MuscleMeat

Nieuws Lucia de Berk definitief vrijgesproken

Men heeft blijkbaar vastgehouden aan de valkuil van overinterpretatie. (dus men heeft vastgehouden aan informatie die misschien tijdens het proces zelf (al deels) is ontkracht - al ken ik de inhoud van het proces niet wat toen gevoerd is)
In het verlengde daarvan heeft men waarschijnlijk enkel gezocht naar informatie die aansloot bij de vooropgestelde interpretatie dat ze schuldig moest zijn (confirmation bias)
En daardoor dus ook hypotheses bij voorbaat zijn uitgesloten (premature closure)

Van rechters zou je iidd zeker mogen verwachten, nee eisen dat ze met zulke valkuilen rekening houden en er extra alert op zijn. Al helemaal bij belangrijke zaken waarop een lange gevangenisstraf staat.

Maar ook een rechter blijft een mens en een wereld zonder onrecht zal een utopie blijven.

Kheb van een maat gehoord dat ze terug de bak inmoet , ze hebben echt bewijs gevonden deze keer.

Jezus wat heeft die vrouw een creepy gezicht.

Jezus wat heeft die vrouw een creepy gezicht.

Zoals je weet worden mensen doorgaans ook niet veel knapper van CVA's. (heeft ze in gevangenschap gehad, mooie leeftijd ook daarvoor...)

Niettemin weet ik bijna zeker dat het mee zal hebben gespeeld in de veroordeling die alvast van haar collega's uit is gegaan.

Lucia is een spannend typje, symmetrisch calculerende geest met een zeer ontspannen fysieke gesteldheid, iemand die haar tijd neemt en de gedwongenheid van schema's niet invoert. Vanuit haar diepste onvervalste ik zelf absorberend en zelf vleiend, mijn natte droom deze meid zonder zelfreflectie. Enkel reflecteren om juridisch alles parallel te strijken zodat de rechtelijke mal die ene schaal zwaarder laat wegen.

Als ze nog 25 was geweest had ik haar mee uitgevraagd. Een boswandeling maken na de schemering. Ze weet hoe ze anderen op haar kruis tocht moet meenemen. Een echte heksen meesteres die begrijpt dat gloeilampen het nooit zullen winnen van fakkels. :heart:

Terug
Naar boven