dit verhaal.”
Leuk! Hoe kan ik lid worden?

Mijn oppashond, Amerikaanse stafford, heeft echt geen goede opvoeding gehad en krijgt dat thuis nog steeds niet. Toch heeft hij wel respect voor mij en luistert hij ook naar mij. Dit valt echter compleet weg wanneer er een andere hond aan komt en +- binnen 5 meter afstand bevindt, daarbuiten kan ik zijn aandacht wel behouden.

Kijk, niet dat ik nou pretendeer iets van honden te begrijpen, maar van deze Jack begrijp ik helemaal niets hoor.
Als ik bij jou aan de lijn zou mogen om te wandelen, zou ik heel, heeeel, heeeeeeel erg goed naar je luisteren en braaf zijn :emo:

Maar je maakt een heel goed punt, in heel veel gevallen snappen mensen echt geen bal van de psyche en sociaal gedrag van honden.
Eigenlijk zouden deze mensen het zelf moeten zijn die éérst voorgelicht en getraind moeten worden, voordat ze überhaupt aan een hond mogen beginnen.

Ook fijn voor de omstanders, zodat ze niet steeds weer geconfronteerd worden met bijvoorbeeld zo'n ADHD Boxer die maar kwijlend tegen je op blijft rijen en springen.

Europese Commissie over praalwagen op Aalst Carnaval: “Ondenkbaar dat dit nog te zien is in Europa”

c34c8f7a-3f39-11e9-9462-47951df6ead3_web_scale_0.5_0.5__.jpg

De twee Joodse organisaties die klacht hebben ingediend tegen een Aalsterse carnavalsgroep om een praalwagen met karikaturale poppen van Joden, krijgen dinsdag steun van de Europese Commissie. “We mogen dit niet licht opnemen”, klinkt het in Brussel.

De Aalsterse carnavalsgroep De Vismooil’n pakte zondag in de stoet uit met een praalwagen met als thema Sabbatjoor. Op de wagen stonden karikaturale poppen van Joden, met grote haakneuzen, pijpenkrullen en een geldkist.

Het Forum der Joodse Organisaties en het Coördinatiecomité van Joodse Organisaties in België dienden daarop klacht in bij het interfederaal gelijkekansencentrum Unia. “Dit is puur antisemitisme. Zelf als het niet de bedoeling was antisemitisch te zijn, dan getuigt dit van een gebrek aan historisch besef en goede smaak”, zegt Hans Knoop van het Forum der Joodse Organisaties aan De Standaard. “We overwegen om aan Unesco te vragen Aalst Carnaval van de lijst van immaterieel erfgoed te schrappen. Als dit erfgoed is, dan zijn de jaarlijkse partijdagen in Neurenberg dat ook.”

De twee Joodse organisaties krijgen nu ook de steun van de Europese Commissie. “We hebben de berichten over dit incident ook gezien”, antwoordde de woordvoerder van de Commissie dinsdag tijdens de dagelijkse persbriefing op een vraag van een journalist van een Joodse nieuwssite. “Het is ondenkbaar dat deze beelden paraderen in Europese straten, zeventig jaar na de Holocaust. Het is nu aan de nationale autoriteiten om actie te ondernemen in individuele zaken, op basis van de toepasselijke wet.”

De woordvoerder zei verder dat de Europese Commissie opkomt tegen alle vormen van antisemitisme, van haatboodschappen tot fysieke aanvallen. “Zeker voor de Europese Unie, dat is gebouwd op de assen van de Holocaust, is het een plicht om de Joodse gemeenschappen te beschermen”, stelde hij. “Wij Europeanen hebben niet de luxe om dit licht op te nemen. We hebben het trieste privilege om te ervaren hoe dit is geëindigd in de vorige eeuw.”

Volgens De Vismooil’n is er echter geen sprake van Jodenhaat. Aan Het Laatste Nieuws zegt de club dat ze dit jaar een zogenoemd sabbatsjaar inlast, om geld te sparen voor de volgende edities. “Voortbordurend op dat sabbatsjaar kwamen we op het idee om Joden op onze praalwagen te zetten. Niet om het geloof belachelijk te maken, carnaval is nu eenmaal het feest van de karikatuur. Wij vonden dat komisch, als roze Joden de stoet in met een kluisje waar we ons opgespaarde geld in bewaren. Met andere religies wordt er ook gelachen.”

De Vismooil’n zijn op hun beurt ook naar de politie gestapt, en wel om klacht neer te leggen tegen “bedreigingen die via sociale media vanuit Joodse hoek naar de groep worden gestuurd”.

De Aalsterse burgemeester Christoph D’Haese (N-VA) laat intussen weten achter de carnavalisten te staan. “In Aalst met carnaval moet dat kunnen. Het is niet aan de burgemeester om dat te verbieden. De carnavalisten hadden geen kwetsende intenties”, zegt hij tegen Het Laatste Nieuws.

“Carnaval zoals in Aalst draait helemaal om bijtende spot, zelfspot, satire als manieren van maatschappijkritiek”, meldt Unia eind van de namiddag in een korte persreactie. “Daarbij worden stereotypes, clichés, uitvergrotingen en generaliseringen niet geschuwd. Ook 100 dagen draaien om omkeren van rollen en het even niet moeten volgen van de afspraken en normen. Anderzijds zijn stereotypes en generaliseringen kwetsend.”

Unia nodigt de verschillende partijen daarom uit rond de tafel. “Een persoonlijke ontmoeting creëert wederzijds begrip en dat is bijzonder waardevol”, klinkt het bij het Gelijkekansencentrum.

“We moeten feest kunnen vieren in alle respect voor elkaar”, voegt minister van Justitie Koen Geens (CD&V) daaraan toe. “Samen bliezen collega Peeters en ik de waakcel Antisemitisme nieuw leven in. In deze cel kunnen de verschillende diensten en de joodse gemeenschap in nauw contact staan met elkaar. Ik hoop dat de Aalsterse carnavalgroep en de joodse organisaties onder een vorm van bemiddeling met elkaar contact kunnen hebben. Ik vind het heel belangrijk om met elkaar te praten. Daarnaast bestaan er in ons land wetten om antisemitisme en haatmisdrijven te vervolgen indien daar sprake van is. Op 1 maart hebben de parketten met hun referentiemagistraten nog hun jaarlijkse algemene vergadering gehouden in de Dossinkazerne om de aanpak daarvan te bespreken.”
:roflol:

Trucker riskeert 3 jaar cel voor verboden liefde met 12-jarige: ouders dader én slachtoffer staan mee terecht
Een trucker uit Begijnendijk riskeert 3 jaar cel omdat hij op zijn 25ste maandenlang een liefdes- en seksrelatie had met een 12-jarig meisje. Familie en vrienden stonden erbij en keken ernaar. Zij riskeren tot 2 jaar cel voor minstens schuldig verzuim.

Twee moeders, een vader en een stiefpapa stonden dinsdag terecht omdat de 25-jarige zoon des huizes een kalverliefde van een 12-jarige had beantwoord. Vrachtwagenchauffeur Kevin V.E., ondertussen 30 jaar, leerde het tienermeisje kennen omdat hun ouders kennissen waren van elkaar. Omdat de tiener in een moeilijke thuissituatie zat, trok ze in bij V.E. en zijn familie. Van het een kwam het ander. En het bleef niet bij handjes vasthouden. Maar vragen werden er niet gesteld in de grote huurwoning in Kampenhout waar ze tezamen leefden. “Het is opvallend hoe licht de beklaagden erover gaan. Het slachtoffer is misbruikt op een degoutante wijze. Ze was een bijzonder kwetsbaar meisje dat niet werd opgevangen door haar ouders. Eigenlijk zou de strafvordering vanaf haar geboorte moeten beginnen. Het gaat hier om verkrachting en aanranding van de eerbaarheid van een 12-jarige. Allemaal waren jullie op de hoogte en het werd zelfs goedgekeurd”, trok de procureur fel van leer.

V.E. bleef er vrij kalm onder. “Ze was al een beetje gestoord. Het is niet omdat ik haar een seksleven heb gegeven, dat ik haar nog meer heb kapotgemaakt. Twee maanden heb ik in de gevangenis gedacht ‘wat heb ik nu gedaan?’” De dertiger kreeg op het beklaagdenbankje bijval van zijn moeder Christel A. (50) uit Scherpenheuvel-Zichem. “De liefde kan je niet tegenhouden. Ik beschouwde haar als mijn dochter. Wij stuurden haar naar school en daar deed ze het goed”, sprak de moeder van V.E. “Toen ze bij ons kwam, kon ze niet tot 10 tellen. Ze kon nog geen klok lezen. Maar op het vlak van relaties was ze echt wel rijp”, verdedigde stiefvader Eric P. (58) zich. Willy N. (62) uit Baal, de vader van het slachtoffer, verklaarde dat hij het nooit had zien aankomen. Toch riskeert de man 2 jaar cel, net als zijn ex, Linda V. (55) uit Aarschot. Voor schuldig verzuim en omdat ze de zedenfeiten “opgewekt, begunstigd of vergemakkelijkt” zouden hebben. De moeder van Kevin riskeert daarvoor dezelfde straf. Voor Eric P. en vriendin Christel D. (35) uit Haacht werd een jaar cel gevraagd.

De advocaat van Kevin pleitte de opschorting. “Het mag niet, maar het leven is wat het is. Kevin is geen pervert. Hij heeft zijn fout ingezien en heeft ernaar gehandeld.” De vijf anderen beklaagden vroegen de vrijspraak. “Toen ze zich in Kampenhout installeerden, was de relatie al bezig en was het kwaad al geschied. Het is een onachtzaamheid geweest. Zij hebben dat meisje tijdelijk opvang geboden, voor het eerst in haar leven. Zij moesten geen therapeut of psychiater gaan spelen. Dat had in de jeugdrechtbank al moeten gebeuren.” Vonnis 2 april.
Belgen...

• Like
Waarderingen: 040B
Tienermeisje (14) uitgehongerd en jarenlang opgesloten in kooi

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.jpg

Elwyn (50) en Candice Crocker (33) verschenen gisteren voor de rechtbank in de Amerikaanse staat Georgia. Ze worden beschuldigd van kindermisbruik, mishandeling en moord, nadat speurders vorig jaar in december het levenloze lichaam van hun dochter Mary (14) en zoon Elwyn Jr. (16) vonden. Een onderzoeker las gisteren tijdens een hoorzitting schrijnende details voor over de mishandeling van het meisje.

Mary Crocker bracht haar jeugd door in een kooi in de keuken, zo vertelde onderzoeker Abby Brown gisteren in de rechtbank. Het tienermeisje werd aan armen en benen vastgebonden met tiewraps, meermaals geslagen, vernederd en uitgehongerd. “Af en toe kreeg Mary toch iets te eten van haar ouders. Al kon ze het vermoedelijk amper binnenhouden, want het voedsel werd gedrenkt in azijn”, zei Brown.

“Haar lichaam was volledig scheefgegroeid, omdat ze in een zeer kleine ruimte opgroeide”, aldus Brown op basis van het autopsierapport. Zelfs om een douche te nemen, mocht Mary niet uit de kooi waarin ze dag en nacht werd opgesloten. De ouders sleepten de kooi in de badkamer en sproeiden vervolgens water over het meisje. Uiteindelijk stierf Mary vorig jaar in oktober van ontbering.

Volgens de ouders wou hun dochter “nooit klusjes doen” en was ze “een onhandelbaar kind”. “Haar naakt opsluiten was de enige juiste straf”, zei het echtpaar dat op geen enkel moment spijt betuigde. Speurders vonden op de smartphone van de vader een foto van de graatmagere tiener die zonder kledij in de kooi lag.

De zaak kwam vorig jaar op 20 december aan het licht toen de politie een tip kreeg van een anonieme beller. Die vond het verdacht dat de kinderen van het koppel nooit buitenkwamen. Speurders gingen naar het huis van het gezin Crocker, waar de vader hen naar de achtertuin leidde.

De man vertelde dat Mary begraven lag naast haar 16-jarige broer Elwyn Jr. Vermoedelijk kwam de tienerjongen twee jaar eerder om het leven. Uit autopsie bleek ook dat Elwyn Jr., net zoals zijn jongere zus, werd mishandeld. Meer details hierover zijn niet bekend.

Elwyn en Candice Crocker hebben nog een 11-jarige zoon: James. De jongen getuigde eerder dat zijn zus onder meer met een braadpan werd geslagen op het hoofd. James, die hersenverlamming heeft, woont momenteel bij een pleeggezin.

Onderzoeker Brown vertelde tijdens de hoorzitting dat de kinderen thuisonderwijs kregen, waardoor het misbruik wellicht jarenlang onopgemerkt bleef en niemand hen officieel als vermist opgaf. De ouders, die in de gevangenis van Effingham zitten, riskeren een levenslange celstraf.

Man, man, man, man, man...

Tienermeisje (14) uitgehongerd en jarenlang opgesloten in kooi

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.jpg

Man, man, man, man, man...
Die vrouw had beter zelf in die kooi kunnen gaan zitten.

Nou moet je mensen nooit beoordelen op hun uiterlijk, maar als ik naar die man kijk vraag ik met toch af of alle boeken wel op de plank staan op zolder.

De geheime oorlog van het WWF: folteren, verkrachten en doden…

Leuk! Hoe kan ik lid worden?
Mensen denken dat die parken beschermen een kwestie van rondrijden en boetes uitdelen is ofzo :o

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3250278/bewaken-natuurparken-levensgevaarlijk

Niet elke stroper is hetzelfde, stelt Young. „De ene keer gaat het om kinderen, die wanhopig door honger, een dier willen vangen. De andere keer zijn het zwaarbewapende rebellen voor wie stroperij een extra inkomstenbron is en die elke ranger pardoes neerschieten.”

f**k stropers! :mad:

There are few things more majestic than seeing a herd of elephants roaming the plains of Africa. But tragically, every year 20,000 are killed by poachers, who then harvest and sell their ivory tusks. It’s a cruel trade and one that former Australian commando Damian Mander has been fighting for a decade to stop. Despite his efforts, he was losing ground to the criminals. Then he came up with an idea from left field: an all-female squad of anti-poaching rangers. Critics said it wouldn’t work, but they were wrong, and now the brave women of Akashinga are not only saving wildlife, they’re saving themselves.

Kylie jenner 21 jaar en miljardair?

Wat doet zei dan? Toch wel knap hoe hun zoveel geld verdienen met??

Lees jij nooit verder dan de krantenkoppen?

Lees jij nooit verder dan de krantenkoppen?

Was aan het zappen en alleen dit kwam aan bod bij RTL boulevard. Zo'n snel nieuwtje dat ze Facebook oprichter van de troon heeft gestoten.

Ze had iets met make up ofzo heb ik ooit gelezen maar een miljard is wel veel. Dus was wel benieuwd.

Ik kan me niet voorstellen dat ze bijzonder veel doet.

Terug
Naar boven