Fitness Seller

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het word erg omdat er een instantie met behoorlijk aanzien (VN) er ineens iets over gaat zeggen, en niet zomaar iets, nee...het complete feest moet maar verdwijnen. Dit is niet zomaar een extreem linkse bruine vent die iets roept, dit is de VN.

Ja heb je ook gezien wie dat onderzoek leidt? En haar standpunt VOORDAT het onderzoek uberhaupt klaar is. Dikke tunnelvisie. Ik verwacht dat ze weinig steun krijgen met dit belachelijke onderzoek. Rutte heeft zijn standpunt overigens ook al kenbaar gemaakt.

• Topic Starter Topic Starter
Haar woorden ook:
"''De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een stap terug is naar de slavernij"

Shepherd roept premier Mark Rutte op een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."

Terug naar de slavernij, god wat een naar mens, die wil even scoren als nieuwe Mandela ofzo en hoopt dat ze nog ergens een prijs voor wereldvrede mee kan pakken ofzo.

Maar er zijn al gekken die zich aanpassen:
Door de Stichting Minimaclub provincie Groningen worden 'regenboogpieten' ingezet tijdens de viering van het Sinterklaasfeest

net zoals in 99% van alle publieke debatten zijn allebei de kanten hier idioten

Nog zoiets. De mafk*t lijkt niet eens te snappen dat onze Sinterklaas het origineel is, en de Santa Claus een Amerikaans aftreksel daarvan is. Daarbij, wat is het probleem als een land twee figuren wil hebben om een feest voor te vieren? Is dat verboden ofzo?

Jup, dat zei ik net ook nog tegen mijn vrouw:" die trut weet niet eens dat Sinterklaas aan de basis ligt van Santa Claus (Nederlandse immigranten die zich inde VS vestigden). Het niveau van dat mens is zeer bedenkelijk.

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 19:40 ----------

Laten we ook alle Jezusbeelden en schilderijen vernietigen want Jezus was niet blank en had geen blauwe ogen. Is dus racistisch ten aanzien van de bevolking uit het Midden-Oosten.

Heeft de VN de stierengevechten reeds verboden in Spanje?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou me als zwart persoon gediscrimineerd voelen door Gayrio omdat volgens hem iedereen Piet mag spelen behalve ik als zwart persoon omdat hij vind dat het racisme is/uitstraalt/opwekt.

Je zou toch mogen verwachten dat ze bij de VN competente mensen aantrekken, ze betalen genoeg.

Big mamma heeft echt totaal geen politiek gevoel.

Stel: Het wordt verboden om als zwarte piet over straat te lopen. Hoe zit dat dan met n*gers die over straat lopen? Moet de politie hen constant gaan vragen of ze nou een zwarte piet zijn of een n*ger? Want ze lijken toch oh zo veel op elkaar?

Samengevat: Wat een bullshit weer dit.

Stel: Het wordt verboden om als zwarte piet over straat te lopen. Hoe zit dat dan met n*gers die over straat lopen? Moet de politie hen constant gaan vragen of ze nou een zwarte piet zijn of een n*ger? Want ze lijken toch oh zo veel op elkaar?

Samengevat: wat een bullshit weer dit.

Sowieso denk ik, stel dat het inderdaad echt zo is dat ze ''pijnlijke herinneringen'' hebben aan de slavenhandel ed vroeger blablabla doordat wij dit zogenaamd naspelen tijdens sinterklaas. Moeten we dan ook bepaalde herinneringen aan de oorlogen afschaffen? Geen nabestaanden dagen meer? Geen dagen meer dat bepaalde steden een dag uit de oorlog naspelen als nagedachtenis?
Dit is misschien ook wel pijnlijk voor de mensen die de oorlog hebben meegemaakt.

Maar nee, dit is niet discriminerend want Nederlands kent maar 1 discriminatie soort (lijkt wel) en dat is racisme..

Sowieso denk ik, stel dat het inderdaad echt zo is dat ze ''pijnlijke herinneringen'' hebben aan de slavenhandel ed vroeger blablabla doordat wij dit zogenaamd naspelen tijdens sinterklaas. Moeten we dan ook bepaalde herinneringen aan de oorlogen afschaffen? Geen nabestaanden dagen meer? Geen dagen meer dat bepaalde steden een dag uit de oorlog naspelen als nagedachtenis?
Dit is misschien ook wel pijnlijk voor de mensen die de oorlog hebben meegemaakt.

Maar nee, dit is niet discriminerend want Nederlands kent maar 1 discriminatie soort (lijkt wel) en dat is racisme..
Dit is echt een überslecht voorbeeld.

Dat wordt een probleem inderdaad. Gelukkig zijn wij blank he. :)

Dit is echt een überslecht voorbeeld.

Omdat?

Het is al vaker gezegd dat het komt omdat ze leed ervaren van het beeld van de slaven.

Ik zie een overeenstemming hoor :)

Kijk dat ze nu ineens zeggen dat het ''gewoon racisme'' is zonder enige rationele reden..daar kan ik niks mee ;)

Edit: of de echte reden waarom ze het nu willen afschaffen is voor mij onduidelijk.

Pijnlijke ''herinneringen'' terwijl de slavenhandel in de 19e eeuw werd afgeschaft?:scratch:

Weet je wat pas echt een probleem is. Alle blanken met een grote neus lijken op joden en alle blanken met een kleine neus lijken op nazi's. Ik geef je helemaal gelijk hoor, dat zou echt absurd zijn :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven