MuscleMeat

Het prachtige giswerk van Justitie...

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Justitie puzzelt richting Holleeder
HAARLEM - De puzzel is nog lang niet compleet. Maar stukje voor stukje hoopt het landelijk parket van het Openbaar Ministerie in de diverse onderzoeken naar het al dan niet dodelijke onderwereldgeweld, in Amsterdam en ver daarbuiten, op te schuiven richting Willem Holleeder.
[Afbeelding niet meer beschikbaar] Zo zag Holleder senior het niet graag. Kleine Wimpie moest fietsen en coureur worden.

spinner.gif

In één onderzoek geldt Holleeder als verdachte: de liquidatie van Srdjan Miranovic, een drugshandelaar die op 12 januari 2006 in de Montenegrijnse hoofdstad Podgorica werd doodgeschoten. Politie en justitie waren toen al volop bezig met het zogeheten Kolbak-onderzoek, gericht op de afpersing van een aantal zakenlieden door Holleeder en een groep medeverdachten. Holleeder werd twee weken na de moord op Miranovic voor 'Kolbak' gearresteerd.
Miranovic kwam eind augustus 2005 vrij uit de gevangenis. Uit afgeluisterde telefoongesprekken tussen Holleeder en medeverdachten Maruf M. en Luka B. blijkt volgens het OM daarmee een dreiging te ontstaan voor iemand die als „de broer” wordt aangeduid. „De broer” is Holleeder, vermoedt justitie. Holleeder en M. nemen veiligheidsmaatregelen en verschansen zich in hun woningen. Luka B. komt voor enkele dagen naar Nederland voor een bespreking met het tweetal. Na zijn vertrek wordt B. vanuit Nederland op de hoogte gehouden van een „zoektocht” naar een man die wordt aangeduid als „zwarte kool” dan wel „wintervoorraad” - Miranovic, denkt justitie. Ook Milos 'Bato' P., die op dat moment vastzit, zou bij die zoektocht zijn betrokken. Vanuit de bajes geeft hij iemand opdracht Miranovic op te sporen, zo leidt justitie af uit getapt telefoonverkeer.
Dan, op 2 januari, meldt Luka B. aan Maruf M. dat „die zwarte kool is verschenen in de hoofdstad daar beneden”. Dat moet in de visie van justitie Podgorica zijn, waar tien dagen later met geweld een einde wordt gemaakt aan het leven van de „zwarte kool”. Kort daarna belt B. opnieuw met M. „Je kunt gaan douchen met rode shampoo”, luidt deze keer de cryptische boodschap. Volgens justitie mag dat worden vertaald met „de klus is geklaard, Miranovic is dood”.
Maruf M. stapt direct daarop in de auto en rijdt naar de binnenstad van Den Haag. Het OM denkt dat hij op pad ging om Holleeder - destijds woonachtig in het Haagse - het nieuws uit Montenegro over te brengen.
Volgens Ronald van der Horst, de advocaat van Maruf M., raken de interpretaties van justitie van de afgeluisterde gesprekken kant noch wal. Het OM staat met lege handen, betoogde hij vrijdag voor de Haarlemse rechtbank. Holleeders advocaat Jan-Hein Kuijpers is dezelfde mening toegedaan. Het exacte motief voor de liquidatie van Miranovic blijft vooralsnog in nevelen gehuld.

Wat een overtuigend bewijs zeg :eek: staaltje politiewerk hoor. Ik ben zeer tevreden.

Gelijk even offtopic, maar weet je wat ik nou echt hillarisch vind? In amsterdam zijn die scootertjes echt helemaal te hip omdat alle media elke ****ing keer die foto van Holleder op dat ding laten zien. :D

Schijnt echt zo te zijn, en toen ik er vorige week was zag ik op de wallen ook echt ke*ker veel van die opaatjes op zón ding rondscheuren. :laugh:

:roflol: Die Holleeder weet wel waar hij mee bezig is, met zijn codes

idd denk dat het een grote hoax is van Vespa. Holleder is gewoon bezig met ijzersterke marketing campagne voor Vespa. Zwarte kool, rode shampoo dat zijn gewoon de volgende producten die hij in de markt gaat zetten. Want inderdaad om me heen in nederland destijds wilde iedereen opeens zo`n ding. Sterker nog vind hem zelf ook wel geinig, wel snor natuurlijk lekker zonder helmpje!

hahaha Holleder de markateer ja daar zit wel wat in ;-)

Terug
Naar boven