MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.youtube.com/watch?v=CWXoOEsHguk

Lekker selectieve highlights Kumar.

'Duidelijk racistische kenmerken'
Vervolgens benoemt de beste man niet welke dat precies zijn.

''Je moet een culturele traditie doorgronden om haar te begrijpen en in elk geval niet meteen een mening ventileren''

Hoeveel waarde moet je hechten aan 't oordeel van mensen die, blijkbaar, niet eens de moeite nemen om het te doorgronden?

Dat mensen 'russen/chinezen/italianen' er gelijk racisme in zien geeft aan hoe hun eigen cultuur/referentiekader vertieft is door racisme.

Een stereotype maken van een ras IS toch als beledigend te zien? Is dat zo moeilijk?

Als je je ogen naar de zijkant toetrekt en een Chinees vraagt waar het Damrak is, dan zal hij dat niet leuk vinden. Waarom is het wel normaal om gewoon open en bloot een karikatuur van een n*ger neer te zetten?

Blackface is a form of theatrical makeup used in minstrel shows, and later vaudeville, in which performers create a stereotyped caricature of a black person.

Oh nee, in elk ander land wordt het als een karikatuur gezien, maar nee, in nederland is het gewoon normaal en geen karikatuur en dus niet een vorm van belachelijk maken.

http://www.youtube.com/watch?v=UfiNT6AKG0s

---------- Post toegevoegd 24 October 2013 om 20:51 ----------

In zimbabwe worden mensen verjaagd en afgeslacht omdat ze blank zijn, dat is racisme.

Klopt.

---------- Post toegevoegd 24 October 2013 om 20:59 ----------

Overigens:

http://www.youtube.com/watch?v=tnffskKI_IA
http://www.youtube.com/watch?v=36jwS3yoGJY

The thing is.. most white people can take a ****ing joke. Most black people.. can't. The movie White Chicks comes to mind. It would be unfathomable for white people to create a movie called Black Chicks.. where white guys painted their faces and bodies black, dressed and acted like stereotypical, over the top black woman. It just wouldn't work because black people would throw a huge ****ing b*ch fit, temper tantrum and white people would cave in because we feel bad that we made them slaves.

Laatst bewerkt:
Zwarte piet is gered,Kumar snapt het nog niet. I'm out.

Kumar, het is geen stereotypering van een ras... het is een uitbeelding van de figuur Piet.
Ofwel; het is een stereotypering van Piet. Piet is een personage uit een verhaal.
(Dat verhaal dat iemand eerst maar eens moet doorgronden voor 'ie een mening uit.)

Als Piet een Chinees was, had er nu een stoomboot met Chineze uitziende pieten, 'Gele Piet', naar Nederland gekomen.
Waarom een boot vol zou je dan zeggen? Dat is, voor kinderen althans, iets geloofwaardiger,dan 1 Piet+Sint voor 't hele land.

Verder; mooi dat je die filmpjes+tekst d'r bij zet.

Dat zijn sketches gemaakt uit een humoristisch oogpunt; om mensen te laten lachen!
In dit geval om de knulligheden van blanken. Als er iemand butthurt is kan je zelfs
zeggen dat 't blanken belachelijk maakt. Persoonlijk vind ik Chapelle een 'held'.

Wist je dat er meerdere manieren zijn om mensen aan het lachen te maken?
In het geval van Piet is dat dus omdat hij kinderen snoepgoed en cadeaus geeft.
En niet omdat hij de knulligheden van 'zwarten' ten toon spreid of d.m.v. belachelijk gemaakt
(het chinezenvoorbeeld) worden voorziet in leedvermaak voor de kinderen.

Laatst bewerkt:
10-0 voor Zwarte piet!

Nederland, het multiculturele land. Alle culturen zijn aanwezig, behalve onze eigen. Belachelijk dit. Als je het niet eens bent met onze tradities/cultuur dan blijf je lekker in je eigen land wonen. Wees blij dat je welkom bent hier. Kan hier niet tegen, en al helemaal niet dat een paar hoge pieten van de VN zich ermee gaan bemoeien. Hebben ze niks beters te doen? Ik bedoel, na dit gezeik zal er vast onderzoek komen naar jodenkoeken, blanke vla, etc etc. Dan kun je dat ook allemaal gaan verbieden.

Straks mag ik ook mijn kip niet meer eten omdat kip geassocieerd wordt met n*gers.

you like dum watermelons boy?

Watermeloen in de zomer..

raznoobraznaya-podborka_8-39.jpg

Nederland, het multiculturele land. Alle culturen zijn aanwezig, behalve onze eigen. Belachelijk dit. Als je het niet eens bent met onze tradities/cultuur dan blijf je lekker in je eigen land wonen. Wees blij dat je welkom bent hier. Kan hier niet tegen, en al helemaal niet dat een paar hoge pieten van de VN zich ermee gaan bemoeien. Hebben ze niks beters te doen? Ik bedoel, na dit gezeik zal er vast onderzoek komen naar jodenkoeken, blanke vla, etc etc. Dan kun je dat ook allemaal gaan verbieden.

Origineel bro. Vooral dat gedeelte over blanke vla en jodenkoeken. Papegaai.

Als alle n*gers terug gaan naar hun eigen land is er ook geen discriminatie meer, probleem opgelost.

:trollface:

Gaan we hier nou nog steeds door over dat zogenaamde racistische gedoe? Laten we het eens over iets belangrijkers hebben, leeftijds discriminatie, ik krijg namelijk al een aantal jaren geen echte cadeaus meer van die goede sint en zwarte piet en vele ouderen met mij! :(

Gaan we hier nou nog steeds door over dat zogenaamde racistische gedoe? Laten we het eens over iets belangrijkers hebben, leeftijds discriminatie, ik krijg namelijk al een aantal jaren geen echte cadeaus meer van die goede sint en zwarte piet en vele ouderen met mij! :(

Dat komt omdat je bejaard bent.

De Sint houdt alleen van verse jonge kindjes.

Kumar, het is geen stereotypering van een ras... het is een uitbeelding van de figuur Piet.
Ofwel; het is een stereotypering van Piet. Piet is een personage uit een verhaal.
(Dat verhaal dat iemand eerst maar eens moet doorgronden voor 'ie een mening uit.)

Als Piet een Chinees was, had er nu een stoomboot met Chineze uitziende pieten, 'Gele Piet', naar Nederland gekomen.
Waarom een boot vol zou je dan zeggen? Dat is, voor kinderen althans, iets geloofwaardiger,dan 1 Piet+Sint voor 't hele land.

Verder; mooi dat je die filmpjes+tekst d'r bij zet.

Dat zijn sketches gemaakt uit een humoristisch oogpunt; om mensen te laten lachen!
In dit geval om de knulligheden van blanken. Als er iemand butthurt is kan je zelfs
zeggen dat 't blanken belachelijk maakt. Persoonlijk vind ik Chapelle een 'held'.

Wist je dat er meerdere manieren zijn om mensen aan het lachen te maken?
In het geval van Piet is dat dus omdat hij kinderen snoepgoed en cadeaus geeft.
En niet omdat hij de knulligheden van 'zwarten' ten toon spreid of d.m.v. belachelijk gemaakt
(het chinezenvoorbeeld) worden voorziet in leedvermaak voor de kinderen.

Ik ben het echt met je oneens dat hij geen stereotype n*ger is. Is het echt zoooo toevallig dat alle stereotype afbeeldingen, ook in amerika, van n*gers er EXACT als zwarte piet uitzien? Op alle tekeningen van vroeger , ook de niet-karikaturale, ziet hij er ook als een n*ger uit.

Ik WEET dat het geen racistische boodschap heeft , dat weet ik, maar in het algemeen komt het creeeren van een stereotype nou eenmaal over als een belediging.
Het in een sketch doen is 1 ding, maar een volksfeest maken van je als karikatuurneger verkleden komt op mij over alsof het 'grappig' is om zo eruit te zien, het is grappig om een n*ger te zijn met zn dikek lippen zwarte kop en rare haren.

Ik ben echt geen fervent tegenstander van zwarte piet, overigens. Als mijn mening gevraagd zou worden, dan is dit wel wat ik zou zeggen en daarnaast wil ik gewoon een andere kant laten zien dan het gebruikelijke gepraat over traditie en anders opzouten naar je eigen land.

Gezeik over een beetje schmink, doe niet zo moeilijk man

maak er dan een paarse piet van.

maak er dan een paarse piet van.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22000480/__Geen_intocht_met_regenbootpiet__.html

Nee, dat gaat vast niet.

Hoogezand-Sappemeer -

Een geplande sinterklaasintocht met regenboogpieten in Hoogezand-Sappemeer gaat niet door. De initiatiefnemers van de rode, blauwe en groene Pieten zetten met hun plan zo veel kwaad bloed dat er zelfs doodsbedreigingen binnenkwamen.

De teleurgestelde organisatie, Stichting Minimaclub Groningen, ging er deze week nog van uit dat hun ’Regenboog Pieten’ de eersten in ons land zouden zijn. Een ludieke reactie op het felle landelijke en zelfs internationale Pietendebat dat deze dagen zo hevig woedt. Maar op allerlei internetfora werd er schande van gesproken, tot vergelijkingen met NSB’ers aan toe. Om escalatie te voorkomen, blijven de Pieten toch maar zwart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven