AndroidHealthClinic

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik vertegenwoordig Gaia. Ik wil betogen tegen de zogenaamde offerfeesten die eraan komen. De manier waarop deze schapen geslacht worden zijn uitermate onethisch, zo'n beestje moet al genoeg lijden, gaan jullie nog een schepje d'r boven op doen door deze onverdoofd te slachten. Graag afschaffing van deze feesten of een wet invoeren waarbij de schapen eerst verdoofd moeten worden.
Groenten GAIA.

not srs natuurlijk, maar dit is wel waar het op neer komt

Hallo, ik vertegenwoordig Gaia. Ik wil betogen tegen de zogenaamde offerfeesten die eraan komen. De manier waarop deze schapen geslacht worden zijn uitermate onethisch, zo'n beestje moet al genoeg lijden, gaan jullie nog een schepje d'r boven op doen door deze onverdoofd te slachten. Graag afschaffing van deze feesten of een wet invoeren waarbij de schapen eerst verdoofd moeten worden.
Groenten GAIA.

not srs natuurlijk, maar dit is wel waar het op neer komt
ander onrecht aanhalen om onrecht te rechtvaardigen is compleet absurd:roflol:

meanwhile back in 1832: "ja ik heb haar verkracht, maar jullie verkrachten jullie slavinnen dus wat ik deed is oké!"

ander onrecht aanhalen om onrecht te rechtvaardigen is compleet absurd:roflol:

meanwhile back in 1832: "ja ik heb haar verkracht, maar jullie verkrachten jullie slavinnen dus wat ik deed is oké!"

nee dat doe ik nu net niet Angelica :roflol: dit is hoe ik die bs van racisme over zwarte piet zie vanuit mijn perspectief

"traditionaly it was based on slaves".

Verzonnen onzin.

Dat is inderdaad onjuist.

Maar de slavenoorbellen, groot en goudkleurig, zeker gedragen door een zwarte man zijn wel heel erg ongelukkig gekozen als je het argument wil maken dat het geen slaven zijn.

De oorbellen van slaven schijnen te komen uit een stuk uit de bijbel waarin god zegt dat slaven geen goede christenen zijn en moeten luisteren naar hun meester (die wel een goede christen is) en daarom gebied god de slavenbezitters om hun slaven in hun rechteroor (omdat ze daarmee naar gods woord moeten luisteren) een oorring te geven.

Het komt niet zomaar uit de lucht vallen hoor dat geen enkele man in die tijd oorbellen droeg, behalve slaven. Kijkend naar de periode waaruit het verhaal van zwarte piet stamt mag iedereen zijn eigen conclusie trekken.

Uiteraard, ik zeg het maar voor de zekerheid, snap ik ook wel dat zwarte piet nu niet met de intentie om een slaaf voor te stellen wordt neergezet.

Dit hele onsamenhangende verhaal ga je natuurlijk niet op straat in Alabama uitleggen dus zo raar vind ik het niet dat hij dan maar een draai aan de werkelijkheid geeft, erg ver zit hij er ook niet naast.

In elk van jouw voorbeelden wordt op een directe manier gediscrimineerd. Daarnaast slaat het kant noch wal als zwarte pieten argument.
stop gewoon met janken

Je snapt de essentie niet van wat ik zeg.

Als iets discriminerend is, dan kun je het op tig manieren proberen goed te praten, maar het blijft discriminerend, ongeacht of de discriminatie direct of indirect is.

Nu vinden JULLIE dat iemand achter in de bus laten zitten heel erg is en dat het niet mag. Je als een karikatuur van een n*ger verkleden vinden JULLIE niet erg, dus het kan.

Wie is de grote boze arrogante witte man om te bepalen of iets wel of niet voldoende racistisch is om er een punt van te maken?

@KumaR, persoonlijke vraag, heb jij vroeger ooit Sinterklaas gevierd met je familie? Ooit als kind naar de intocht wezen kijken? Ooit Sinterklaas meegemaakt in je jeugd, heb je ooit in Sinterklaas geloofd?

Vervolg vraag indien je als kind Sinterklaas hebt meegemaakt, hoe beleefde je het?

Voor het geval je naar een bepaald punt toe wilt: het maakt me niet uit of kinderen er iets onschuldigs inzien. Kinderen kunnen oko opgroeien met het idee dat die brandende kruizen een welkomstgeschenk zijn voor die exotische donkere mensen en dat die gele sterren tot de traditionele kledij van joden behoort.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad onjuist.

Maar de slavenoorbellen, groot en goudkleurig, zeker gedragen door een zwarte man zijn wel heel erg ongelukkig gekozen als je het argument wil maken dat het geen slaven zijn.

De oorbellen van slaven schijnen te komen uit een stuk uit de bijbel waarin god zegt dat slaven geen goede christenen zijn en moeten luisteren naar hun meester (die wel een goede christen is) en daarom gebied god de slavenbezitters om hun slaven in hun rechteroor (omdat ze daarmee naar gods woord moeten luisteren) een oorring te geven.

Het komt niet zomaar uit de lucht vallen hoor dat geen enkele man in die tijd oorbellen droeg, behalve slaven. Kijkend naar de periode waaruit het verhaal van zwarte piet stamt mag iedereen zijn eigen conclusie trekken.

Uiteraard, ik zeg het maar voor de zekerheid, snap ik ook wel dat zwarte piet nu niet met de intentie om een slaaf voor te stellen wordt neergezet.

Dit hele onsamenhangende verhaal ga je natuurlijk niet op straat in Alabama uitleggen dus zo raar vind ik het niet dat hij dan maar een draai aan de werkelijkheid geeft, erg ver zit hij er ook niet naast.
het is toch juist een page pak (tenminste volgens het originele verhaal) dat was bedoeld voor een schildknaap :D

Voor het geval je naar een bepaald punt toe wilt: het maakt me niet uit of kinderen er iets onschuldigs inzien. Kinderen kunnen oko opgroeien met het idee dat die brandende kruizen een welkomstgeschenk zijn voor die exotische donkere mensen en dat die gele sterren traditionele tot de traditionele kledij van joden behoort.

Ik vind het dieptriest dat je niet gewoon antwoord kan geven. Dat is namelijk ook niet het punt dat ik wilde maken, als ik al een punt wilde maken..
Maar dit toont wel al genoeg. :D

het is toch juist een page pak (tenminste volgens het originele verhaal) dat was bedoeld voor een schildknaap :D

nouja, in het originele verhaal van Jan Schenkman zie ik op de plaatjes niet eens gouden ringen dus waar die vandaan komen, het zal wel weer.

IK vraag me af wat Klaas nou van dit alles vind .

Ik zie toch altijd veel Surinaamse kindjes staan als de goedheilig man arriveert.

Vandaag is het 14 oktober en we zijn nou al bezig over die godverse k*tklaas.

als je zwarte piet discriminerend vind ga je maar lekker naar een ander land.

In alle jaarlijkse Pieten discussies kom je dit weer tegen. Vervolgens gaat de discussie over de zwarte kleur van Piet nu racisme en discriminatie is....maar bovenstaande zijn we in al die discussies blijkmaar normaal gaan vinden?

Ik vind het behoorlijk xenofoob als je bij een verschil in mening gelijk te horen krijgt anders maar naar eigen land. Als je als donkere Nederlander niet om het feit heen kan dat de rol van zwarte piet wel racisme is of zeker een racistische oorsprong heeft, en je mening uit, dan moet je gelijk opt*fen volgens een groot deel van de Nederlanders. Dit is in mijn ogen een soort denken dat gebaseerd is op dat die gekleurde Nederlanders nog steeds niet echte Nederlanders zijn, ook al zijn die gekleurde mensen hier geboren en getogen. Het blijven een soort gastarbeiders/gelukzoekers......die je als ze een mening hebben maar vertelt van rot maar op.

Dit is imo het meest racistische element van Sint en Piet. Bekrompen kaaskoppen die gelijk vinden dat je weg moet uit "hun" land. Heel opvallend dat ik dit argument altijd lees bij de mensen die voor behoud van zwarte piet zijn.

Verder heb ik enerzijds mijn onschuldige jeugdherinneringen maar anderzijds kom je erg sterke argumenten tegen om de positie van Piet als zwarte knecht te herzien.......We kunnen het verhaal imo best wat aanpassen want zo dierbaar is dat mogelijke racisme element toch niet in een kinderfeest.....

Laatst bewerkt:
In alle jaarlijkse Pieten discussies kom je dit weer tegen. Vervolgens gaat de discussie over het nu racisme en discriminatie is....maar bovenstaande zijn we in al die discussies blijkmaar normaal gaan vinden.

Ik vind het behoorlijk xenofoob als je bij een verschil in mening gelijk te horen krijgt anders maar naar eigen land. Als je als donkere Nederlander niet om het feit heen kan dat de rol van zwarte piet wel racisme is of zeker een racistische oorsprong en je mening uit dan moet je gelijk opt*fen volgens een groot deel van de Nederlanders. Dit is in mijn ogen een soort denken dat gebaseerd is op dat die gekleurde Nederlanders nog steeds niet echte Nederlanders zijn ook al zijn die gekleurde mensen hier geboren en getogen. Het blijven een soort gastarbeiders/gelukzoekers......die je als ze een mening hebben maar vertelt van rot maar op.

Dit is imo het meest racistische element van Sint en Piet. Bekrompen kaaskoppen die gelijk vinden dat je weg moet uit "hun" land. Heel opvallend dat ik dit argument altijd lees bij de mensen die voor behoud van zwarte piet zijn.
[Link niet meer beschikbaar]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven