MuscleMeat

Hiit

flippodud

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
HIIT verhoogt dus je metabolisme. hierdoor verbrand je dus meer vet dan bij traditionele "tragere" cardio. ik vroeg me echter af of die verhoging in metabolisme niet resulteert in hogere spierafbraak ook.

voor de duidelijkheid: ik spreek over procenten dus stel dat je bij trage cardio 10% spier 90% vet verliest, hoe zouden die procenten dan liggen bij hiit?

PS: die procenten die ikk hierboven gegeven heb zijn volledig uit de lucht gegrepen

flippodud zei:
HIIT verhoogt dus je metabolisme. hierdoor verbrand je dus meer vet dan bij traditionele "tragere" cardio. ik vroeg me echter af of die verhoging in metabolisme niet resulteert in hogere spierafbraak ook.

voor de duidelijkheid: ik spreek over procenten dus stel dat je bij trage cardio 10% spier 90% vet verliest, hoe zouden die procenten dan liggen bij hiit?

PS: die procenten die ikk hierboven gegeven heb zijn volledig uit de lucht gegrepen

Die percentages zullen bij iedereen totaal anders zijn..

flippodud zei:

lager dan bij traditionele cardio. HIIT komt meer in de buurt van KT, het is een vorm van intervaltraining, wat KT in feitie ook is. bovendien verbrand je minder cals, maar over het totaal genomen meer vet. spierverlies zal dus ook minder zijn.

Soulreaver zei:
lager dan bij traditionele cardio. HIIT komt meer in de buurt van KT, het is een vorm van intervaltraining, wat KT in feitie ook is. bovendien verbrand je minder cals, maar over het totaal genomen meer vet. spierverlies zal dus ook minder zijn.

Helemaal mee eens. Ook Brutez heeft trouwens gelijk, het zal zowiezo ook nog eens per persoon verschillen.

Er zijn zelfs onderzoeken die beweren dat HIIT zelfs anabool is, doordat het de IGF-1 en HGH afgifte zou stimuleren...Dit zou op zich niet onlogisch zijn (zie opmerking Soulreaver dat HIIT in zekere zin op krachttraining lijkt) maar ik weet niet of het waar is.

Daarnaast heeft je voeding (ook voor en na de HIIT )invloed. Ik vind persoonlijk dat je je voeding zo anti-katabool mogelijk moet maken, d.w.z. carbs en whey vóór en na de HIIT.

En nou alsjeblieft niet gaan flamen dat je daardoor geen vet verbrand tijdens je HIIT etc etc. want daar gaat het niet om.

Laatst bewerkt:
Ander hiit vraagje:

Iemand ervaring met na het opstaan hiit en smiddags dan krachtraining, tijdens het cuttten? Te doen of loop je op die manier erg snel tegen overtraining/oververmoeidheid aan? Even het voedingsaspect buiten beschouwing gelaten

Gorilla-Man zei:
Ander hiit vraagje:

Iemand ervaring met na het opstaan hiit en smiddags dan krachtraining, tijdens het cuttten? Te doen of loop je op die manier erg snel tegen overtraining/oververmoeidheid aan? Even het voedingsaspect buiten beschouwing gelaten

Ik zelf vermijd dit, omdat ik het dan te intensief vind worden. Ik heb het dus nooit geprobeerd, misschien dat het voor anderen werkt.

Ik ben zelf van mening dat goede HIIT en goede KT dermate intensief zijn, dat je inderdaad een te groot risico neemt als je het op dezelfde dag doet.

ik heb vanochtend 15 min. hiit gedaan,....
een half uur van te voren wat havermout pap en een whey shakje gedronken.....
maar damn ik was me toch duizelig na die 15 min! ik moest echt gaan zitten om niet over mn nek te gaan. pas toen ik thuis was en een shake met dextrose had genomen ging het weer.
ik denk dat het lag aan het feit dat ik de havermout een half uur ipv een uur van te voren heb gegeten?

Gorilla-Man zei:
Ander hiit vraagje:

Ik ben in de cut en kon het niet aan...
Heb nu mijn schema verandert.
van 4 dagen KT naar 3 KT (met rustige cardio) en 1 of 2 aparte Hitt cardio dagen.
Kijken hoe dit gaat.

ik neem nu voor een hiit training, van 15 minuten, 20 gram whey/30 gram dextrose en direct er na: 50 gram dextrose/30 gram whey

Hoe doen jullie dat?

dan moet je dus eigenlijk voor een hiit dag een apart voedingsschema maken....om die dextrose en whey erovoor en erna in te passen.......want op een kt dag doe ik alleen whey en dextrose erna.

Papi Chulo zei:
ik heb vanochtend 15 min. hiit gedaan,....
een half uur van te voren wat havermout pap en een whey shakje gedronken.....
maar damn ik was me toch duizelig na die 15 min! ik moest echt gaan zitten om niet over mn nek te gaan. pas toen ik thuis was en een shake met dextrose had genomen ging het weer.
ik denk dat het lag aan het feit dat ik de havermout een half uur ipv een uur van te voren heb gegeten?

Ik denk dat de havermoutpap te zwaar is. Wat je kan doen is havermoutpap met VEEL water (of melk) + whey + banaan in de blender. Je kan dan de helft van deze mix vóór en de helft na het lopen nemen. Doe er zoveel water of melk bij dat het echt flink vloeibaar is. Maar misschien is het beter om vooraf echt vloeibaar voedsel te nemen, dus met dex/whey.

Als ik opsta eet ik een banaan en whey in water, doe 15 minuten later de hiit, neem 20 gram dextrose + whey in water, half uurtje daar weer na bruine rijst met kip

• Topic Starter Topic Starter
zijn alternatieven voor whey (lees eiwitpoeder)? mijn ouders zijn van mening dat alles dat in grote potten met flashy labels het huis binnenraakt, AS zijn... :grumble:

whey is het meest ideaal, maar als het niet gaat dan gaat het niet, neem dan bv. wat ei-eiwitten, wat kip, tonijn of kwark. je moet roeien met de riemen die je hebt. uiteraard is whey idealer, maar belangrijk is dat vooraf wat dextrose pakt.

flippodud zei:
zijn alternatieven voor whey (lees eiwitpoeder)? mijn ouders zijn van mening dat alles dat in grote potten met flashy labels het huis binnenraakt, AS zijn... :grumble:

:D Dat heb ik nou met mijn vriendin! Laatst vond ze een lege verpakking ecdysteron of (cordyceps, dat weet ik niet meer) in de vuilnisbak..... :o

Ik heb moeten lullen als brugman om haar te overtuigen dat ik geen 'rare' dingen gebruik!

Een tip, flippodud, laat eens wat vaker de Men's Health slingeren thuis. Staat op zich een hoop onzin in, maar MH is erg anti AS en er staat wel in bijna elk issue in dat Whey wel goed is.

• Topic Starter Topic Starter
Soulreaver zei:
whey is het meest ideaal, maar als het niet gaat dan gaat het niet, neem dan bv. wat ei-eiwitten, wat kip, tonijn of kwark. je moet roeien met de riemen die je hebt. uiteraard is whey idealer, maar belangrijk is dat vooraf wat dextrose pakt.

thx dacht het al, maar wou het es bevestigd horen :)

Gettingbigger: heb al eens zoiets geprobeerd => ik 20 € lichter en nog steeds geen whey :)

maar zit in mijn laatste jaar studies, volgend jaar koop ik me dan ook eens wat supplementen. ben die massas tonijn ed wel beetje beu.

Gorilla-Man zei:
Ander hiit vraagje:

En 's middags hiit? Kan dat ook? En dan 's avonds KT.
En wat is volgens jullie dan je ideale voeding?

'S middags hiit kan prima en kan je kwa voeding op 2 manier denk het beste aanpakken, 1) uur van te voren complexe carbs en eiwitten, kwartier ongeveer ervoor whey, of 2) kwartier ongeveer ervoor snelle carbs (banaan/dex) en whey

Terug
Naar boven