MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
die nehert heeft gelijk, waarom heeft pietje een poephuidskleur ipv echte roetvegen

Ik vind het dieptriest dat je niet gewoon antwoord kan geven. Dat is namelijk ook niet het punt dat ik wilde maken, als ik al een punt wilde maken..
Maar dit toont wel al genoeg. :D

Ok, ten eerste wat voor punt wilde je maken? Ten tweede, wat zegt mijn antwoord dan?
Ten derde, heb je zo weinig inzicht in al het verschrikkelijke dat in de wereld gebeurt dat het niet direct op je antwoorden al als dieptriest wordt omschreven? Ik vraag me af wat voor superlatieven er overblijven voor al die weeskindjes die in de kou op de vloer in Rusland slapen smachtend naar liefde van hun ouders.

Spreekt zichzelf ook elke 2 seconden tegen die Brabonegert. Zwarte Piet is rasistisch en blijft dus helemaal niet volgens zijn verhaal, maar wordt een totaal ander figuur, ineens wordt het een blanke dude met wat roetvegen in zn gezicht. Oh, maar de n*gers die vinden dat het moet veranderen en rasistisch is moeten opzouten naar Somalie want het is een Hollands feestje en "hun" moeten hun "b**kes houwen", dat is het even samengevat dus. :roflol:

Grappige vent hoor, maar hij zou leuker zijn als hij niet alleen de populaire meninkjes nablaat.

Brabo negert heeft blijkbaar niet alleen dat taaltje overgenomen maar ook de pavlov reactie van hen op alles wat anders is als Brabant. Echte brabo geworden. Verder spreekt hij zichzelf zo tegen dat ik er niet op reageer.

Maar oke point taken, als je goed zoekt is er een n*ger te vinden die de stelling ontkracht dat alleen kaaskoppen dat doen. Ben het wel eens met de bruine kleur vs ouderwets zwart van roet.

Laatst bewerkt:

Jezus, wat een gelul toch allemaal. Iemand bekijkt andere culturen en trekt dan conclusies die niks van doen hebben met de zwarte piet zoals wij hem kennen.

Maar die oorringen, dat kroeshaar en die rode lippen dan? Ik antwoord: wat doet een negerslaaf met een roe? En waarom ontvoert deze kinderen in een zak, door de schoorsteen?

Hij LIJKT dus wel op een n*ger, maar omdat hij niet standaard negertaken heeft zoals katoen plukken is hij opeens GEEN n*ger?

En in Cornwall, waar ze hun gezichten ook zwart verven, krijgen ze hetzelfde verwijt over racisme, maar daar hebben nooit slavenschepen aangelegd. Ook daar weten ze dat het gebruik heel oud is.

Het zwartmaken van het gezicht tijdens de jaarwisseling gebeurt van Engeland tot Macedonië, ontdekte ik, tot op heden.

Niemand heeft een probleem gehad met het enkele feit dat het gezicht zwart wordt gemaakt. Het zwart maken van het gezicht staat los van welk ras dan ook. Waarom zou je het gezicht niet zwart mogen maken?

Wat het probleem wel is, is dat krullen en rode lippen erbij komen. Waarom kan dat archetype in andere landen op een man met een zwart gezicht lijken en moet in Nederland de moeite gedaan worden om hem een karikatuur van een n*ger te maken?

Kunnen ze die Prem niet weer een ban geven bij DWDD. Heb met plaats vervangende schaamte tv maar weer op een andere zender gezet. Totdat iemand anders aan het woord was.

Katoenplukken een standaard negertaak?

Het is nu immers wel duidelijk wie hier precies de racist is.

Dat had moeten zijn: standaard slaventaken.

Maar weer leuk dat je te pas en te onpas het woord racist gebruikt voor mensen die tegen zwarte piet zijn.

---------- Post toegevoegd 16 October 2013 om 16:27 ----------

Kunnen ze die Prem niet weer een ban geven bij DWDD. Heb met plaats vervangende schaamte tv maar weer op een andere zender gezet. Totdat iemand anders aan het woord was.

Ik vond hem juist scherp. Die kale tegenover hem die lulde een eind in de ruimte.

Kale: Mensen die dit racistisch vinden hebben kennelijk ooit iets vervelends meegemaakt en grijpen zwarte piet aan om hun afkeer van racisme kenbaar te maken.
Ik: Waar heeft deze man het over?
Prem: Ik heb helemaal niks meegemaakt, ik heb een perfect leven gehad. Ik vind het gewoon triest dat in deze tijd iets als zwarte piet nog kan.
Ik: kijk, dat is nou een goed tegenargument.

Jezus, wat een gelul toch allemaal. Iemand bekijkt andere culturen en trekt dan conclusies die niks van doen hebben met de zwarte piet zoals wij hem kennen.

Hij LIJKT dus wel op een n*ger, maar omdat hij niet standaard negertaken heeft zoals katoen plukken is hij opeens GEEN n*ger?

Niemand heeft een probleem gehad met het enkele feit dat het gezicht zwart wordt gemaakt. Het zwart maken van het gezicht staat los van welk ras dan ook. Waarom zou je het gezicht niet zwart mogen maken?

Wat het probleem wel is, is dat krullen en rode lippen erbij komen. Waarom kan dat archetype in andere landen op een man met een zwart gezicht lijken en moet in Nederland de moeite gedaan worden om hem een karikatuur van een n*ger te maken?

Zo Kumar, jij bent 2 meter 30 en 160 kg

Wat een arrogante omhooggevallen achterlijke kwal die Quinsy.

Ophangen aan de hoogste boom.... Onee, dat mag alleen bij blanken want anders is het racistisch.

tja, jammer dat ze die connotatie met slaven heden ten dage nog altijd maken. Maar artikel geeft inzicht dat oorsprong van Sint en Piet veel vroeger ligt dan 1850 en dus voorheen niks met racisme te maken had.
Net zoals swastika , Halloween etc...vandaag de dag ook niet meer de oorsprongkelijke betekenis heeft.

Wat een arrogante omhooggevallen achterlijke kwal die Quinsy.

Ophangen aan de hoogste boom.... Onee, dat mag alleen bij blanken want anders is het racistisch.

Ja maar ik vind het wel erg dat zijn moeder is uitgescholden voor zwarte piet door een vrouwelijke collega. Dat wijf had ontslagen moeten worden met zulke zogenaamd grappige opmerkingen.

Ja maar ik vind het wel erg dat zijn moeder is uitgescholden voor zwarte piet door een vrouwelijke collega. Dat wijf had ontslagen moeten worden met zulke zogenaamd grappige opmerkingen.

Dat is inderdaad wel erg ja.
Misschien moeten we tog maar wel zwarte piet afschaffen uit respect voor zijn moeder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven