Fitness Seller

Sticky Het Pauper Topic

Heb je je wel eens afgevraagd hoe je als beurshandelaar feitelijk je geld verdient? Dat geld ontstaat niet zomaar.
Het ontstaat niet het is een vrijwillige uitwisseling van contracten tussen handelaren. Het kan zelfs prima dat beiden winst maken op dezelfde handel door verschillende strategieën toe te passen. Hoewel ik CFD trade dus niet direct op de beurs, dan is het een contract/geldwisseling tussen mij en m'n broker. Die verdient sowieso aan commissies.

Om te solliciteren moet ik al liegen over zaken zoals waarom je er wilt werken en niemand zit te wachten op een depressieve gozer die het een zieldodende omgeving vind dus zelfs op goeiemorgen hoe gaat het kan ik ook beter niet eerlijk reageren. Dan nog vrijdagmiddagborrels en team building uitjes en coke meesnuiven en weet ik het wat je allemaal leuk moet vinden met mensen waarvan 99% zonder die coke in je neus eigenlijk niet uit te staan zijn. Als ik autonomie moet opgeven om ergens te werken ervaar ik dat gewoon als slavernij en word ik er erg ongelukkig van. Daarom blijf ik zolang ik kan proberen iets zelfstandig te doen.
In welke cat. leeftijd val je? 25-30?
Ik probeer het allemaal op mijn manier te doorgronden wat je schrijft en welke verbanden je lijkt te leggen, maar dat valt nog niet mee. Alle goede bedoelingen ten spijt, ik denk dat emigreren niets zal oplossen.

Het ontstaat niet het is een vrijwillige uitwisseling van contracten tussen handelaren. Het kan zelfs prima dat beiden winst maken op dezelfde handel door verschillende strategieën toe te passen. Hoewel ik CFD trade dus niet direct op de beurs, dan is het een contract/geldwisseling tussen mij en m'n broker. Die verdient sowieso aan commissies.
Als het niet onstaat komt het dus van anderen, hoe voel jij je er onder dat je (ten koste van anderen) geld verdient zonder iets nuttigs te produceren?

Als het niet onstaat komt het dus van anderen, hoe voel jij je er onder dat je (ten koste van anderen) geld verdient zonder iets nuttigs te produceren?
Zoals ik zei is het niet inherent ten koste van anderen. Zeker met CFD. Daarbij is vrije markt handel juist het enige morele price discovery mechanisme dat er bestaat.

Iets nuttigs produceren is wel de heilige graal inderdaad. Weinig goede ideeen voor gezien het meeste zinloze consumptiemaatschappij meuk is waar niemand beter van word. Had wel een app gemaakt voor mezelf maar geen idee hoe die af te ronden en te monitizen.

Trouwens, wat betreft morele marktwerking; werk accepteren waarin je iets tegen je zin moet doen (werktijden, aanwezigheid, machtsverhouding, whatever) is ook immoreel omdat je er in feite een markt van slavernij/vrijheidsbeperking mee in stand houd. Immers kunnen mensen die wel vrijheid willen niet concurreren met mensen die hun vrijheid opgeven. Verlengde van het probleem van communistische werkkampen en hun goederen kopen, maar dan in wat mildere/luxere vorm.

In welke cat. leeftijd val je? 25-30?
Ik probeer het allemaal op mijn manier te doorgronden wat je schrijft en welke verbanden je lijkt te leggen, maar dat valt nog niet mee. Alle goede bedoelingen ten spijt, ik denk dat emigreren niets zal oplossen.
32. Eerst oplossen dan emigreren/weg! (naturalisatie hoeft niet perse)

1572198203382.png

''And just last year, Donald Trump had another animal named after him - an amphibian that buries its head in the sand. The Dermophis donaldtrumpi was so named because of the US president's comments about climate change.
Unlike when you name a pet, however, scientific names last forever.''

wat betreft morele marktwerking; werk accepteren waarin je iets tegen je zin moet doen (werktijden, aanwezigheid, machtsverhouding, whatever) is ook immoreel omdat je er in feite een markt van slavernij/vrijheidsbeperking mee in stand houd. Immers kunnen mensen die wel vrijheid willen niet concurreren met mensen die hun vrijheid opgeven. Verlengde van het probleem van communistische werkkampen en hun goederen kopen, maar dan in wat mildere/luxere vorm.
Dude.

Gedurende dit proces heeft GeenStijl alles wat zij terecht haatte aan regressief-links overgenomen. Identiteitspolitiek en kritiekloos slachtofferdenken blijken ook prima toe te passen op boeren, blokkeerfriezen of welke boze blanke burger zichzelf nu weer zielig vindt.
GeenStijl is opinion on demand geworden, een soort algoritme van de kleinburgerlijkheid van haar reaguurders, in meerderheid Forum voor Democratie-stemmers.
Van anarchistisch-seculier naar nationalistisch-conservatief, om precies te zijn. Mijn geliefde GeenStijl is geïnfecteerd met de Dukterie, een door trollenliefde ingegeven messiascomplex dat ervoor zorgt dat je alle boze blanke burgers als Nobele Wilden gaat zien, en een onbedwingbare behoefte voelt hun steeds krankzinniger wordende oprispingen en complottheorieën als de ondeelbare volkswil te moeten verdedigen.
Kudos voor het woord Dukterie.

Teleurstellende reactie, beetje zwakjes. Misschien bewijst dat wel meer zijn gelijk op bepaalde punten dan gedacht.

Laatst bewerkt:
Heb je je wel eens afgevraagd hoe je als beurshandelaar feitelijk je geld verdient? Dat geld ontstaat niet zomaar.

Ik dacht dat ik wel eens gekke gedachten had, maar "
vrijdagmiddagborrels en team building uitjes en coke meesnuiven en weet ik het wat je allemaal leuk moet vinden met mensen waarvan 99% zonder die coke in je neus eigenlijk niet uit te staan zijn" is niet de norm.
Het zou je verbazen hoe dat er aan toegaat in de horeca van Amsterdam. Stond een tijd terug op een werkplek waar vrijwel iedereen na werktijd snoof. Pakjes gingen alles behalve discreet rond. Een biertje na werk is normaal, hier was dat snuif. Sommigen zelfs onder werktijd. Het bleek volgens een collega daar vroeger zelfs zo extreem dat als je rond 22:00 naar de personeels toiletten ging dat je de cokeresten op de grond zag liggen.
En iedereen was daar kneiterlinks, dat was nog wel het ergste. :roflol:

Lange Frans zei het al.

Inb4 dukterie.

Is dukterie gericht op een soort domrechtse reacties of gefrustreerd zijn in het algemeen? Krijg het idee dat als je je druk maakt om meer dan in de file staan of de voetbalwedstrijd van gister je je eigenlijk zou moeten schamen.

Verder wel eens over de geenstijl crowd.

Is dukterie gericht op een soort domrechtse reacties of gefrustreerd zijn in het algemeen?
Gaat zoals ik het interpreteer over de manier waarop GeenStijl zich uitlaat en het contrast met vroeger. Het eerste dus.

Schrijver omschrijft het als:
GeenStijl is geïnfecteerd met de Dukterie, een door trollenliefde ingegeven messiascomplex dat ervoor zorgt dat je alle boze blanke burgers als Nobele Wilden gaat zien, en een onbedwingbare behoefte voelt hun steeds krankzinniger wordende oprispingen en complottheorieën als de ondeelbare volkswil te moeten verdedigen.

Ik denk dat de schrijver ook mede op Baudet doelt. Die zou veel harder moeten worden aangepakt, bv door GeenStijl.

Laatst bewerkt:
Mja een strawman aanvallen is ook makkelijk, sterker is het om de zorgen van die doelgroep uiteen te zetten en inhoudelijk bekritiseren.

Nou weet ik nog niet helemaal of ik er ook aan lijd :o

Mja een strawman aanvallen is ook makkelijk, sterker is het om de zorgen van die doelgroep uiteen te zetten en inhoudelijk bekritiseren.
Dit laatste hoort denk ik ook bij, of een gevolg van de Dukterie. En is misschien wel de kern van wat de schrijver bedoelt. Bekritiseer eens wat vaker en verdedig wat minder.

Laatst bewerkt:

Het getoonde artikel is iets dat naar mijn mening heel erg fout gaat.

Het beschrijft een ideale situatie die je juist bij veel media niet ziet.

Men lijkt bij de selectie van feiten en context al keuzes te maken over het te voeren frame; welke slachtoffergroep men nu weer uit de wind gaat houden of hoe dit negatief kan worden uitgelegd. Het ligt, imho, in het verlengde van wat Geerten Waling ook wetenschappers verwijt.

Voorbeelden:
  • Welk fragment van een speech van Obama laat je zien, waar snij je erin (lang geleden verschil NPO to RTL gaf een totaal ander beeld);
  • Hoe kan dit nieuws geduid worden om duidelijk te maken dat Trump niet deugd (Als hij zijn zoon niet meeneemt naar een honkbalwedstrijd is hij een waardeloze vader, dat dat mogelijk vanwege de voortdurende dreiging en hysterie van links en de media niet kan, daar hebben we het niet over);
  • Nauwelijks aandacht voor Jussie Smollet, aandeel in misdaad van Afro-Amerikanen, nuances/correcties als een neergeschoten zwarte Amerikaan toch niet zo'n fris typje blijkt;
  • Bij het geweldadig verstoren van de Koerdische demonstraties door Turkse tegendemonstranten, een overdreven genuanceerd verhaal brengen, terwijl de schuld niet verrassend volledig bij de tegendemonstranten lag, correcties waren minimaal;
  • Bij de NPO niet vertalen wat de Turken scanderen (bij RTL wel, er was een religieuze component), nationalisme, racisme (op basis van etniciteit en religie) en religie gaan heel goed samen bij o.a. Diyanet;
  • Nauwelijks aandacht voor de negatieve gevolgen voor houdbaarheid van de verzorgingsstaat en maatschappelijke ontwrichting door de instroom van "asielzoekers", economische gelukszoekers en veilige landiërs, want er moet draagvlak blijven omdat we willen deugen;
  • Het niet benoemen van de achtergrond van daders en/of verdachten, want dit is "nooit" relevant, terwijl het heel vaak enorm relevant is;
  • De NPO over Jezidi's die: "ongewenst zwanger waren geraakt".

Dukterie klinkt hardstikke leuk, maar de problemen die Wierd Duk aansnijdt zijn er wel degelijk. Er mag dan af en toe misschien best iets meer nuance, feiten en context in, maar door er een sticker op te plakken zijn ze niet opeens weg, je hoeft het er alleen niet meer over te hebben.

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven