AndroidHealthClinic

Stelling Hiit training

Tank20

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
76kg
Vetpercentage
10%
hey,

om toch nog dat beetje vet weg te werken wil ik beginnen met hiit dus is het best om dit te doen via loopband,.. of met oefeningen zoals push ups gecombineerd met zo hoog mogelijke sprongen enz.. ? of maakt het ni uit gewoon je hartslag hoog houden ? bedankt alvast :p

hey,

om toch nog dat beetje vet weg te werken wil ik beginnen met hiit dus is het best om dit te doen via loopband,.. of met oefeningen zoals push ups gecombineerd met zo hoog mogelijke sprongen enz.. ? of maakt het ni uit gewoon je hartslag hoog houden ? bedankt alvast :p

HIIT = 30 secs intensief bewegen en 1 minuut wat rustiger
kan je het best op een loopband doen lijkt mij

high intense interval training
oftewel pieken maken voor een langere tijd

wat ik doe:
hometrainer op gemiddelde zwaarte (stand 5 van de 10)
2min. 30km per uur, 1min. 35km per uur

8 a 9 x

ben je met warming up en cooling down een half uur bezig
en zeiknat
ben dan meestal tussen de 250 en 300 cal's kwijt
krijgt er flinke conditie van!

edit: goed artikel: http://www.simplyshredded.com/cardi...dio-vs-low-intensity-steady-state-cardio.html

Niet op een loopband doen. is irritant om de hele tijd op die knoppen te moeten bashen, vooral als je ****ing gemolesteerd bent tijdens je workout. gewoon buiten op het fietspad ofzo en dan 30 sec voluit sprinten en dan 1 min rust. Uiteindelijk kun je je rustpauze's korter gaan maken als het te licht voor je wordt. Ook kun je een tabata versie uitproberen. 30 sec sprint en 10 sec rust. die herhaal je 8 x na elkaar en dan zit je op een totaal van 4 min workout en het resultaat = Dead as ****!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties kan ik dit best 2 à 3 keer per week doen ?

kan ja, hangt van je doelen af
als jij al 5-6x per week kt doet lijkt me het wat overkill
weet ook niet wat je eet etc

• Topic Starter Topic Starter
ik zit ik nu op een 4 à 5 keer per week en mijn behoefte zit rond de 2700 kcal ik eet altijd net iets meer ik wou de hiit dan na of voor mijn training doen

Vaak kan je op de loopband toch interval programma kiezen? dan hoef je ook niet continu op de knoppen te drukken..

Vaak kan je op de loopband toch interval programma kiezen? dan hoef je ook niet continu op de knoppen te drukken..

Als ik dat ding bij ons gebruik blijft hij gewoon de gehele training op 1 tempo. Misschien dat het wel werkt ivm een hartslagmeter maar die heb ik niet dus kan het ook niet testen.

Wel hadden we bij mijn oude sportschool vrij nieuwe hardloopapparaten met touchscreen. Bij deze apparaten kon je een loop snelheid instellen, jogsnelheid en rensnelheid. Je kon hierdoor heel makkelijk met 1 tikje op het scherm tussen snelheden togglen. Ook had je een animatie van een 400meter hardloopbaan waarop je jezelf zag bewegen.

Vaak ging ik dan rennen op 13,5/14 km/h voor 200 meter, 100 meter rusten op 9km/h en dan weer rennen voor 200 meter. In totaal vaak zo'n 15/20 minuten, echter startte ik wel met een "warming up" van 5 minuten rennen op een tempo van 9 km/h.

Ik de de hiiit als volgt:
15 seconden sprinten, op de zijkanten springen, 45 sec wachten en dan er weer op. Hoef je ook niet steeds de knoppen verzetten. En dat doe je stuk of 10x.

Terug
Naar boven