XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Maar wat dacht je van een zakje snijbloemenvoeding, pokon of andere vormen van kunstmest. Of zelfs het verstuiven van whey poeder, als je een shake maakt in je keuken met het raam open dan bega je een groot milieudelict.

in Rotterdam hebben ze in 2010 ammoniumchloride op de weg uitgereden toen ze zonder strooizout zaten (weet niet of het later en op nog meer plekken gebeurd is)
dan zeggen ze dat ze al jaren weten dat er een stikstof probleem is, dan is dat wel het laatste wat je zou doen.

blijf het allemaal een vaag en onduidelijk verhaal vinden allemaal, ook kun je nergens een fatsoenlijke kaart vinden van de stikstofuitstoot of depositie van Nederland. terwijl een kaart met Nox uitstoot overal staat.

En als laatste moet je je afvragen hoe erg het is dat de fauna iets verandert in Nederland, door meer stikstof de natuur in te pompen groeien (andere) planten sneller en wordt er meer CO2 opgenomen.

die discussie mag blijkbaar niet gevoerd worden.
krijg allemaal berichten te horen dat dan insecten etc. zullen uitsterven en daarna de rest volgt. Maar kan mij moeilijk voorstellen dat die alleen afhankelijk zijn van planten die gedijen in stikstof arme gebieden.

Wat dacht je van de stikstof die door het riool gaat? Wij eten veel eiwit, maar zeg dat in Nederland men gemiddeld 50 gram eiwit per persoon per dag eet, dat komt dan dus neer op 0,36 mol stikstof, dat moet er met urine, ontlasting, darmgas en stinkende adem ook weer uit. Dagelijks "produceren" we per persoon dus genoeg stikstof om de norm van 7 hectare te overschrijden. Jaarlijks komt dat uit op 2555 hectare. Nederland is 4.154.300 hectare groot dus er is plaats voor 1625 mensen ongeveer 1/10.000 ste van wat er nu rondloopt.

De Duitse dierenrechtenorganisatie Soko Tierschutz heeft een schokkende video gemaakt van de praktijken in een Noord-Duits laboratorium waar dierproeven worden uitgevoerd. Op de beelden van een undercover-medewerker die maandenlang in het lab werkte, zijn onder meer bloedende honden en vastgeketende apen te zien.

Soko Tierschutz verwijt het Laboratory of Pharmacology and Toxicology (LPT) dat de dieren onder slechte omstandigheden worden gehouden. Zo zitten de 44 langstaartmakaken in te kleine kooien en hebben de honden geen enkele vorm van afleiding. Ook is in de video te zien hoe een aap opzettelijk tegen een deurpost wordt geslagen.

Tegenover Der Spiegel verklaren deskundigen dat LPT al jaren een slecht imago heeft. Het bedrijf zou bekend staan om zijn gebrek aan transparantie. Het openbaar ministerie is naar aanleiding van de opnames uit het lab een onderzoek gestart.

De bedrijven die LPT inschakelen voor testen, zijn niet te spreken over de uitgelekte beelden. Zo zegt een woordvoerder van het Belgische biotechbedrijf Argenx tegenover De Morgen geschrokken te zijn van de video. “We gaan aan LPT duidelijk maken dat we hier niet mee akkoord gaan.”

wtf. :(

Die mafklapper schopte als eerste.

Woedende reizigers sleuren klimaatactivisten van hun trein in Londen

Jij lijkt mij ook wel zo'n persoon Stek eng mannetje dat je bent.

Ik weet er (gelukkig) maar weinig van, maar een aantal van onze producten worden op beagles getest, ik heb begrepen dat ze voor beagles kiezen omdat het zulke rustige en makkelijke honden zijn. Waarom de testen op honden uitgevoerd worden weet ik ook niet.
Ik kan het binnenkort weleens vragen aan de verantwoordelijke collega.

Je kan er van vinden wat je wilt, maar wettelijk gezien zijn fabrikanten verplicht sommige producten op dieren te testen. Dus of je moet die producten niet meer kopen, of de wetten moeten aangepast worden en de consument moet meer risico nemen.

Dat neemt niet weg dat er wel netter met de dieren omgegaan zou moeten worden.

Dacht dat honden en katten ook niet nodig waren, of het moet voor diergeneeskunde zijn? Erg benieuwd hoe dit idealiter gaat, maar blijft een van de ergste dingen die we als mensen doen. :(
De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren.

Ik weet er (gelukkig) maar weinig van, maar een aantal van onze producten worden op beagles getest, ik heb begrepen dat ze voor beagles kiezen omdat het zulke rustige en makkelijke honden zijn. Waarom de testen op honden uitgevoerd worden weet ik ook niet.
Ik kan het binnenkort weleens vragen aan de verantwoordelijke collega.
Ik lees nog voor hartonderzoek. Wat voor producten testen jullie dan?

Je kan er van vinden wat je wilt, maar wettelijk gezien zijn fabrikanten verplicht sommige producten op dieren te testen. Dus of je moet die producten niet meer kopen, of de wetten moeten aangepast worden en de consument moet meer risico nemen.
Voor cosmetica mag het sowieso al niet meer in de EU maar dan zit je nog met de Chinese markt waar ze het wel op dieren laten testen. Zou medisch onderzoek over moeten blijven?

Ik lees nog voor hartonderzoek. Wat voor producten testen jullie dan?

Voor cosmetica mag het sowieso al niet meer in de EU maar dan zit je nog met de Chinese markt waar ze het wel op dieren laten testen. Zou medisch onderzoek over moeten blijven?

Wij testen zelf niets, we laten het wel door derden testen. Wereldwijd hebben we tientallen fabrieken staan en ik denk dat wij 95% van alle type kunststoffen (of de grondstoffen daarvan) wel (kunnen) produceren. Ik weet dat we hier in Nederland ook wat producten op dieren laten testen, geen idee wat en waarom.

Uiteindelijk kunnen onze producten in alles zitten van motorolie tot aan contactlenzen en van (e-)sigaretten tot aan pigmenten voor protheses. Het is maar met waar de klant het voor wil gebruiken en als de klant dan bepaalde testen moet laten uitvoeren op de grondstoffen dan gebeurt dat gewoon.

Is verschrikkelijk maar helaas noodzaak

Terug
Naar boven