MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

Wie had dat nou verwacht?
In de eerste zes maanden van 2016 werden elke dag 780 misdaden gepleegd door asielzoekers, volgens cijfers van de Duitse Federale Politie (Bundeskriminalamt). Dat is een toename van 40 procent ten opzichte van het eerste half jaar van 2015. Het aantal delicten ligt eigenlijk nog hoger: alleen misdaden die zijn opgelost, zijn in de cijfers opgenomen.

Vooral de meestal illegaal in Duitsland verblijvende Noord-Afrikanen en MOE-landers, die in Duitsland asiel aanvragen maar daarvoor standaard worden afgewezen zijn verdachten van misdrijven. Syriërs komen maar weinig voor in de Duitse misdaadstatistieken.

[Link niet meer beschikbaar]
http://nieuws.tpo.nl/2016/11/03/tsunami-criminaliteit-overspoelt-duitsland-schuld-immigranten/

Sylvana Simons weigerde tegenover Giel Beelen te gaan zitten in DWDD (VARA/NPO)
En dat terwijl Giel Beelen bukt en bukt en bukt vanwege één grapje

Ziekte was niet de ware reden dat Sylvana Simons woensdagavond verstek liet gaan bij De Wereld Draait Door. De voormalig presentatrice had geen zin om tegenover Giel Beelen te gaan zitten, zegt ze op Facebook.

Giel, die in het programma nogmaals zijn excuses maakte voor een misplaatste grap vorige week over Sylvana, zei aan tafel bij Matthijs van Nieuwkerk dat ze er niet was omdat ze ziek op bed lag, maar dat klopt volgens haar niet. “De reden was niet ‘wegens ziekte’ maar ‘wegens geen behoefte om met Giel te gaan zitten doen alsof dit over mij en/of hem gaat'”, aldus Sylvana.

Tijdens de laatste seconden van zijn vrijdagshow liet Giel apengeluiden horen en riep daarbij in een opwelling de opmerking: ‘Rustig Sylvana.’ Dit deed hij volgens eigen zeggen als referentie aan de discussie rondom de eerdere uitspraken van Johan Derksen over de presentatrice in het programma Voetbal Inside.

Giel bood maandag zijn excuses aan en noemde de grap ‘fout en slecht’.

Sylvana op facebook:
De reden dat ik gisteravond niet tegenover Giel zat bij DWDD was niet "wegens ziekte" maar "wegens geen behoefte om met Giel te gaan zitten doen alsof dit over mij en/of hem gaat."
(En ja, ik ben ook nog steeds ziek)

Verder sluit ik me aan bij wat Sunny Bergman vanmorgen deelde:

"Clarice Gargard je was de rots in een onverkwikkelijke branding gisteren bij DWDD. Hoe je de analyse breder trok door te praten over de sancties op racistisch gedrag in de media!! En dat toen Mathijs je vroeg: wat voor straf moet Giel krijgen? Waaaat??? Jou een beetje in een onsympathieke hoek van straf uitdeler drukken. Waarop jij terecht zei: degene die agendeert hoeft niet met oplossing te komen.
Giel die het totaal niet begrijpt, nog lekker doorgaat door Akwasi Ø. Ansah op twitter haatzaaien te verwijten nadat Akwasi zegt klaar te zijn met Giel. En bij DWDD zegt Giel de man doodleuk dat Sylvana Simons wat zachter over racisme moet praten.
Overigens vind ik (net als Clarice) vooral dat Giel een symptoom is, en dat we moeten kijken hoe mainstream media als geheel opereert.

Voor de rest hieronder een handige analyse van Giels optreden van Louis van den Hengel.

WAT GIEL BEELEN ZEI:
1. Mijn opmerking was stom.
2. Ik refereerde aan een racistische grap.
3. De oorzaak was hoe ik radio maak.
4. Ik discrimineer niemand maar beledig iedereen.
5. Wat ik over me heen krijg is superheftig.
6. Het is vreselijk om als racist weggezet te worden.
7. Andere mensen hebben échte vooroordelen; dat is veel erger.
8. Racisme ligt blijkbaar veel gevoeliger dan andere dingen.
9. Je moet niet zo heftig en fel doen over racisme.
10. Racisme moet je bespreekbaar maken, niet strafbaar.

WAT DAT EIGENLIJK BETEKENDE:
1. Mijn opmerking was racistisch.
2. Ik maakte een racistische grap.
3. De oorzaak was mijn gevoel van witte superioriteit.
4. Ik begrijp het verschil niet tussen belediging en discriminatie.
5. Mijn fragiele witte ego is gekrenkt.
6. Ik geloof nog in de mythe van witte onschuld.
7. Ik (h)erken mijn eigen vooroordelen niet; racisme is niet mijn probleem.
8. Ik heb geen enkel gevoel voor ongelijkheid.
9. Ik vind dat witte mensen de toon moeten zetten in het racismedebat.
10. Ik wil wel over racisme praten maar ik wil er niks aan doen."

Zeurpiet
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De onkiese keuze van De Wereld Draait Door
In het Brabants Dagblad stond afgelopen weekend een schitterend artikel. Eelco de Gooijer (38) kondigde aan dat hij het leven beu was en dat hij nog dit jaar via euthanasie een einde aan zijn leven zou maken.

Het interview met Eelco was indrukwekkend. Hij vond dat hij genoeg had geleden in zijn leven en was als een kind zo blij dat hij nu op een waardige manier afscheid kon nemen van het leven. Want, zoals hij zelf zei: “Ik vind mezelf teveel waard om mijn leven via suïcide te beëindigen”. Deze uitspraak liet mij de wenkbrauwen fronsen. Ik had er blijkbaar nooit echt goed over nagedacht. Voor mij was euthanasie hetzelfde als suïcide maar dan geordend. Maar voor Eelco was het het verschil tussen een waardige of onwaardige dood.

Het Brabants Dagblad pakte groot uit door het verhaal op de voorpagina aan te kondigen als een overlijdensadvertentie. Eelco de Gooijer 1978-2016 stond er in vet gedrukte letters naast een foto van de gelukkige. Gelukkig om het feit dat hij nooit meer naar zijn bed hoefde te sjokken met de wens om in zijn slaap te overlijden. Gelukkig om het feit dat hij nooit meer wakker hoefde te worden met de gedachte: kut, ik leef nog.

Het verhaal van Eelco maakte zoals verwacht heel veel los. En het waren niet alleen lezers van de krant die reageerden. Ook andere media wilden meer weten over het artikel en de achtergronden. Een van de geïnteresseerden was het televisieprogramma De Wereld Draait Door. Ze waren enthousiast over het artikel en wilden graag in contact komen met Eelco zodat ze hem konden uitnodigen voor de uitzending van maandagavond. En zo geschiedde.

Tenminste, het contact geschiedde. De uitnodiging geschiedde ook. Maar de uitzending geschiedde niet. De man die alle moed bij elkaar verzamelde om zijn verhaal te delen met de wereld kreeg de deksel op zijn neus. Maandagmiddag kreeg hij een bericht van de redactie van het programma. Zijn verhaal over angst, eenzaamheid, afwijzing en ondraagbaar lijden was niet urgent genoeg. Zijn item was helaas geschrapt vanwege meer dwingende onderwerpen die voorrang kregen.

Diezelfde avond kreeg de nietsvermoedende kijker die afstemde op De Wereld Draait Door overigens wel te zien dat Paul de Leeuw een podium kreeg aangeboden om zijn nieuwe cd uitgebreid te pluggen. Inderdaad een stuk urgenter.

http://cult.tpo.nl/column/onkiese-keuze-wereld-draait/

Doet me denken aan Derksen

Die Sylvana heeft echt een klap van de molen gehad onderlaatst, of niet?

de beste mensen worden overal door het slijk gehaald,net zoals Trump hier ook weer Wilders , hopelijk komt hier,net als in amerika, ook gauw verandering ,in heel europa liefst,kotsmoe word je dat iedere daagse gezeik allemaal

Boze Wilders-advocaat slaat terug

Wilders staat terecht omdat hij gezegd heeft dat er minder Marokkanen moeten komen, maar ondertussen is roepen dat er van alles 'te wit' is geen enkel probleem:

Laatst bewerkt:
zet de mensen die tegen zwarte piet zijn gewoon het land uit,aanpassen of opkrassen

Minister vaag over Zwarte Piet-voorkeur

HULDE AAN WILDERS ! verandering is op komst mensen !

Geen asielzoekers meer, de grenzen dicht, moskeeën sluiten en de Koran verbieden: Wilders presenteert zijn plan

AAjVpL0.jpg
© Aangeboden door Newsmonkey
Geert Wilders heeft een plan. Dat heeft de Nederlandse politicus vandaag toegelicht. Geen asielzoekers meer toelaten, de grenzen dichtgooien, alle moskeeën sluiten en de Koran verbieden: dat is zowat de essentie.

In navolging van het “Plan-Rutte” presenteerde Geert Wilders zijn eigen plan over “hoe het verder moet met Nederland”.

In dat plan haalt hij uit naar concurrent Rutte. "Mark Rutte's Plan laat zich in één woord samenvatten: Plichtsverzuim. Mijn plan voor Nederland heet: Bevrijding. En bevrijding begint met het benoemen van de feiten."

Die feiten zijn volgens Wilders dat Nederland geen “fraai land” meer is. "Stapt u maar even de voordeur uit en kijk om u heen", schrijft hij. "De kans is groot dat er voor de ingang van de buurtwinkel tuig staat. Dat u daar wordt bespuugd en bestolen. Dat uw dochters, uw vrouw en ouders worden lastiggevallen en 's avonds niet meer naar buiten durven. Verworden tot een vreemde in uw eigen land. Dat moet veranderen. Want dit is ons land. En het wordt van u afgepakt. En ik pak het voor u terug."

"De-islamiseren"
Wilders wil dat veranderen door het land te “de-islamiseren”: "Ik wil dat de kern van mijn beleid maken. Want ik weiger dit prachtige land van ons kapot te laten gaan en ik kies voor onze cultuur en de vrijheid van ons volk. (...) We moeten diegenen die onze vrijheid willen vernietigen niet de mogelijkheid geven onze vrijheden te misbruiken om ze van ons af te pakken. We moeten ophouden naïef te zijn en ons verdedigen."

Volgens Wilders vinden twee op de drie Nederlanders dat de islamitische cultuur niet bij Nederland hoort. Driekwart vindt volgens hem dat politici de problematiek van het toenemend aantal islamieten onderschat. En driekwart vindt de islam geen verrijking voor Nederland. "Die mensen hebben groot gelijk", zegt Wilders. "Maar niemand luistert naar ze. Ik wel."

Boeman Europa
Een ander belangrijk programmapunt van Wilders is minder inmenging van de EU. "We moeten ons bevrijden van de eurofielen in Brussel die de vloer aanvegen met onze identiteit, onze soevereiniteit en onze welvaart. We zijn niet langer baas over onze eigen grenzen, ons eigen geld, onze eigen democratie. Als we in een referendum bepalen dat we iets niet willen, zoals het associatieverdrag met de Oekraïne, dan duwen ze het ons toch door de strot. Want de wil van het volk is voor de elite niet relevant. Ze lachen ons uit."

Volgens Wilders wordt “alles wat tot de Nederlandse cultuur behoort van de Nederlanders afgepakt”. Dat is onder meer de schuld van wat hij “de elite” noemt. "Zelfs Zwarte Piet mag niet meer. De elite wil nu ook het woord allochtoon afschaffen, maar het is de autochtoon die zijn land verliest. Ik weiger me daar bij neer te leggen. Dit is ons land, onze cultuur, onze identiteit. Nederland, dit prachtige land, deze grote natie, dit vurige baken van vrijheid, het is van ons en het zal van ons blijven!"

"Nederlands geld voor de Nederlanders"
Wilders wil ook dat er “geen cent meer naar Afrika, Turkije, Griekenland of Brussel gaat”. En: “Nederlands geld voor de Nederlanders. Dan wordt er zóveel mogelijk. Beeldt u het zich eens in! Dan kunnen we de belastingen voor iedereen verlagen, zodat de koopkracht flink kan stijgen en de economie een geweldige boost krijgt. Dan kunnen we onze 65-plussers een fatsoenlijke oude dag geven."

Wilders vindt dat de bezuinigingen in de zorgsector moeten stoppen en dat er meer geld naar de politie en het leger moet. Tot slot moeten referenda bindend worden: "Ons politiek bestel is nog steeds dat van de 20ste eeuw, geregeerd door dezelfde arrogante politieke elite van de valse beloftes en de huichelende sorry's. Als de puinhopen van Mark Rutte ons één ding hebben geleerd dan is het wel dit: het volk moet aan de noodrem kunnen trekken wanneer de politieke elite ingaat tegen haar wil. En niet alleen één keer in de vier jaar."

"Stapt u maar even de voordeur uit en kijk om u heen", schrijft hij. "De kans is groot dat er voor de ingang van de buurtwinkel tuig staat. Dat u daar wordt bespuugd en bestolen. Dat uw dochters, uw vrouw en ouders worden lastiggevallen en 's avonds niet meer naar buiten durven. Verworden tot een vreemde in uw eigen land. Dat moet veranderen. Want dit is ons land. En het wordt van u afgepakt. En ik pak het voor u terug."

In het goede topic geplaatst :trollface:

Goed plan, lekker realistisch ook .

Terug
Naar boven