MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe zou een objectieve derde van buitenaf gezien de hele Sinterklaas-viering duiden?

doelde eigenlijk meer op t stukje gezond verstand gebruiken;)
maar op je vraag, op mijn basis school kwam er op bepaald moment een gezin uit oeganda met 3 kinderen.
die deden vrolijk mee met de viering en vonden het een gezellig geheel. geen gejank of whatever. ze zullen vast wel het een en ander vreemd gevonden hebben, maar dat zul je altijd houden.

Van buitenaf gezien zal elke willekeurige derde die GEEN blanke Nederlander is een stelletje blanken zien die zich verkleden als n*gers zien. De buitenstaanders zullen niet de drogredenering over roet

de meeste "buitenstaanders", zoals jij ze noemt, hebben er geen probleem mee.
dat handjevol vocale r**ards is niet representatief voor een gehele bevolkingsgroep. maar helaas is het ook altijd een minderheid die het vaak verpest voor een meerderheid.

Geloof me, I DONT CARE, ik ben geen n*ger :)

zeker zwart geschminkt?

Van mij mag zwarte piet blijven, maar wat me storot is als mensen zeggen dat het noooooit op geen enkele redelijke manier op welke wijze dan ook als racistisch gezien kan worden.

als je wilt kun je overal wel bijna iets van racisme/discriminatie in vinden. maar dat geld vooral voor de racisten, blank of zwart, een normaal mens zoekt niet zover.

Zoals ik al vaker zei, je moet eerlijk zijn en gewoon zeggen:
Ja, onze traditie heeft zeer zeker racistische trekken, we bedoelen het niet zo, maar de oorsprong is dubieus en de uitvoering ook, maar we bedoelen het echt niet verkeerd.

get a clue. het is al een relatief oude traditie, normen en waarden waren toen anders mbt slaven etc etc. en dat zag je terug in alles. maar de gedachte erachter is er niet een waarbij de zweep over de ruggen van slaven wordt gehaald, maar een kinderfeest.

GEEF TOE dat het niet naar buiten toe als onschuldig overkomt.

welk trauma heb jij opgelopen? nooit wat in je schoentje gehad? te vroeg vernomen dat de sint niet bestaat? slaag gehad van piet?

Laatst bewerkt:
Misschien is het al eerder genoemd maar waarom heeft niemand het over de kerstman en zijn dwergjes?

Misschien is het al eerder genoemd maar waarom heeft niemand het over de kerstman en zijn dwergjes?

Omdat (zogenaamde) discriminatie/racisme niet verwerpelijk wordt bevonden als de gediscrimineerden niet bestaan:).

Gelijke monniken gelijke kappen zou je zeggen, maar da's niet hypocriet genoeg.

Al met al een leuke boodschap voor kinderen:).

Elfjes jongens!

1,6 miljoen likes in minder dan 24 uur en uit mijn facebook lijst zowel donker, chinees als Nederlanders die pietitie liken.

En dat Piet dan op een 'n*ger' lijkt, ja dus? En de Sint lijkt op een 'blanke'.
Ze beelden iets/iemand uit. Da's meestal als je een toneelstuk/show opvoert.

Waar het om gaat is dat de Sint ECHT een blanke is en dat zwarte pieten verkleed zijn als n*ger.

Ik vind het echt raar dat de traditie van een volk is om je als een ander ras te verkleden, ik kan dat echt niet snappen.

Dat toneelstukje vind ik ook apart, ook al wordt er niet meer gedaan alsof piet dom is. Het feest benadrukt naar mijn mening verschillen, het benadrukt dat er n*gers zijn en dat die n*gers een onderdeel van een feest zijn.
De kerstman maakt gebruik van elfjes, dat zijn neutrale wezens.

Waar het om gaat is dat de Sint ECHT een blanke is en dat zwarte pieten verkleed zijn als n*ger.

Ik vind het echt raar dat de traditie van een volk is om je als een ander ras te verkleden, ik kan dat echt niet snappen.

Dat toneelstukje vind ik ook apart, ook al wordt er niet meer gedaan alsof piet dom is. Het feest benadrukt naar mijn mening verschillen, het benadrukt dat er n*gers zijn en dat die n*gers een onderdeel van een feest zijn.

Gast zwijg gewoon met je idiote gelul, heeft nu wel lang genoeg geduurd

Hoe kan zwarte piet nou weg hij is nog niet eens in Nederland? :-D

Gast zwijg gewoon met je idiote gelul, heeft nu wel lang genoeg geduurd
Wat lul je nou? Is dat hoe jij j eopstelt in discussies? Een ander zet serieus punt voor punt neer wat hij vindt en jij wuift het weg?

De apartheid is dsicriminerend.
''Ach lul toch niet.''
De jodenster is discriminerend.
''Ach lul toch niet.''
Die klukluxklan-pakken aandoen tijdens carnaval is discriminerend.
''Ach lul toch niet.''

'Ja, maar al die voorbeelden zijn ECHT discriminerend'.
Daar gaat het om, JIJ bent niet degene die voor iemand anders uitmaakt of iets beledigend is of neit. Je kunt wel aangeven waarom jij het niet beledigend vindt en waarom hun argumenten niet kloppen.

Ik denk zelf dat het bij de n*gers die ertegen zijn vooral de arrogantie is waarmee ze worden benaderd die hen tegenstaat.
''Nee joh, stel je niet aan, je ziet spoken, doe toch niet zo raar. ''
Ze worden beanderd alsof ze , ja hier komt ie, een stelletje domme bosnegers zijn die niks weten.

Daar zit het hele probleem JIJ snapt het niet.

Pieten dragen trouwens geen negerkleding maar kleding en sieraden van de moren.

Het feest benadrukt naar mijn mening verschillen, het benadrukt dat er n*gers zijn en dat die n*gers een onderdeel van een feest zijn.
Wat is hier slecht aan?
Dus volgens deze beredenering is kwakoe ook racistisch.

Wat Hard Gains zegt,
zwijg gewoon met je idiote gelul.

Sinterklaas = kerstman
Toen de Nederlanders sinterklaas naar Amerika meenamen hebben zij er Santaclaus van gemaakt.
En het paard werd vervangen door een slee.
Kortom wij hier in Nederland zitten twee keer dezelfde man te adoreren :D

Sinterklaas = kerstman
Toen de Nederlanders sinterklaas naar Amerika meenamen hebben zij er Santaclaus van gemaakt.

Geen enkel mens met verstand hier in Nederland 'doet aan de kerstman' :P

Overigens blijkt die Shephard vrouw gewoon een fraudeur.

Sinterklaas = kerstman

De kerstman speelt hier in principe geen rol of zie jij rond kerstmis regelmatig kerstmannen in winkelcenta of op straat? Je ziet hooguit in de kerstversiering de kerstmannen terug en wat verdwaalde kerstmannen bij de verkoop van kerstbomen. Degene die ik ieder jaar zag was dan ook nog meer een kopie van Bad Santa. Half lazarus zijn kerstbomen aanprijzend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven