AndroidHealthClinic

HIIT

Nootmuskaatje

True Natural Space Ranger
Elite Member
10 jaar lid
10.000 likes
Waardering
10.232
Lengte
1m82
Massa
84kg
Ik ben van plan om HIIT toe te voegen, dit het hele jaar door dus in de cut en bulk. Dit 2x en later verhogen naar 3x per week. In de bulk verhoog ik uiteraard m'n kcal behoefte hierop. Maar vroeg me wel af wat nou het meest effectieve is in de sportschool zelf. Uiteraard is buiten sprinten/hardlopen etc wat beteren goed uit te voeren maar zo na m'n training even op een crosstrainer of zo is wel zo makkelijk.

Alleen zijn die dingen dan weer traag om in te stellen en dat lijkt me niet zo effectief bij een interval training. Iemand tips voor een goede HIIT sessie wat goed te doen is in de sportschool?

In de sportschool zijn de crosstrainer, de roeitrainer en de fiets geschikt voor hiit. Voor lopen/sprint inderdaad buiten doen want de loopband is te traag in versnellen en in topsnelheid.
De crosstrainer kan je dus gewoon gebruiken.

Bij hiit is het eigenlijk niet de bedoeling je caloriën daar op aan te passen. Dat is alleen bij steady state cardio.

• Topic Starter Topic Starter
In de sportschool zijn de crosstrainer, de roeitrainer en de fiets geschikt voor hiit. Voor lopen/sprint inderdaad buiten doen want de loopband is te traag in versnellen en in topsnelheid.
De crosstrainer kan je dus gewoon gebruiken.

Bij hiit is het eigenlijk niet de bedoeling je caloriën daar op aan te passen. Dat is alleen bij steady state cardio.

Crosstrainer/fiets etc dus gewoon op hetzelfde stand houden en gewoon wat harder gaan?

HIIT verbrand wat meer kcal, dan zou je in de bulk toch juist wat meer kcal naar binnen moeten werken om aan te komen?

Crosstrainer/fiets etc dus gewoon op hetzelfde stand houden en gewoon wat harder gaan?

HIIT verbrand wat meer kcal, dan zou je in de bulk toch juist wat meer kcal naar binnen moeten werken om aan te komen?

Nee nee niet gewoon wat harder gaan, dat is geen hiit.

rustig tempo 60 seconden en dan volle sprint op alle kracht die je hebt voor 30 seconden. Dat is hiit. Dit ga je ongeveer 10 minuten vol houden als je het goed doet.
Hoeveel verwacht je te verbranden aan energie wat je herstel en massa bouw in de weg zal staan in 10 minuten? Dat is aan energie ongeveer een appel.
Maar je zal wel wat beter vet gaan verbranden.

Nee nee niet gewoon wat harder gaan, dat is geen hiit.

rustig tempo 60 seconden en dan volle sprint op alle kracht die je hebt voor 30 seconden. Dat is hiit. Dit ga je ongeveer 10 minuten vol houden als je het goed doet.
Hoeveel verwacht je te verbranden aan energie wat je herstel en massa bouw in de weg zal staan in 10 minuten? Dat is aan energie ongeveer een appel.
Maar je zal wel wat beter vet gaan verbranden.

Excuses, dat bedoelde ik met harder gaan. Herstel en massa in de weg staan kijk ik niet zo naar, maar niet dat ik met een 300 kcal overschot zit en dat HIIT dan laten we zeggen 200 kcal verbrand en ik nog maar 100 boven onderhoud zit.

Het is vooral voor m'n gezondheid en conditie, vet verbranden is een leuk extra'tje in m'n cut.

Zo groot zal het gebruik met 10-12 minuten hiit niet zijn.
Je vetverbranding gaat dus verder wel iets omhoog. Dus ideaal in een bulk en zeker ook in een cut.

en idd perfect voor je conditie en gezondheid.

Zo groot zal het gebruik met 10-12 minuten hiit niet zijn.
Je vetverbranding gaat dus verder wel iets omhoog. Dus ideaal in een bulk en zeker ook in een cut.

en idd perfect voor je conditie en gezondheid.
Wil het uiteindelijk 20minuten kunnen 3x per week, 20minuten fietsen op 80kg met 16km/u zou al zo'n +- 100kcal zijn. HIIT zou dan nog wel zo'n 200 kunnen zijn denk ik?

Wil het uiteindelijk 20minuten kunnen 3x per week, 20minuten fietsen op 80kg met 16km/u zou al zo'n +- 100kcal zijn. HIIT zou dan nog wel zo'n 200 kunnen zijn denk ik?

Ik denk dat je niet zo snel aan de 200cal zal komen met hiit. Maar vaak is wat de meter aangeeft niet wat je inlevert aan energie.
hiit is een heel andere manier van trainen ook dan een steady state cardio sessie.
Bij hiit gebruik je heel even heel veel energie en dan weer even heel erg weinig en zo door 6 tot 7 of 8x.
20 minuten is zwaar hoor voor hiit. Normaal doe je als je makkelijker langer kan ook de intervals korter op elkaar.

Maar probeer en zie wat het doet voor je, voordat je verder dingen gaat aanpassen.
Dus eerst iets doen dan pas iets aanpassen in de voeding als het nodig is. Dat is mijn mening, omdat je alleen zo kan uitvinden wat elke kleine verandering nu werkelijk voor je doet.

Ik denk dat je niet zo snel aan de 200cal zal komen met hiit. Maar vaak is wat de meter aangeeft niet wat je inlevert aan energie.
hiit is een heel andere manier van trainen ook dan een steady state cardio sessie.
Bij hiit gebruik je heel even heel veel energie en dan weer even heel erg weinig en zo door 6 tot 7 of 8x.
20 minuten is zwaar hoor voor hiit. Normaal doe je als je makkelijker langer kan ook de intervals korter op elkaar.

Maar probeer en zie wat het doet voor je, voordat je verder dingen gaat aanpassen.
Dus eerst iets doen dan pas iets aanpassen in de voeding als het nodig is. Dat is mijn mening, omdat je alleen zo kan uitvinden wat elke kleine verandering nu werkelijk voor je doet.
Daar heb je gelijk mee, thanks! Ja ik begin waarschijnlijk ook wel erg kort, heb echt een dramatische conditie. Voorheen enorm ongezond geweest en amper bewogen op paar min fietsen na. Dus ben al blij als ik de eerste keren 5 minuten vol ga houden:o.

Dit wil ik dan uiteindelijk verhogen, beginnen met 2x per week en later als ik het een beetje te pakken heb 3x.

Terug
Naar boven