Fitness Seller

Sticky Het Pauper Topic

Raadslid VVD... Die man heeft de sabeltandtijger nog meegemaakt. :roflol:

Rachel Dolezal publishes memoir

39F6D4FE00000578-3895076-image-a-102_1478034404491.jpg

Juliëtte Rot, bedreigd door tuigvlogger Ismail Ilgun: ‘De criminaliteit gaat door’
'Slaaf van wit Nederland', dat soort dingen krijg je dan te horen'

Een dieptepunt in de verwikkelingen rond het Zaanse vlogtuig afgelopen zomer, was de bedreiging van Democratisch Zaanstad-fractievoorzitter Juliëtte Rot door tuigvlogger Ismail Ilgun. Op de schokkende beelden is te zien hoe agressief Ilgun is, maar ook dat Rot zich de kaas niet van het brood laat eten.

Inmiddels hebben media en useful idiots er alles aan gedaan om het imago van Ilgun schoon te poetsen. De rondhangende crimineel die met zijn kameraadjes de Zaanse wijk Poelenburg bijkans onleefbaar maakte, zou ‘de stem van zijn generatie’ vertolken en kreeg een contract bij platenlabel Top Notch. In de Volkskrant mocht Ilgun zonder enige zelfreflectie of kritische reactie zich beklagen over onrecht en racisme en in de Rode Hoed kon meneer komen filosoferen over journalistiek. Want ja, zomaar moeten toegeven dat de integratie mislukt is omdat werkloze jonge Turken de media ‘hun’ wijk uit vegen omdat zij zich ‘soldaten van Erdogan’ wanen, dát is natuurlijk beslist niet de bedoeling.

En Juliëtte Rot?

Het AD interviewde haar over de nasleep van de bedreigingen.

Alles lijkt weer normaal, maar Rot voelt zich in de steek gelaten. “Ik kreeg nauwelijks steun van het college en in de raad. De VARA-website Joop.nl publiceerde in september al een afbraakstuk vol leugens over mij. Door Ismail nu op het schild te hijsen en mij als ‘extreem-rechts’ af te schilderen denken sommige mensen dat de problemen zijn opgelost. Maar dat is niet waar: in Poelenburg speelt criminaliteit nog altijd een ondermijnende rol.”

Vreemd, wij maar denken dat tuig contracten en flatterende interviews geven, oh ja en in dure bolides als een maniak laten rondscheuren, dé oplossing is voor alle problemen? Niet dus.

Haar geloof in de rechtsstaat blijft overeind. “Ik sprak met een agent die me vertelde dat ze in Poelenburg mijn bloed wel kunnen drinken. Hij was me dankbaar, zei hij. ‘Eindelijk heeft iemand de moed gehad om op te staan.’ Daarom ga ik ook door, tot ik erbij neerval.”

Nouja en zonder steun val je gauw neer. Jammer wel dat dit geluid niet ‘de stem van een generatie’ is in Nederland.

Sociaal, fatsoenlijk en verschillig Nederland keken toe en zagen dat het goed was. Kots.

Poelenburg is slechts het topje van de ijsberg, vermoedt Rot. ,,Hoeveel van die jongeren zijn er niet in Nederland? Die krijgen echt niet allemaal een vlogcontract. Wat doen we met hen? Knuffelen, omdat zij net als Ilgün geen vader hebben en in een achterstandssituatie zitten? Of durven we te zeggen: 'Vecht eens wat harder'?"

Ze vindt het prima dat overlast gevende jongeren een tweede kans krijgen. ,,Maar dat ontslaat hen niet van de verantwoordelijkheid voor hun criminele activiteiten."

http://www.ad.nl/nieuws/ik-ga-door-tot-ik-erbij-neerval~afbfaae3/

Dit is Nederland, en omdat Nederland eigenlijk één grote uit de hand gelopen Montessorischool is, wordt dergelijk proletariaat hier heilig verklaard als de arbeiders van weleer. En dan gaat het natuurlijk snel. Eerst krijg je een baan van het Bijlmer-label TopNotch, vervolgens mag je met je paardenkop in de Volkskrant om iedereen te vertellen hoe onderdrukt je in dit kudtland bent, en een dag later ben je filosoof, want slachtoffers zijn altijd wijs.

Laatst bewerkt:
Laat ze anders gewoon rechtstreeks sollicitaties afnemen bij de lokale bajes. Daar komen genoeg kleine tiefuslijertjes zoals Ilgun voorbij iedere dag.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zaans raadslid Juliëtte Rot schrijft brief aan tendentieuze VARA/NPO-website Joop.nl
'In uw artikel staan vele feitelijk onjuistheden, ontbreekt bronvermelding, geen research gedaan'

Geachte redactie, geachte hoofdredacteur heer van Jole,

Naar aanleiding van het artikel De partij van de onruststokers in Zaanstad d.d. 19 september 2016, laatst herzien 20 september 2016, richt ik mij in dit schrijven tot u.

Naar ik aanneem voelen de journalisten (niet zijnde opiniemakers) van joop.nl zich ook belast met de verificatie van feiten en willen zij de weergave van uiteenlopende meningen belichamen. Dit in het journalistieke streven naar objectiviteit. Omdat deze berichtgeving niet valt in de categorieën, columns, recensies, opiniërende berichten en vergelijkbare genres, is ten onrechte gebruik gemaakt van een grotere vrijheid, door het achterwege laten van wederhoor, het niet controleren van feiten en het door elkaar gebruiken van feiten en fictie. In voornoemd artikel staan vele feitelijk onjuistheden en ontbreekt bronvermelding, die ik hierbij zal opsommen.

1. Een van de onruststokers uit 2002 was Aart Molenaar. Hij verzette zich ertegen dat de partij een meerderheidsbesluit van de raad om een nieuwbouwwijk neer te zetten accepteerde. Hij splitste zich met twee anderen af en richtte met de geroofde zetels Democratisch Zaanstad op. Die partij heeft nu 4 zetels, die onder meer door Molenaar zelf bezet worden. Democratisch Zaanstad (DZ) houdt vast aan de populistische lijn die al ruim 35 jaar wordt verkondigd: niemand deugt.

De heer Molenaar verzette zich niet tegen een meerderheidsbesluit, maar tegen het breken van een verkiezingsbelofte door een toenmalige ZOG-wethouder Leny Vissers-Koopman. In het ZOG-partijprogramma stond de belofte aan de kiezer om zich blijvend te verzetten tegen de bouw van 1500 extra woningen in Saendelft. De heer Molenaar haalde zelf ruimschoots het aantal benodigde voorkeursstemmen waardoor geen sprake is van ‘zetelroof’. Wat genoemd wordt een populistische lijn te zijn is gelegen in de betekenis van Vox Populi; de stem van het volk.

2. Volgens het artikel bevat de facebookpagina ‘xenofobie’ en wordt de link gelegd tussen een bericht dat spreekt over ‘rotzooi in Poelenburg’ en een gedeelde foto van de pagina ‘Nederland mijn vaderland’. Er wordt niet toegelicht waar de schrijver van het artikel deze vermeende xenofobie op baseert noch waar de koppeling tussen ‘rotzooi’ en de afbeelding van een persoon door de heer Molenaar gemaakt zou zijn.

3. Dat terwijl DZ al jaren de onkosten zo ruim mogelijk benoemt en controle van uitgaven – immers gemeenschapsgeld – zo weet uit te rekken dat controle noodzakelijk is.

De fractieverantwoording wordt ieder jaar door elke fractie ingediend en vastgesteld bij besluit door de gemeenteraad. Elke fractie krijgt een vast bedrag (basis + vergoeding per raadslid) waarover verantwoording afgelegd dient te worden. Meer besteden mag, maar dient door de raadsleden zelf opgebracht te worden. Alle uitgaven van iedere fractie worden op dezelfde wijze gecontroleerd.

4. Op een lokale website met Zaans nieuws staat uitgelegd:

“Sinds dit jaar wordt er echter scherper op de verantwoording gelet. DZ huurt extern kantoorruimte en wil dat vergoed zien – daarmee is de partij een uitzondering omdat er voor alle fracties vergaderruimte beschikbaar is. Pauw en zijn collega’s vonden dat ze dit vraagstuk voor moesten leggen aan het Presidium (de fractievoorzitters) en desnoods aan de raad zelf. Molenaar wil dat niet – als het namelijk wordt afgekeurd moet DZ de huur zelf betalen.”

Afgesproken is dat reeds aangegane huurovereenkomsten mogen worden voortgezet als blijkt dat deze niet tussentijds kunnen worden ontbonden. Naast DZ huurde ook POV tot voor kort extern. Blijkens dit verslag handelt DZ [Link niet meer beschikbaar].

Resumerend wordt in de berichtgeving geen duidelijk onderscheid aangegeven tussen feiten, beweringen en meningen, waardoor deze niet goed controleerbaar zijn. Tevens is niet afdoende danwel geen research gedaan naar de handelswijze van DZ, waardoor vele feitelijke onjuistheden voor feiten in het artikel zijn opgeschreven. Bovendien heeft de schrijver/ster zichzelf en zijn of haar methoden bij het verzamelen van informatie zich in beginsel niet als zodanig bekendgemaakt.

Volgens de code voor journalistiek is “het zoeken naar hoor en wederhoor een journalistiek basisprincipe. In het bijzonder bij het publiceren van beschuldigingen of verdachtmakingen aan het adres van een persoon of organisatie, past de journalist wederhoor toe. De beschuldigde krijgt voldoende gelegenheid, liefst in dezelfde publicatie en zonder onredelijke tijdsdruk, te reageren op de aantijging.”
Met dit schrijven verzoek ik u dan ook uw berichtgeving te rectificeren, liefst op royale wijze.

In afwachting op uw reactie en handelen, verblijf ik hoogachtend,

Juliëtte Rot

Fractievoorzitter Democratisch Zaanstad

Deze brief is geplaatst met toestemming van Juliëtte Rot.
http://politiek.tpo.nl/2016/11/02/z...ief-aan-tendentieuze-varanpo-website-joop-nl/

Lees ook: Juliëtte Rot, bedreigd door tuigvlogger Ismail Ilgun: ‘De criminaliteit gaat door’.

Lees ook: Wéér karaktermoord via website van ‘verbindende’ NPO die zegt ‘bruggen te slaan’.

Lees ook: NPO-website (VARA) pleegt karaktermoord op vrouw na verschijnen in ‘Pauw’ (VARA/NPO).

ABVV-topvrouw noemt Francken "extreemrechts" omdat hij "rechtsstaat negeert", hij reageert keihard: "Is hier niet Noord-Korea"

AAjIX2T.jpg
© Aangeboden door Newsmonkey
Caroline Copers, topvrouw van het ABVV, haalt zwaar uit naar N-VA'er Theo Francken, de staatssecretaris voor Asiel en Migratie. Ze noemt hem "extreemrechts, geen twijfel", omdat hij de veroordeling tot dwangsommen blijft negeren. "Ik negeer niets, ik ga ertegen in beroep. Of geld dat voorrecht tegenwoordig enkel voor links?", schiet die terug.

Theo Francken zit in een zwaar juridisch conflict, dat hij duidelijk tot het bittere einde wil uitvechten. Het gaat over de verplichting om een Syrische familie een inreisvisum te geven. Die familie vroeg het visum aan op de ambassade in Beirut, ook al beweren ze vast te zitten in Aleppo. Ze kunnen genoeg middelen voorleggen én ze hebben een plek om in België te verblijven. Een rijke familie in Wallonië wil het gezin opvangen. De dochter leerde het gezin kennen in Istanbul, ook al zitten ze dus naar eigen zeggen vast in Aleppo.

Francken gelooft de familie niet, en vreest vooral dat, eens ze in België zijn, ze meteen een asielaanvraag indienen. En dat zou volgens hem een gevaarlijk precedent kunnen zijn: want dan kan iedereen in een Belgische ambassade of consulaat een visum komen vragen, en vervolgens hier asiel aanvragen. 'We zullen juridisch alle middelen uitputten om dat tegen te houden', Zo zegt hij.

Maar een rechtbank van eerste aanleg oordeelde dus dat Francken wel degelijk zo'n inreisvisum moet geven. Ze veroordeelde de staatssecretaris vorige week tot een dwangsom van liefst 4.000 euro per dag dat het visum nog langer wordt geweigerd. Francken weigert die som te betalen. Hij gaat in beroep tegen de rechterlijke uitspraak. Maar hij vecht ook het principe van het vonnis aan bij de Raad van State. "We worden gedwongen om een visum af te leveren. Dat is nochtans onze bevoegdheid, niet die van de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen."

"Basisrechten enkel voor kameraden, zoals in Noord-Korea?"
Uit de kant van de vakbonden komt een felle reactie. "Francken negeert de veroordeling tot dwangsommen ... staat hij boven de rechtsstaat? Dat is extreemrechts, geen twijfel", zo tweette Caroline Copers, de algemeen secretaris van het ABVV, de nummer twee van de organisatie gisterenavond.

Francken zelf reageert scherp: "Ik negeer niets, ik ga er tegen in beroep. Of telt dat voorrecht tegenwoordig enkel voor links?" En later nog: "Links bestempelt me als extreemrechts omdat ik in beroep ga. Basisrechten enkel voor kameraden, zoals in Noord-Korea."

Ondertussen dreigt Francken straks misschien wel op een leeg kabinet te zitten, waar alle meubels zijn meegenomen. Want een deurwaarder jaagt hem wel op om de dwangsom te innen van liefst 36.000 euro, als hij blijft weigeren de Syrische familie een visum te geven.

Het wordt een kat-en-muisspel tussen de deurwaarder en Francken. Vorige week legde de rechtbank de staatssecretaris die dwangsom op: 4.000 euro per dag. Dat bedrag tikt ondertussen aan, en staat al op 36.000 euro. De advocate van het gezin, Mieke Van den Broeck van Progress Lawyers Network, stuurde daarop de deurwaarder. Maar die stond maandag voor een gesloten deur: brugdag, weet u wel. Vandaag of morgen komt die wel terug, en dan neemt die desnoods meubels, tv's, computers in beslag.

Francken wil duidelijk als strijder ten onder gaan: "Ik ben verkozen om het algemeen belang te dienen en zal dat blijven doen. Ook al nemen ze alles mee, we werken vastberaden voort."

Het is weer gebeurd: Sylvana Simons voelt zich beledigd. Vandaag nog wel, door Sven Kockelmann tijdens een uitzending op de NPO Radio 1.

Sylvana was aangeschoven bij het programma De Ochtend, dat door Kockelmann wordt gepresenteerd. Daarin werd haar de enigszins begrijpelijke vraag gesteld of ze ondertussen niet een heel klein beetje overdrijft met het spelen van de racisme-kaart.

Nou, toen had hij het gedaan: "Ik zie deze vraag als wellicht journalistiek gekwalificeerd, maar desalniettemin toch als een belediging. Als u mij vandaag nog durft te vragen of ik niet een beetje overdrijf."

Vanaf 17.00
http://www.nporadio1.nl/de-ochtend/...verandering-gaat-altijd-gepaard-met-weerstand

---------------
Die luisteraars :roflol:

Had het gehoord gisteren. Ben blij als het maart is en ze op de nul zetels komen.

Ok, George Zimmerman.

Hier hebben we en carwash uitgebaat door Finnen. Op hun uithangbord stond ook plots een swastika. Ik vraag me ondertussen af of ze het zelf wel door hebben.

Hier hebben we en carwash uitgebaat door Finnen. Op hun uithangbord stond ook plots een swastika. Ik vraag me ondertussen af of ze het zelf wel door hebben.

U post dit bericht op de verkeerde website. Ik verwijs u door naar geenstijl.nl waar dergelijke bewoording beter past.

Terug
Naar boven