AndroidHealthClinic

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
VN-onderzoeker pleit voor afschaffen Sinterklaasfeest

Het hoofd van de werkgroep van de Verenigde Naties die onderzoek doet naar Zwarte Piet vindt dat Nederland het Sinterklaasfeest moet afschaffen.

Verene Shepherd, mensenrechtenonderzoeker bij de Verenigde Naties, zegt dat dinsdag bij het tv-programma EenVandaag.
''De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen'', aldus de Jamaicaanse Shepherd. ''Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben.''
Shepherd noemt het haar persoonlijke mening dat "dit in de 21ste eeuw niet meer zou moeten gebeuren".
De VN is bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Hoewel het officiële VN-onderzoek nog niet is afgerond, heeft Shepherd haar mening al gevormd.

Haha mooi objectief onderzoek gaat dat worden.
Als dat mens niet opstapt is het onderzoek niks waard.

Iedereen die tegen zwarte piet is heeft:
1. Nog nooit sinterklaas gevierd
OF
2. Kreeg nooit wat in zijn/haar schoen

Wat een gejank

Echt typerend voor hoe onwetend zo'n lompe k*t is bij de VN. Alsof Mark Rutte in zn eentje "effe" regelt dat een eeuwenoude oerhollandse traditie binnen een maand effe weg gemoffeld is. Bovendien gaat ze er even geheel aan voorbij dat als zij in Nederland zou wonen, zij potverdomme zich hoort aan te passen aan het gastland en niet andersom.

Zou het echt tot een stemming komen bij de VN of zwarte piet moet afgeschaft worden? :roflol: Verder zijn de landen die VN resoluties verbreken niet op één hand te tellen. En blauwhelmen blinken alleen maar uit in coïtustoerisme en vrouwenhandel. Het voorkomen van genocides (Rwanda & Bosnië) is niet aan hun besteed.

Gaat mij niet vertellen dat die werkloze en uitkeringstrekkende idioten het nog voor elkaar gaan krijgen ook?

In dat geval wil ik ook dat de volgende termen afgeschaft worden: "wit brood", "blanke vla", "witte wijn", "witte pistolets", "witte reus", "witte bonen" en "witte rijst". Ik heb liever dat ze dat "neutraal" noemen.

Oja, ook vind ik de Belgische term voor de goedkoopste groep van huismerken: "witte producten" beledigend.

Verene Shepherd

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ook weer typisch dat buitenlanders zonder enige voeling met onze cultuur willen bepalen hoe wij de boel hier moeten runnen. mss best eerst eens orde op zaken stellen in je eigen achterlijke land, ma'am

Ik heb voor het gemak maar eens een enquette toegevoegd aan het topic, kijken hoe de procenten op DBB liggen.

die lijkt ook op zwartepiet:roflol:
hoe ironisch:o

Verene Shepherd

tumblr_m76ifjg3vk1r98rtso1_500.gif

Verene Shepherd

ook weer typisch dat buitenlanders zonder enige voeling met onze cultuur willen bepalen hoe wij de boel hier moeten runnen. mss best eerst eens orde op zaken stellen in je eigen achterlijke land, ma'am
Ze heeft daar wel wat weg van Sinterklaas met dat gevaarte op d'r hoofd.

hoezo heeft dat mens gelijk haar mening klaar. Ik ben niet voor of tegen Piet, alleen als een grote groep zwarten er last van heeft, wat op dit moment niet het geval is, dan zou ik het geen probleem vinden om hem een andere kleur te geven omdat ik kan begrijpen dat hij op een negerkarikatuur lijkt.

Hoe haalt ze het in haar hoofd om ook te denken dat een volksfeest even kan worden afgeschaft.

Bij voorbaat wordt ze zo al totaal niet serieus genomen.

Ze mogen sinterklaas best afschaffen maar niemand houdt me tegen dat ik gewoon mijn schoentje zet :mad:

Met dr badmuts.

Geen sinterklaas meer? Oke, dan stel ik voor ook alle andere feestdagen af te schaffen.

Wat zeg je van het offerfeest? Een schaap slachten (door een normale burger) is ook niet meer van deze tijd.
Ja zit in hun cultuur, dit ook bij ons.

Ga lekker huilen in de goot als je het discriminerend vindt, mong*len.

Geen sinterklaas meer? Oke, dan stel ik voor ook alle andere feestdagen af te schaffen.

Wat zeg je van het offerfeest? Een schaap slachten (door een normale burger) is ook niet meer van deze tijd.
Ja zit in hun cultuur, dit ook bij ons.

Ga lekker huilen in de goot als je het discriminerend vindt, mong*len.

mong*len vinden dit niet leuk. Lol.

In hoe verre heeft de VN eigenlijk macht om ons op te leggen of iets af te schaffen?

Nog een bewijs dat de haters de echte racisten zijn, van Wikipedia:

Over de herkomst van Zwarte Piet wordt veel geschreven, maar weinig onderzoek gedaan. Vaststaat dat de knecht die later de naam Zwarte Piet kreeg, pas in 1850 is geïntroduceerd. Voor die tijd had de folkloristische Sinterklaas in Nederland voor zover bekend geen helper. Desondanks circuleren er voor die helper van Sinterklaas diverse volkswetenschappelijke verklaringen:

• hij zou oorspronkelijk een schoorsteenveger zijn, en van het roet zwart zijn geworden;

Gewoon één van de mogelijkheden. Dus het is niet uitgesloten dat zwarte piet geen n*ger voorstelt. Er is in elk geval geen historische zekerheid over.

Als je dan vervolgens toch meteen aan rassen gaat denken, bij wie zit dan het probleem? Wie is er dan racistisch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven