MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
jullie doen wel veel moeite voor een jaarlijks evenement wat bijna geen invloed heeft op jullie leven wanneer de zwarte piet achterwegen word gelaten.

Veel moeite kost het niet om een paar regeltjes te tikken. Moest men de voorstanders vragen te gaan betogen op een zaterdagavond, dan pas zouden we zien hoeveel belang we er echt aan hechten.
Ongeacht of we er nu veel moeite voor willen doen of niet, het blijft absurd Zwarte Piet te willen "uitroeien".

er is een verschil tussen een paar mensen met van nature zwart krullend haar tussen een hoop mensen die zich zwart schminken omdat ze iemand willen voorstellen die zogezegd zwart is door een schoorsteen en de hele hoop die zwart krullende pruiken opzet om n*gers voor te stellen:roflol:
ook nog extra grappig dat sommige mensen willen ontkennen dat hij een n*ger voorstelt:roflol:

Wat ik, blijkbaar niet duidelijk genoeg, probeer te zeggen:

Er zijn géén kenmerken die bij een bepaald 'ras' horen. Er is altijd een overlap.
Of zijn 'n*gers' altijd een bepaalde lengte, bepaalde tint huidskleur etc.?

Maar, om het even, als we dan toch in een 'n*ger'-hokje gaan denken;
hoeveel 'n*gers' met krullen, zonder dat ze er zelf een krultang oid in hebben gezet, ken jij?
Hebben ze volgens 't stereotype juist niet állemaal kroeshaar?

Overigens heb ik in Piet ook altijd een getinte man/vrouw gezien, een met een baantje bij de Sint.

En:
Verdomme man, en dat noemt ons racistisch, ironisch(zoek dat maar op):).

@ Stierennekje

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:roflol:

jullie doen wel veel moeite voor een jaarlijks evenement wat bijna geen invloed heeft op jullie leven wanneer de zwarte piet achterwegen word gelaten.

Ik heb er als kind jaren plezier aan gehad en hoop dat mijn kinderen dat ook nog zullen hebben. Dus hoezo geen invloed. Gaat trouwens over afschaffen wat sommigen eisen.

ongelooflijk dat mensen zich omwille van zo'n banale discussie zo zwaar opwinden. Zelfs een heleboel die zwarte piet als facebook avatar nemen :roflol:
Komt echt over als die goedkope Amerikaanse "please, think of the children" mentaliteit, alleen al voor het trollen van al die sentimentaliteit zou ik een verbod voorstaan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ongelooflijk dat mensen zich omwille van zo'n banale discussie zo zwaar opwinden. Zelfs een heleboel die zwarte piet als facebook avatar nemen :roflol:
Komt echt over als die goedkope Amerikaanse "please, think of the children" mentaliteit, alleen al voor het trollen van al die sentimentaliteit zou ik een verbod voorstaan.

Nee, die mensen snappen gewoon de macht van de politiek en gevaarlijke figuren als bij de VN en welke invloed zij hebben. Als je als individu daarop niet reageert, dan zien al die politieke sociopaten en busybodies dit als een vrijbrief om maar te doen wat ze willen doen. Ik vind jouw houding daarom ook gevaarlijk. Het is net als toen ze SOPA wilden invoeren. Lekker lam toekijken, en voor je het weet ben je weer een stukje (of een groot stuk) vrijheid kwijt.

Nee, die mensen snappen gewoon de macht van de politiek en gevaarlijke figuren als bij de VN en welke invloed zij hebben. Als je als individu daarop niet reageert, dan zien al die politieke sociopaten en busybodies dit als een vrijbrief om maar te doen wat ze willen doen. Ik vind jouw houding daarom ook gevaarlijk. Het is net als toen ze SOPA wilden invoeren. Lekker lam toekijken, en voor je het weet ben je weer een stukje (of een groot stuk) vrijheid kwijt.

gelukkig dat rechten van de mens/grondrechten niet democratisch beslist worden.

Achja, nog een zwak punt extra voor libertarisme.

True, gewoon kwalijk dat tradities weggeveegd worden. Verbieden van zwarte piet is net als joden een jodenster opplakken.

Zwarte Piet weg? Typisch gevalletje cognitieve dissonantie

True, gewoon kwalijk dat tradities weggeveegd worden. Verbieden van zwarte piet is net als joden een jodenster opplakken.

hier heeft zn post niks mee te maken, t doet het gewoon omdat hij in een utopisch samenlevinkje wil wonen. Best grappig dat hij voor hetzelfde sossen afbrandt.

Laatst bewerkt:

Hoe zou een objectieve derde van buitenaf gezien de hele Sinterklaas-viering duiden?

---------- Post toegevoegd 23 October 2013 om 20:47 ----------

Van buitenaf vindt niemand het een probleem omdat NIEMAND nog aan de oorsprong denkt. En iedereen keurt heden ten dage slavernij af.

Van buitenaf gezien zal elke willekeurige derde die GEEN blanke Nederlander is een stelletje blanken zien die zich verkleden als n*gers zien. De buitenstaanders zullen niet de drogredenering over roet zien.

---------- Post toegevoegd 23 October 2013 om 20:49 ----------

Jij hebt echt serieus hulp nodig. Ik ben er 1000% van overtuigd dat jij het stereotype relmarokkaan bent die overal aanstoot aan neemt. Niet omdat het je écht raakt, maar omdat je dan lekker kan rellen tegen ´die kankerkaaskoppen´. Want ´wij´ zijn allemaal zo stom en ´jullie´ (je denkt in Wij vs Zij) allemaal zo heilig. Rechtvaardige woede is lekker, of niet? Naar mannetje dat je bent. Boehoehoeeee de Nederlanders hebben een honderden jaren oud kinderfeestje en daar lopen geschminkte mensen in rond boehoehoeeee! Alsof het uitmaakt dat die van Arabische oorsprong geen krullend haar heeft. Schei toch uit. Ga lekker ergens anders lopen janken.

Geloof me, I DONT CARE, ik ben geen n*ger :)

Van mij mag zwarte piet blijven, maar wat me storot is als mensen zeggen dat het noooooit op geen enkele redelijke manier op welke wijze dan ook als racistisch gezien kan worden.

Zoals ik al vaker zei, je moet eerlijk zijn en gewoon zeggen:
Ja, onze traditie heeft zeer zeker racistische trekken, we bedoelen het niet zo, maar de oorsprong is dubieus en de uitvoering ook, maar we bedoelen het echt niet verkeerd.

GEEF TOE dat het niet naar buiten toe als onschuldig overkomt.

Ja, onze traditie heeft zeer zeker racistische trekken, we bedoelen het niet zo, maar de oorsprong is dubieus en de uitvoering ook, maar we bedoelen het echt niet verkeerd.

Onze traditie komt racistisch over bij mensen die per sé het slechte willen zien.
Wij bedoelen het niet zo: dé oorsprong bestaat niet; 't is een samenkomst van meerdere tradities.
En de uitvoering(vrolijke volwassenen die kinderen vrolijk maken) as is heeft niets
met 't denigreren van een bevolkingsgroep('ras') te maken.

Ergo; Dat sommige mensen in een grote groep aan het bovenstaande aanstoot nemen is wat mij betreft zorgelijker dan de rol van Piet.

Waarom is het denigrerend als een (zelfs dat staat nog ter discussie, maar soit ik geef je deze) getinte man voor/met een 'blanke' man werkt?

Vertel mij dat eens. Want dat verwondert mij.

http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/a/alberteins107012.html

doe mij maar een Europees paspoort als dit het Nederlanderschap inhoudt

Onze traditie komt racistisch over bij mensen die per sé het slechte willen zien.
Wij bedoelen het niet zo: dé oorsprong bestaat niet; 't is een samenkomst van meerdere tradities.
En de uitvoering(vrolijke volwassenen die kinderen vrolijk maken) as is heeft niets
met 't denigreren van een bevolkingsgroep('ras') te maken.

Ergo; Dat sommige mensen in een grote groep aan het bovenstaande aanstoot nemen is wat mij betreft zorgelijker dan de rol van Piet.

Waarom is het denigrerend als een (zelfs dat staat nog ter discussie, maar soit ik geef je deze) getinte man voor/met een 'blanke' man werkt?

Vertel mij dat eens. Want dat verwondert mij.

WIL je het niet zien of zie je het echt niet? **** het feit dat hij zou werken of wat dan ook, daar heb ik het niet over en daar wil ik het niet over hebben?

Waarom moet een stelletje blanken rond gaan springen LIJKEND op iets wat absoluut als een karikatuur van een n*ger gezien kan worden?

Hoe zou een objectieve derde van buitenaf gezien de hele Sinterklaas-viering duiden?

---------- Post toegevoegd 23 October 2013 om 20:47 ----------

Van buitenaf gezien zal elke willekeurige derde die GEEN blanke Nederlander is een stelletje blanken zien die zich verkleden als n*gers zien. De buitenstaanders zullen niet de drogredenering over roet zien.

---------- Post toegevoegd 23 October 2013 om 20:49 ----------

Geloof me, I DONT CARE, ik ben geen n*ger :)

Van mij mag zwarte piet blijven, maar wat me storot is als mensen zeggen dat het noooooit op geen enkele redelijke manier op welke wijze dan ook als racistisch gezien kan worden.

GEEF TOE dat het niet naar buiten toe als onschuldig overkomt.

Neen Kumar, de niet blanke Nederlander ziet geen probleem in Zwarte Piet. Ik ken heeeeeeeeeeeeeeeel veel niet blanke allochtonen, velen hier geboren en getogen, velen hier gekomen toen ze reeds volwassen waren. En allen vinden het absurd dat je een probleem hebt met Zwarte Piet.

Zelf indien Piet een triest verleden heeft, die realiteit is weg en er is een andere gekomen, en die Piet werkt voor de Sint en is heel gelukkig. Hij is geen slaaf die slaag krijgt van zijn meester. HErinner je mijn voorbeeld van de kersboom. Ook die is van betekenis veranderd. Geen kat die nog rond de denneboom danst om de oude god ( de god van de heidenen) te eren; En nu gaan zelf steeds meer mensen de kerstboom zetten omdat het gezellig is en niet om de geboorte van Jezus te vieren. Dus laat Zwarte Piet maar zijn wie hij is.

---------- Post toegevoegd 23 October 2013 om 21:19 ----------

WIL je het niet zien of zie je het echt niet? **** het feit dat hij zou werken of wat dan ook, daar heb ik het niet over en daar wil ik het niet over hebben?

Waarom moet een stelletje blanken rond gaan springen LIJKEND op iets wat absoluut als een karikatuur van een n*ger gezien kan worden?

"...gezien KAN worden." Maar dat doet geen kat. Niemand ziet Zwarte Piet en denkt: "goh wat zijn die Afrikanen toch dom he."

Kerel; 'een stelletje blanken'(wie is er nu eigenlijk bezig met het sorteren op 'rassen'?) .

Daar gaat 't mis, waarom zouden 't alleen maar 'blanken' zijn?
Wie zegt dat andere 'rassen' niet mee mogen doen?
Geel/rood/zwart/bruin getint zijn is geen enkel probleem, gewoon dezelfde schmink d'r op.
Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat 't vaak genoeg gebeurd is.

En dat Piet dan op een 'n*ger' lijkt, ja dus? En de Sint lijkt op een 'blanke'.
Ze beelden iets/iemand uit. Da's meestal als je een toneelstuk/show opvoert.

De versie van 't verhaal dat ze (iig tegenwoordig) uitvoeren is inderdaad compleet onschuldig.

Het is niet zo zeer ik die iets niet wil zien; ik probeer alleen wat verder te kijken.

het probleem is volgens mij dat er een aantal lieden zijn die denken dat dit een koloniale oprisping is, dus zwarte piet is de slaaf van de witte sinterklaas

echter wordt het door niemand zo ervaren, en zeker niet door diegenen waar dit feest voor bedoeld is, kinderen

ben onderhand wel klaar met al dat gezeur

Het is alleen maar goed. Ik keek vroeger altijd uit naar de komst van zwarte piet. Dat was mijn held. Hij had snoep en kado's. Sinterklaas vond ik maar een saaie man... Voor zwarte piet had ik veel meer respect ontwikkeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven