Fitness Seller

Sticky Het Pauper Topic

Nou hopen dat hij deZe straf overleefd zeg.

Man verkracht vrouw (18) in lijnbus Zwolle en krijgt 20 dagen cel

Jammer dat er nooit foto’s verspreid worden van zulke gasten, wellicht dat ik hem een keer voor de auto kan krijgen.

Sommige boeren zijn al op hun trekker onderweg naar Den Haag.

Nou hopen dat hij deZe straf overleefd zeg.

Man verkracht vrouw (18) in lijnbus Zwolle en krijgt 20 dagen cel

Dit soort gevallen zet je toch aan het denken of we geen ‘Aktion T4’ nodig hebben om al deze geesteszieke, ontwikkelingsgestoorde, wilsonbekwame, daders te “helpen”. :(

Dit soort gevallen zet je toch aan het denken of we geen ‘Aktion T4’ nodig hebben om al deze geesteszieke, ontwikkelingsgestoorde, wilsonbekwame, daders te “helpen”. :(

giphy.gif

Vvd en cda vind ik niet per se links.
Dat met die normen lag volgens mij wat genuanceerder. Zou ik moeten zoeken. Nederland is in ieder geval veel intensiever. En heeft uitzondering(en) bedongen.
Ze zijn ook niet links maar ze hanteren wel 'groen'links beleid in deze kwestie.

Ok stel, ik koop een literfles ammoniakoplossing (NH3) in de supermarkt om m'n huis te ontvetten. Percentage NH3 in de oplossing is 10 m/v%. Dus 100 g NH3 in 1 liter ammoniakoplossing uit de supermarkt.

Molgewicht NH3 = 17,03 g / mol.
100 / 17,03 = 5,87 mol.
1 liter ammoniakoplossing bevat dus 5,87 mol NH3.

De NH3 norm voor natura 2000 gebieden is 0,05 mol per hectare.

5,87/ 0,05 = 117 hectare.
1 hectare is 10.000 m2 (100x100m).
117 hectare is dus 1.170.000 m2. Dat is dus iets meer dan een vierkante kilometer.

0,85 fles ammoniak per vierkante kilometer is de norm. Want 1/1,17 = 0,85.
0,85 liter ammoniakoplossing per 1.000.000 m2.
Dat is dus 0,85 microliter per m2..

Om 0,85 microliter per m2 in perspectief te brengen.
Een gemiddelde waterdruppel bevat circa 50 microliter. Dit is natuurlijk afhankelijk van temperatuur, luchtdruk, watertemperatuur, etc. Bij NH3 zal dit natuurlijk verschillen (ook andere viscositeit, waterstofbruggen, etc etc). Maar laten we voor het gemak uitgaan van 50 microliter per druppel.

Als 0,85 microliter 1 m2 is, dan is 1 druppel (50/0,85) = 58,8 m2.

Ik kan dus met 1 liter fles ammoniakoplossing uit de supermarkt meer dan een vierkante kilometer aan natura2000 gebieden 'kapotmaken' door de 'stikstofgrens' te overschrijden. 1 druppel ammoniakoplossing per 58,82 m2..

Sorry, maar wie deze normen redelijk vindt heeft geen benul van scheikunde.

Ps. Die norm is trouwens per jaar. Dus 0,85 L / km2 per jaar. 30 ml ammoniakoplossing per vierkante kilometer per dag. Een shotglaasje is 40 ml...

Laatst bewerkt:
Wat betreft je rekensom, ik maakte hier al eerder duidelijk dat er een verschil zitten tussen NH3 (landbouw) en NO + NO2 (verkeer/ industrie en energiecentrales). Volgens mij wordt dat onderscheid tussen effect en mogelijke schadelijkheid, niet overal gemaakt. In ieder geval niet bij de NOS. Sinds de jaren '90 is er al een dalende trend, ik geloof zelfs een vermindering van 63%.

Edit.
Industrie heeft reeds NOx filters geplaatst waardoor uitstoot (nog) minder is geworden. Misschien is die norm zo laag gehouden omdat er al in de grond aanwezigheid is?

Laatst bewerkt:
Niet om niet in te willen gaan op de rest van je post, maar probeer eens ammoniak in de supermarkt te kopen. Het is hier onmogelijk. Heb het zelfs nagevraagd omdat ik het nergens kon vinden. Er schijnt besloten te zijn dat supermarkten, kruidvat, action en dergelijke het niet meer verkopen sinds een tijdje. Je moet ervoor naar een bouwmarkt o.i.d. Of het is alleen in deze regio?
Goede vraag, ik heb geen idee of ze het hier nog verkopen. Ik had een maand of 3-4 geleden nog wel een fles kunnen kopen. Ik zal straks eens kijken, ben nu wel benieuwd.

Ik kan dus met 1 liter fles ammoniakoplossing uit de supermarkt meer dan een vierkante kilometer aan natura2000 gebieden 'kapotmaken' door de 'stikstofgrens' te overschrijden.
Maar de rechter ziet toe op die norm in het belang van natuurgebied en volgens gemaakte afspraken. Hoe wil je die norm ophogen, iets wat Baudet geloof ik als oplossing ziet, terwijl dat juridisch onhoudbaar is (of lijkt?).

Laatst bewerkt:
Die norm moet ergens op gebaseerd zijn maar dit lijkt niet te komen van daadwerkelijke chemici. De huidige norm is namelijk niet reeël.

Biologen dan? Vermesting is een probleem. Hierdoor verdwijnen bepaalde planten en uiteindelijk ook dieren, andere planten zullen domineren. Andere voedingsstoffen worden verdrongen door verzuring (zoals calcium, kalium en magnesium). Ook bv. water in Heidegebieden gaat verzuren met allerlei gevolgen voor natuur en dier.

Het Programma Aanpak Stikstof (PAS) is ontworpen om de effecten van te veel stikstof in de natuur aan te pakken en tegelijkertijd economische groei mogelijk te maken. Meer hierover op de website van het Ministerie van LNV.

Ze schrapen zelfs hele stukken grond aan de oppervlakte weg om de gevolgen ervan minder te laten worden (plaggen). Ook worden er o.a. bomen weggehaald op bepaalde locaties, om zo de ontwikkeling te herstellen c.q bevorderen en de kwaliteit van het water te herstellen.

Wat een pauper ben je dan gvd...
Aylin (4) heeft een oogafwijking en krijgt snoeiharde kritiek op haar uiterlijk: ‘Dit moet stoppen’

Wat een pauper ben je dan gvd...
Aylin (4) heeft een oogafwijking en krijgt snoeiharde kritiek op haar uiterlijk: ‘Dit moet stoppen’

Wtf, hoezo kan iemand zich "storen" aan een foyo van een schele meid.

:roflol: zo zie je maar. Gunnen is voor ons, bij de een wat meer dan bij de ander, een belangrijk onderdeel in het beoordelingsvermogen. Fascinerend.

Pyrosvestes Hellas? :lol:

:roflol: zo zie je maar. Gunnen is voor ons, bij de een wat meer dan bij de ander, een belangrijk onderdeel in het beoordelingsvermogen. Fascinerend.

De logica klopt toch? Die milieuactivisten willen een schoner milieu en die boeren een minder schoon milieu. Dus al die geinterviewde mensen zijn niet voor een schoner milieu. :rolleyes:

Biologen dan? Vermesting is een probleem. Hierdoor verdwijnen bepaalde planten en uiteindelijk ook dieren, andere planten zullen domineren. Andere voedingsstoffen worden verdrongen door verzuring (zoals calcium, kalium en magnesium). Ook bv. water in Heidegebieden gaat verzuren met allerlei gevolgen voor natuur en dier.

Ze schrapen zelfs hele stukken grond aan de oppervlakte weg om de gevolgen ervan minder te laten worden (plaggen). Ook worden er o.a. bomen weggehaald op bepaalde locaties, om zo de ontwikkeling te herstellen c.q bevorderen en de kwaliteit van het water te herstellen.
Ja, dat plaggen is wel een paardenmiddel en kan je niet blijven doen, de bron moet worden aangepakt.

Was laatst een item bij 1Vandaag ofzo.

Je kan denken aan een bepaalde afstand/zone tussen boerderij, maar ook wegen en dergelijke gebieden. En dan zo inrichten dat het werkt.

De logica klopt toch? Die milieuactivisten willen een schoner milieu en die boeren een minder schoon milieu. Dus al die geinterviewde mensen zijn niet voor een schoner milieu. :rolleyes:
Het gaat om de manier van demonstreren en de ene groep heeft meer krediet. Althans zo kwam het op mij over. En zo werkt het ook vaak tussen mensen. De ene krijgt meer voor elkaar dan een ander.

De huidige norm is namelijk niet reeël.
You're right.

Ook hoogleraar internationaal natuurbeschermingsrecht Kees Bastmeijer wijst op de juridisch zwakke onderbouwing van het kabinetsbeleid. "De Europese rechter heeft het helemaal niet over 'grenswaarden' of 'extern salderen' of wat we in Nederland ook verzonnen hebben", zegt hij.

Volgens Bastmeijer wil het Europees Hof dat per vergunning wordt aangetoond dat een individueel natuurgebied geen last heeft van een teveel aan stikstof. Hij vindt dat het kabinet zich met het beleid hierop moet richten, en niet op algemene maatregelen.
Klein puntje voor Baudet. Eerlijk is eerlijk.

Dat vind ik wel mooi gedaan hoor zo rond tafel met deskundigen

Ze zijn ook niet links maar ze hanteren wel 'groen'links beleid in deze kwestie.

Ok stel, ik koop een literfles ammoniakoplossing (NH3) in de supermarkt om m'n huis te ontvetten. Percentage NH3 in de oplossing is 10 m/v%. Dus 100 g NH3 in 1 liter ammoniakoplossing uit de supermarkt.

Molgewicht NH3 = 17,03 g / mol.
100 / 17,03 = 5,87 mol.
1 liter ammoniakoplossing bevat dus 5,87 mol NH3.

De NH3 norm voor natura 2000 gebieden is 0,05 mol per hectare.

5,87/ 0,05 = 117 hectare.
1 hectare is 10.000 m2 (100x100m).
117 hectare is dus 1.170.000 m2. Dat is dus iets meer dan een vierkante kilometer.

0,85 fles ammoniak per vierkante kilometer is de norm. Want 1/1,17 = 0,85.
0,85 liter ammoniakoplossing per 1.000.000 m2.
Dat is dus 0,85 microliter per m2..

Om 0,85 microliter per m2 in perspectief te brengen.
Een gemiddelde waterdruppel bevat circa 50 microliter. Dit is natuurlijk afhankelijk van temperatuur, luchtdruk, watertemperatuur, etc. Bij NH3 zal dit natuurlijk verschillen (ook andere viscositeit, waterstofbruggen, etc etc). Maar laten we voor het gemak uitgaan van 50 microliter per druppel.

Als 0,85 microliter 1 m2 is, dan is 1 druppel (50/0,85) = 58,8 m2.

Ik kan dus met 1 liter fles ammoniakoplossing uit de supermarkt meer dan een vierkante kilometer aan natura2000 gebieden 'kapotmaken' door de 'stikstofgrens' te overschrijden. 1 druppel ammoniakoplossing per 58,82 m2..

Ps. Die norm is trouwens per jaar. Dus 0,85 L / km2 per jaar. 30 ml ammoniakoplossing per vierkante kilometer per dag. Een shotglaasje is 40 ml...

:bow:

Ammonia is volgens mij gewoon te koop hoor:

Maar wat dacht je van een zakje snijbloemenvoeding, pokon of andere vormen van kunstmest. Of zelfs het verstuiven van whey poeder, als je een shake maakt in je keuken met het raam open dan bega je een groot milieudelict.
(Dat was een eerste gedachte, apfelstrudel heeft me er toe aangezet om ook even wat te berekenen, uitgaande van 80% eiwit en een gemiddeld molmassa van 140g/mol voor een aminozuur en een (verkeerde) aanname dat elk aminozuur 1 amine groep bevat kom je uit op ca. 10 gram whey poeder per hectare, wel iets meer dan ik in eerste instantie dacht)

En de NOX uitstoot van het verkeer komt grotendeels om zo min mogelijk CO(2) uit te stoten het mengsel in de cilinders in dan zo arm en heet dat de stikstof uit de lucht oxideert, de brandstof zelf bevat nagenoeg geen stikstof verbindingen meer.

En als laatste moet je je afvragen hoe erg het is dat de fauna iets verandert in Nederland, door meer stikstof de natuur in te pompen groeien (andere) planten sneller en wordt er meer CO2 opgenomen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven