Dat is inderdaad onjuist.
Maar de slavenoorbellen, groot en goudkleurig, zeker gedragen door een zwarte man zijn wel heel erg ongelukkig gekozen als je het argument wil maken dat het geen slaven zijn.
De oorbellen van slaven schijnen te komen uit een stuk uit de bijbel waarin god zegt dat slaven geen goede christenen zijn en moeten luisteren naar hun meester (die wel een goede christen is) en daarom gebied god de slavenbezitters om hun slaven in hun rechteroor (omdat ze daarmee naar gods woord moeten luisteren) een oorring te geven.
Het komt niet zomaar uit de lucht vallen hoor dat geen enkele man in die tijd oorbellen droeg, behalve slaven. Kijkend naar de periode waaruit het verhaal van zwarte piet stamt mag iedereen zijn eigen conclusie trekken.
Uiteraard, ik zeg het maar voor de zekerheid, snap ik ook wel dat zwarte piet nu niet met de intentie om een slaaf voor te stellen wordt neergezet.
Dit hele onsamenhangende verhaal ga je natuurlijk niet op straat in Alabama uitleggen dus zo raar vind ik het niet dat hij dan maar een draai aan de werkelijkheid geeft, erg ver zit hij er ook niet naast.