XXL Nutrition

HIIT hype over??

Brutez

Huge Freak
Waardering
54
Vorig jaar deze tijd was het een en al HIIT wat de klok sloeg. Paar sprintjes trekken en binnen een kwartiertje was je klaar met je cardio. 45 minuten of een uur cardio was totaal overbodig geworden. Sterker nog, met dat kwartiertje HIIT verbrande je gedurende de hele dag veel meer vet dan met een uur reguliere cardio, aldus vele.

Nu hoor ik er vrijwel niemand over. Zijn er nog mensen die het doen? Is het vorig jaar niet bevallen? Of...?

Doe zelf ook hiit, werkt bij mij beter als bijv. ochtendcardio. Voelde me vaak slap bij trainingen als ik ochtendcardio had gedaan, ben er mee gekapt en gaat nu 10x lekkerder.

Raad ome Rinus het af? :rolleyes:

Imo is HIIT teh Shiznet

Brutez zei:
Vorig jaar deze tijd was het een en al HIIT wat de klok sloeg. Paar sprintjes trekken en binnen een kwartiertje was je klaar met je cardio. 45 minuten of een uur cardio was totaal overbodig geworden. Sterker nog, met dat kwartiertje HIIT verbrande je gedurende de hele dag veel meer vet dan met een uur reguliere cardio, aldus vele.

Nu hoor ik er vrijwel niemand over. Zijn er nog mensen die het doen? Is het vorig jaar niet bevallen? Of...?
Denk idd dat de hype wat over is gewaaid. Mensen beginnen in te zien dat je nog altijd hard en lang moet werken om je vet kwijt te raken, 15 minuutjes op en af sprinten was nooit voldoende om een procent vet per week kwijt te raken. Maar ja, de "afterburn" deed het 'm natuurlijk :rolleyes:

Big_T zei:
Denk idd dat de hype wat over is gewaaid. Mensen beginnen in te zien dat je nog altijd hard en lang moet werken om je vet kwijt te raken, 15 minuutjes op en af sprinten was nooit voldoende om een procent vet per week kwijt te raken. Maar ja, de "afterburn" deed het 'm natuurlijk :rolleyes:

Mensen zijn zo wanhopig op zoek om niet te hoeven werken en toch resultaten te krijgen.
Laat iedereen maar Hiit'en. Ik ga wel trainen.

Big_T zei:

IK doe geen 15 min, en ik doe niet HIIT vanwege de tijd. Leg me maar eens uit, liefts zo uitgebreid mogelijk, waarom het afterburn effect van HIIT niet zou werken. ???

Sportfood.nl zei:
Mensen zijn zo wanhopig op zoek om niet te hoeven werken en toch resultaten te krijgen.
Laat iedereen maar Hit'en. Ik ga wel trainen.

IMO is een sessie HIIT veel zwaarder dan 45 traditionele cardio. Als traditionele cardio effectiever blijkt te zijn, zou ik de eerste zijn die het weer zou omarmen.

BBD zei:
IK doe geen 15 min, en ik doe niet HIIT vanwege de tijd. Leg me maar eens uit, liefts zo uitgebreid mogelijk, waarom het afterburn effect van HIIT niet zou werken. ???
Het werkt wel, maar het is overschat, dat bedoel ik.
BBD zei:
IMO is een sessie HIIT veel zwaarder dan 45 traditionele cardio.
Dan doe je toch iets verkeerd in die 45 min. Ik rond die 45 min (tot 60) trouwens altijd af met 5 minuten aan 1 stuk alles eruit halen, ik kan je zeggen dat je dan ff kan gaan liggen voor 10 min. Dat doe je na 15 minten sprinten ook wel, maar ik verbrand echt veel meer in 45-60 min.

Ik heb het altijd totale shit gevonden, je moet niet naast je gewichtssessies nog eens als een gek gaan sprinten. Ik heb een meer dan gemiddelde recuperatie en mijn trainingen leden er onder in die twee weken dat ik het gedaan heb

Ik deed mn HIIT deze week voor het eerst, omdat mn interesse toch wel gewekt was na het lezen van verscheidene reacties en ervaringen. Dus ja, ff kijken hoe ik daarop reageer.

Doe het 2 x per week (dinsdag en vrijdag) en ben begonnen met n 4 min. cyclus. Zal de duur 1 van mn HIIT-sessie met 1 min. per week verlengen.

Zal hier binnenkort mn ervaringen posten.

• Topic Starter Topic Starter
BBD zei:
Raad ome Rinus het af? :rolleyes:

Imo is HIIT teh Shiznet

Geloof niet dat hij het aanraad. Ken eigenlijk geen begeleiders die het aanraden, ken ook geen wedstrijdatleten die het doen, terwijl ik er toch heel wat ken zoals je wellicht weet.

Het viel me op dat er dit jaar weinig over te lezen was in tegenstelling tot vorig jaar. Denk dat het gros doorheeft dat het noch de Dizzle noch de Wizzle is. Op een paar luie achterblijvers na dan.. ;)

Brutez zei:
Geloof niet dat hij het aanraad. Ken eigenlijk geen begeleiders die het aanraden, ken ook geen wedstrijdatleten die het doen, terwijl ik er toch heel wat ken zoals je wellicht weet.

Het viel me op dat er dit jaar weinig over te lezen was in tegenstelling tot vorig jaar. Denk dat het gros doorheeft dat het noch de Dizzle noch de Wizzle is. Op een paar luie achterblijvers na dan.. ;)

Luie achterblijvers? I zou jou en/of ome Rinus graag uitnodigen voor een discussie erover. Echter ben ik bang dat jullie argumenten dan zijn, ik ken niemand die...terwijl ik met argumenten hoe het lichaam functioneerd and jullie weinig waarde hechtten aan mijn soort argumenten en visa versa.

Echter zal ik wel niet zo heel lui zijn als ik buiten trainen bijna al mijn tijd met mn neus in de boeken zit om te lezen hoe het lichaam werkt toch?

Ik heb HIIT niet eens geprobeerd:D.
Ik heb in de cut sessie's van 30-45min cardio gebruikt en dat werkte, dus ik vond het niet nodig om iets anders te proberen.

Word hier nou de HIT bedoeld of is HIIT weer een hele nieuwe methode?

Hier wordt HIIT bedoeld; geen nieuwe mehtode overigens...

Terug
Naar boven