MuscleMeat

Hiit op de fiets..

Hmmz allerzwaarste weerstand en dan hele langzame rondjes trappen :P

Waarom zou dat niet kunnen ???

• Topic Starter Topic Starter
Maar hoe moet ik dat in praktijk brengen? Net zoals Chewie zegt? ;)

Ik doe ook HIIT op de hometrainer. Ik doe het op deze manier.
1 minuut vol fietsen op zwaarste stand (10), dan 1 minuut rustig fietsen op een iets minder hoge stand (7). En zo steeds afwisselen, een kwartier lang.

Het belangrijkste is dat je het interval effect nabootst lijkt mij. Met welke weerstand je fietst is dan van minder belang.

Ik zet hem op de zwaarste stand (10)
En dan zwaar en snel rammen op die pedalen (120+ RPM).
Dan uithijgen, of heel langzaam trappen, of gewoon even over het stuur hangen totdat het ademhalen en de benen wat minder pijn doen
repeat....

Dat terugdraaien van de zwaarte is me te veel werk.

Ik doe het ook zo, heb een oud hometrainertje thuis, zet hem niet op de allerzwaarste stand, maar zwaar, 30 sec keihard trappen, 30 sec rustig trappen en zo herhalen......tot je tong op de grond ligt...

wazzup zei:
Dan uithijgen, of heel langzaam trappen, of gewoon even over het stuur hangen totdat het ademhalen en de benen wat minder pijn doen
repeat....

je doet me op iets denken ... :D

• Topic Starter Topic Starter
wazzup zei:
repeat....

dit ga ik doen, 15 - 20 minuten fietsen en dan per minuut afwisselen

Als je het maar intensief genoeg doet is 20 minuten zelfs veel te lang. Als je zeg 5 minuten warming up doet en dan 15 keer voluit een sprint maakt van 30-45 seconden.... dan heb je je HIIT doel wel bereikt.

Wat ik deed was:
4 minuten warmup
8 sprints voluit
3 minuten cool down,
voila 15 minuten pure lol :)

Inderdaad een kwartier is echt max.
Dan ben je echt wel helemaal op!

zo heej ik heb t vanmiddag ff gedaan op de sportschool (wel on-ergonomische k*t hometrainer) maar het is echt zwaar, en na kwartiertje is idd genoeg want je bent daarna echt op! Je hart gaat ook lekker te keer hehe. Maar verbrand je hier nu ook vet mee?

Ik deed tot voor kort vaak een rondje Haarlem-Zandvoort-Bloemendaal-Haarlem op de fiets door de duinen, maar die is nu gejat. :mad:
Die duinen werken uitstekend: af en toe heuveltje op, vol vermogen, en dan iets rustiger aan weer naar beneden.

steebz zei:
Maar verbrand je hier nu ook vet mee?

Nou, tijdens de training valt het nog wel mee, maar doordat je zo intensief tekeer gaat blijft je hele lichaam gedurende 24 uur (zeg maar) in een hogere versnelling draaien. Hartslag is hoger, lichaamstemperatuur is hoger en juist daardoor verbrand je NA de training nog de meeste calorieen (zoek maar eens op EPOC)

In totaal verbrand je hiermee meer Cal (en dus vet) dan met slomo cardio.

wazzup zei:
Nou, tijdens de training valt het nog wel mee, maar doordat je zo intensief tekeer gaat blijft je hele lichaam gedurende 24 uur (zeg maar) in een hogere versnelling draaien. Hartslag is hoger, lichaamstemperatuur is hoger en juist daardoor verbrand je NA de training nog de meeste calorieen (zoek maar eens op EPOC)

In totaal verbrand je hiermee meer Cal (en dus vet) dan met slomo cardio.
ok beter! slome cario is toch zaai

Och slomo is ook wel eens lekker... beetje rustig trappen terwijl je TV zit te kijken, of iets te lezen hebt. (en veel minder belastend voor de spieren)

Terug
Naar boven