MuscleMeat

HIT Schema

Robertk1990

Novice
Waardering
0
Aangezien ik maar 2x per week kan trainen, was ik op zoek naar een intensieve en goede workout die niet te lang zou duren en waarmee 2x per week trainen zou voldoen.
Ik heb wat rondgekeken op het internet, verschillende sites en forums gehad en zodoende kwam ik op HIT.
Ook ben ik toen dit schema tegen gekomen en ik zou graag weten wat jullie er van vinden. Vooral van de mensen die kennis en/of ervaring hebben met deze manier van trainen natuurlijk. ;)

Het schema:
Woensdag
Deadlifts - 1x15
Overhead press - 2x4-8
Chins - 2x4-8
Calf raises - 1x4-8
Barbell curls - 1x4-8
Shrugs - 1x8-10

Zaterdag
Squats - 1x15
Incline BB press - 2x4-8
Barbell rows - 2x4-8
Rope crunches - 1x4-8
Triceps pushdown - 1x4-8
Stiff leg dead lift - 1x15

Met bovenstaande oefeningen ga ik uit van een 2-0-2 principe.
Of is er iemand die me iets anders dan dit aanbeveelt?

Laatst bewerkt:
wat is precies je doel? als ik het goed begrijp doe je vaak 1 setje per oefening?
dat lijkt mij nogal weinig. Als je nog niet lang traint zou ik een full-body schema nemen.

suk6 :)

• Topic Starter Topic Starter
wat is precies je doel? als ik het goed begrijp doe je vaak 1 setje per oefening?
dat lijkt mij nogal weinig. Als je nog niet lang traint zou ik een full-body schema nemen.

suk6 :)

1 setje per oefening is toch juist de bedoeling bij High Intensity Training? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik train nu 2,5 jaar, heb al verschillende FB en splitschema's gehad, maar omdat ik maar 2x per week tijd heb om te trainen zocht ik naar een goed werkend alternatief voor 2x per week. Vandaar dat ik terecht kwam bij HIT.

ja je hebt gelijk. ik heb altijd begrepen 1 tot 3 sets per oefening bij HIT.

squat
bench press
bent over row
lunges
dipping
chinning
crunches
alles 3x10
of andere indeling als je dit wenst natuurlijk
in totaal 28 setjes
kan je makkelijk twee maal per week doen

• Topic Starter Topic Starter
squat
bench press
bent over row
lunges
dipping
chinning
crunches
alles 3x10
of andere indeling als je dit wenst natuurlijk
in totaal 28 setjes
kan je makkelijk twee maal per week doen
Dit heeft naar mijn mening meer weg van een FB dan van een HIT, toch?
Ik wil echt HIT-training een keer proberen, maar omdat het nieuw is voor mij wilde ik weten of het schema wat ik gevonden heb een goed HIT-schema is en wat precies de bedoeling is van HIT.

Kijk eens naar de oefeningen van Ellington Darden.
Die heeft een boek geschreven, met beknopte oefeningen en informatie hierover.

het heet `New High Intensity Training` van Ellington Darden en is te bestellen bij bol.com

Hij heeft o.a. zijn technieken van Arthur Jones. De legende die Casey Viator, Mentzer brothers en Dorian Yates heeft getrained.

Recentelijk is er nog een boek bijgekomen, the new bodybuilding for old school results heet het volgens mij. Dit is een uitgebreide foto-ops van HIT trainingen. 360 blz dik.
Ook van ellington darden. Moet je maar eens googlen op het net.

HIT heeft voor- en tegenstanders. De tegenstanders zullen altijd beweren dat splitprogramma's en 5x trainen beter is dan full body High Intensity 2 a 3 keer per week. Ik heb een jaar aparte spiergroepen gedaan, en zojuist begonnen met de schema's van dit boek. Ik moet zeggen dat ik na de 1e week al meer resultaat boek dan apart spiergroepen trainen. Maar, zoals ik zei: Dat is echt persoonlijk voor velen. ;-)

groet,

:eek: icecoldlemon :eek:

:lifter:

ps: in verhouding dus, heh. Want je haalt nooit 1 jaar in 1 week ;)
m.a.w. de eerste week volop zienbare resultaten wat ik de 1e maand niet had
bij `gewoon` trainen.

Zie jij in 1 week al resultaat dan?

Terug
Naar boven