Hush
Cool Novice
- Waardering
- 0
Ik ben nog maar een tijdje (enkele weken) aan het sporten (KT & cardio). Mijn doel is eerst wat vet kwijtraken terwijl ik mijn huidige spiertjes (het is niet veel) probeer te houden.
Deze ochtend ben ik om 5.50u uit mijn bed gesukkeld om op mijn nuchtere maag hiit training te doen. Ik heb mijn polar hartslagmeter gebruikt om zo op de juiste frequentie te kunnen trainen.
Van 30 seconden lopen en vervolgens 30 seconden sprinten is er niets in huis gekomen hoor.
Ik recupereer te traag qua hartslag omdat mijn conditie nog niet goed genoeg is.
Mijn schema zag er ongeveer zo uit:
Eerst even joggen (opwarming)
Stretchen
Spinten (ongeveer 20 seconden,... tot ongeveer 180 hartslag)
wandelen (ongeveer 2 minuten tot hartslag terug rond de 135 zat)
weer 20 seconden sprinten
enz...
Ik heb ongeveer 6 sprintjes getrokken en daarna was ik kapot!
Nu vraag ik me af af dit ook een vorm van hiit is, desondanks het feit dat mijn conditie niet zo goed is.
Zou ik globaal gezien meer vet verbranden op deze manier of zou ik het toch maar bij een half uurtje joggen (hartslag ongeveer 150) houden?
(Ik ben 31 jaar, weeg 85 kilo en meet 1.80m als dit van belang is)
Deze ochtend ben ik om 5.50u uit mijn bed gesukkeld om op mijn nuchtere maag hiit training te doen. Ik heb mijn polar hartslagmeter gebruikt om zo op de juiste frequentie te kunnen trainen.
Van 30 seconden lopen en vervolgens 30 seconden sprinten is er niets in huis gekomen hoor.
Ik recupereer te traag qua hartslag omdat mijn conditie nog niet goed genoeg is.
Mijn schema zag er ongeveer zo uit:
Eerst even joggen (opwarming)
Stretchen
Spinten (ongeveer 20 seconden,... tot ongeveer 180 hartslag)
wandelen (ongeveer 2 minuten tot hartslag terug rond de 135 zat)
weer 20 seconden sprinten
enz...
Ik heb ongeveer 6 sprintjes getrokken en daarna was ik kapot!
Nu vraag ik me af af dit ook een vorm van hiit is, desondanks het feit dat mijn conditie niet zo goed is.
Zou ik globaal gezien meer vet verbranden op deze manier of zou ik het toch maar bij een half uurtje joggen (hartslag ongeveer 150) houden?
(Ik ben 31 jaar, weeg 85 kilo en meet 1.80m als dit van belang is)

.