XXL Nutrition

HIIT voor vetverlies

Flyingant

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Hey DBB'ers,
Ik doe nu al een maandje een custom Rippetoe program maar wil ondertussen nog wat vet van mijn middel halen om er wat beter uit te zien.
Ik weeg eigenlijk nogal weinig voor iemand van 15 (52kg) maar toch is er nogal wat vet rond mijn middel. Er werd mij gezegd dat het gewoon vocht is en dat het er makkelijk af gaat dus daar wil ik meteen aan beginnen.

Ik dacht dus aan HIIT cardio omdat het blijkbaar veel leuker en efficiënter is dan een normale cardio workout. Wel heb ik geen idee wat het beste HIIT schema zou zijn, kan iemand me misschien hierbij helpen. Ik heb heel wat opgezocht over HIIT en heb er eentje gevonden maar weet niet of hij optimaal is voor vetverlies:

1-4 Joggen 50%
VOlgende 4 min. 20 sec. Sprint en 10 sec. Jog
9-12 Joggen 50%

En zijn er eventueel nog dingen die ik moet weten over HIIT of eventuele tips?
Alvast bedankt! :D

Is geen vocht hoor, maar 't zou wel betekenen dat je weinig spiermassa hebt als je met dat gewicht nog een buikje hebt.
Dat schema ziet er op zich prima uit, het bevat een warming up, een cooling down en een high en low interval. Veel complexer moet je het niet maken. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan langere intervalperiodes, dus 1 minuut high, 1 minuut low. Uiteindelijk maakt het weinig uit en 't is ook deels wat jouw eigen voorkeur heeft. Hoe langer je low interval periode, hoe beter je weer op adem kan komen en hoe meer je weer kan geven in de high interval natuurlijk..
Ik vind het totaal alleen nogal kort.. persoonlijk doe ik 3 minuten warming up, 15 minuten afwisselend high/low (dus 8 highs) en dan weer 3-7 minuten cooling down. Misschien is dat in het begin nog niet echt vol te houden.

Oja, tip.. neem genoeg water mee :)

Verder leidt alle energie die jij verbrandt en niet compenseert met eten uiteindelijk tot vetverlies (en als je te lang zou doorgaan eventueel tot spierverlies maar bij een normale HIIT sessie niet hoor) dus wat dat betreft maakt het niet veel uit. Ga alleen niet extra eten als je van dat buikje af wilt komen, dan heeft 't niet zoveel zin. Hoewel je met jouw gewicht eerlijk gezegd best wel wat meer zou mogen gaan eten als je het combineert met krachttraining.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Oh OK bedankt, ik zal denk ik ook maar langere intervals nemen aangezien ik niet zo een top conditie heb dankzij een blessure bij het voetballen.
+1

Terug
Naar boven