MuscleMeat

HIIT met de squat

dareal

Ripped Bodybuilder
Waardering
25
ben op het moment bezig met smolov, maar.. heb in het verleden vaak een interval gedaan op de squat.

laten we zeggen je pakt een gewicht wat je maximum 20 x kan squatten, vervolgens doe je daar 15 setjes van 15 herhalingen mee, met steeds 30 tot maximum 60 seconden rust. (de laatste paar sets eindigen in breathing squats:(:o;)

het is bijzonder pittig, maar voor je vetverbranding werkt het enorm goed.

en de sprint capaciteiten verbeteren enorm.

echter moet je over een zeer goede conditie beschikken, wil je er alleen al an denken dit idee uit te voeren.

wilde deze tip even met mijn mede DBB ers delen:D

Hoe kan je interval training met squat doen?

Dan moet je elke keer gewicht erbij gooien en weer eraf..

Dit is dus geen HIIT

• Topic Starter Topic Starter
Hoe kan je interval training met squat doen?

Dan moet je elke keer gewicht erbij gooien en weer eraf..

Dit is dus geen HIIT

je doet je set.. en vervolgens sta je 30 tot 60 sconden stil..

het is onmogelijke om tussen de zware sets door te gaan met een licht setje ??? dat wordt je dood

maar kan het inderdaad wel proberen:p

Ja, maar dat is interval.

Licht, iets zwaarder, licht, weer iets zwaarder, lichter, weer iets zwaarder, licht, zwaarst, licht, zwaarts, licht, iets minder zwaar.

je doet je set.. en vervolgens sta je 30 tot 60 sconden stil..

het is onmogelijke om tussen de zware sets door te gaan met een licht setje ??? dat wordt je dood

maar kan het inderdaad wel proberen:p

Pf, dit idee klinkt sowieso al alsof het je dood wordt. :( Klinkt ergens wel lekker maar ik denk niet dat ik het ga uitproberen. :p

waarom niet gewoon zoals ik het doe.

5 sets squaten
3 sets legg press
3 sets legg extention
3 sets legg curls

en dan 30 min HIIT op de fiets

@ DVO ik weet wat een 'echte' interval is, even vol aan, even dribbelen.

ga het eens proberen met de squat, die 30 seconden STAAN tussen je sets is al veel zwaarder dan het dribbelen bij een looptraining.

Ga gewoon helemaal los op de ergometer (roeien) terwijl je het ding zo zwaar mogelijk zet. Lijkt me lekkerder trainen. Of doe een rugzak om vol met gewichten en ga als een kikker door de zaal springen.

Klinkt als een leuk probeersel inderdaad.
Lijkt me ook dat dit wel werkt. Maar je weet het niet als je het niet probeert natuurlijk!

Of doe een rugzak om vol met gewichten en ga als een kikker door de zaal springen

Dat lijkt me best een goede HIIT training:D

Maar met gewichten HIIT lijkt me zowieso niet logisch.
Je gaat toch ook niet als krachttraining fietsen omdat je kuiten dan gespierder worden?

Wat is je definitie van die 20RM squats? Breathing squats? Dan lijkt 't me onmogelijk om daar 15 sets van 15 mee te draaien.

Interval training an sich is niet hetzelfde als HIIT (High Intensity Interval Training)

Zoek eens op Tabata!

Vette shit met de squat!

Onze Lauw, god hebbe zijn ziel had een geweldig verhaal over zijn Tabate ervaringen, inclusief kotsen enzo!

aanvulling

Doel van de training: het bevorderen van zowel de anaërobe als de aërobe capaciteit van het lichaam.
Kies 1 oefening, bij voorkeur een oefening waarbij veel spieren worden gebruikt (zoals de squat).
1. doe 20 seconden lang zoveel reps als je kan.
2. neem 10 seconden rust.
3. herhaal dit 7 keer.
Totale tijd: krappe 4 minuten.

Hier is de link naar het complete artikel.
[Link niet meer beschikbaar]

Ik doe wel eens 10 setjes van 10 herhalingen. Alle 10 setjes is met hetzelfde gewicht. Bij set 4 of 5 krijg je het moeilijk met de juiste gewicht. Laatste 5 á 6 setjes is dus met hulp.

Volgens mij zijn dit ook geen interval of hiit trainingen, maar volume trainingen.
Correct me if i'm wrong

okee, het is geen interval!

het is echter extreem zwaar. doe naast BB ook aan mountainbiken + hardlopen/sprinten en deze sporten zijn sindsdien ook enorm verbeterd.

die 7 x 20 sec frontsquat + 10 sec rust methode klinkt trouwens ook erg zwaar! ga het eens met een 50 kg proberen

Een technische en potentieel blessure gevoelige oefening als squats doen tot uitputting is toch wel vragen om af en toe een blessure... doe dus voorzichtig en zorg wel dat je techniek "spot on" blijft. (en al helemaal voor mensen die dit met cleans gaan doen)

Een technische en potentieel blessure gevoelige oefening als squats doen tot uitputting is toch wel vragen om af en toe een blessure... doe dus voorzichtig en zorg wel dat je techniek "spot on" blijft. (en al helemaal voor mensen die dit met cleans gaan doen)

Mooi gezegt sommige mensen doen de gewone squats nog niet eens correct. laat staan dat ze dan met HIIT gaan proberen.......

denk dat het gewoon geen slim plan is om dit te doen bespaar jezelf de blessure. maarjah das een persoonlijke mening

Terug
Naar boven