Fitness Seller

HIIT + Normale Cardio

UnK

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hallo,

Ik had een vraagje over de combinatie van Hiit met normale cardio:

Ik dacht eraan om 3 maal per week meteen na mijn trage cardio te gaan HIIT'en. Dit omdat ik meestal 45 minuten op de crosstrainer sta en dit me nu toch wat begint te vervelen. Maar ik haal hiermee goede resultaten dus helemaal opgeven wil ik het niet.

Ik dacht dus om op maandag, woensdag en zaterdag:
30-35 minuten crosstrainer
+
10-15 minuten HIIT te doen.

Op de andere dagen blijf ik gewoon normale cardio doen.

Mijn vraag is nu of dit effectief is en niet beter gewoon blijf staan op mijn crosstrainer en het daarbij laat?

Alvast bedankt voor reacties! :)

kdeed tzelfde en ben nu overtraind:( kzeg natuurlijk niet dat het jou ook zal gebeuren maar kzou gewoon aparte dag hiit en aparte dag cardio
als je cardio haat kun je wat minder eten en meer fietsen naar bijv fitness ofzo

• Topic Starter Topic Starter
kdeed tzelfde en ben nu overtraind:( kzeg natuurlijk niet dat het jou ook zal gebeuren maar kzou gewoon aparte dag hiit en aparte dag cardio
als je cardio haat kun je wat minder eten en meer fietsen naar bijv fitness ofzo

Bedankt voor de reactie,

Ik fiets al naar de fitness. Heen en terug is dat zo'n 40 minuten. Maar bij trage cardio heb ik echt het gevoel dat ik erna nog helemaal fit ben. Ik zal als ik het doe er wel op letten dat ik niet te ver ga. :)

Haten doe ik cardio niet, het is enkel een beetje saai soms. Maar het is te doen!

ga anders buiten hardlopen met muziekje erbij, werkt voor mij altijd als beetje afleiding om buiten te zijn ipv binnen naar een tv loeren

• Topic Starter Topic Starter
ga anders buiten hardlopen met muziekje erbij, werkt voor mij altijd als beetje afleiding om buiten te zijn ipv binnen naar een tv loeren

Doe ik vooral in de zomer, in de winter ga ik toch eerder binnen mijn cardio doen. Maar het gaat mij hier vooral om te weten of de combinatie HIIT - Normale cardio effectief of effectiever is dan enkel gewone cardio te doen?

stop gewoon met je normale cardio want dat is tamelijk zinloos ..
alleen HIT is voldoende icm KT

Terug
Naar boven