Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een dieptepunt in de verwikkelingen rond het Zaanse vlogtuig afgelopen zomer, was de bedreiging van Democratisch Zaanstad-fractievoorzitter Juliëtte Rot door tuigvlogger Ismail Ilgun. Op de schokkende beelden is te zien hoe agressief Ilgun is, maar ook dat Rot zich de kaas niet van het brood laat eten.
Inmiddels hebben media en useful idiots er alles aan gedaan om het imago van Ilgun schoon te poetsen. De rondhangende crimineel die met zijn kameraadjes de Zaanse wijk Poelenburg bijkans onleefbaar maakte, zou ‘de stem van zijn generatie’ vertolken en kreeg een contract bij platenlabel Top Notch. In de Volkskrant mocht Ilgun zonder enige zelfreflectie of kritische reactie zich beklagen over onrecht en racisme en in de Rode Hoed kon meneer komen filosoferen over journalistiek. Want ja, zomaar moeten toegeven dat de integratie mislukt is omdat werkloze jonge Turken de media ‘hun’ wijk uit vegen omdat zij zich ‘soldaten van Erdogan’ wanen, dát is natuurlijk beslist niet de bedoeling.
En Juliëtte Rot?
Het AD interviewde haar over de nasleep van de bedreigingen.
Alles lijkt weer normaal, maar Rot voelt zich in de steek gelaten. “Ik kreeg nauwelijks steun van het college en in de raad. De VARA-website Joop.nl publiceerde in september al een afbraakstuk vol leugens over mij. Door Ismail nu op het schild te hijsen en mij als ‘extreem-rechts’ af te schilderen denken sommige mensen dat de problemen zijn opgelost. Maar dat is niet waar: in Poelenburg speelt criminaliteit nog altijd een ondermijnende rol.”
Vreemd, wij maar denken dat tuig contracten en flatterende interviews geven, oh ja en in dure bolides als een maniak laten rondscheuren, dé oplossing is voor alle problemen? Niet dus.
Haar geloof in de rechtsstaat blijft overeind. “Ik sprak met een agent die me vertelde dat ze in Poelenburg mijn bloed wel kunnen drinken. Hij was me dankbaar, zei hij. ‘Eindelijk heeft iemand de moed gehad om op te staan.’ Daarom ga ik ook door, tot ik erbij neerval.”
Nouja en zonder steun val je gauw neer. Jammer wel dat dit geluid niet ‘de stem van een generatie’ is in Nederland.
Poelenburg is slechts het topje van de ijsberg, vermoedt Rot. ,,Hoeveel van die jongeren zijn er niet in Nederland? Die krijgen echt niet allemaal een vlogcontract. Wat doen we met hen? Knuffelen, omdat zij net als Ilgün geen vader hebben en in een achterstandssituatie zitten? Of durven we te zeggen: 'Vecht eens wat harder'?"
Ze vindt het prima dat overlast gevende jongeren een tweede kans krijgen. ,,Maar dat ontslaat hen niet van de verantwoordelijkheid voor hun criminele activiteiten."
Dit is Nederland, en omdat Nederland eigenlijk één grote uit de hand gelopen Montessorischool is, wordt dergelijk proletariaat hier heilig verklaard als de arbeiders van weleer. En dan gaat het natuurlijk snel. Eerst krijg je een baan van het Bijlmer-label TopNotch, vervolgens mag je met je paardenkop in de Volkskrant om iedereen te vertellen hoe onderdrukt je in dit kudtland bent, en een dag later ben je filosoof, want slachtoffers zijn altijd wijs.
Het is weer gebeurd: Sylvana Simons voelt zich beledigd. Vandaag nog wel, door Sven Kockelmann tijdens een uitzending op de NPO Radio 1.
Sylvana was aangeschoven bij het programma De Ochtend, dat door Kockelmann wordt gepresenteerd. Daarin werd haar de enigszins begrijpelijke vraag gesteld of ze ondertussen niet een heel klein beetje overdrijft met het spelen van de racisme-kaart.
Nou, toen had hij het gedaan: "Ik zie deze vraag als wellicht journalistiek gekwalificeerd, maar desalniettemin toch als een belediging. Als u mij vandaag nog durft te vragen of ik niet een beetje overdrijf."

Hier hebben we en carwash uitgebaat door Finnen. Op hun uithangbord stond ook plots een swastika. Ik vraag me ondertussen af of ze het zelf wel door hebben.
U post dit bericht op de verkeerde website. Ik verwijs u door naar geenstijl.nl waar dergelijke bewoording beter past.
Link?
Waarvan akte.