AndroidHealthClinic

Hitler of Stalin

Peiling Peiling Hitler of Stalin. Wie was de grotere schoft?

• Totaal stemmers
    62

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
Wie vinden jullie persoonlijk de grotere schoft?

Adolf Hitler

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

of

Jozef Stalin

913_stalin.jpg

Stalin.

Stalin!

Misschien is het handig als je even toelicht waarom het schoften zijn, niet iedereen kijkt het nieuws of heeft een geschiedenisknobbel...........

Stalin...

mao zedong

Ik lijk persoonlijk meer op hitler

Hitler

Hitler. Ook al was je onder Stalin met grootschalige uithongering (o.a. Holodomor) of opsluiting in werkkampen (o.a. Goelag-archipel) niet veel beter af.

Daden van het Nazi-regime zijn grotendeels meetbaar, daden van regime Stalin zijn met veel mist omgeven maar in uitvoering waren de Nazi's hoe dan ook sneller mede omdat er een gerichte vernietigingspolitiek bestond. Stalin heeft ook de nodige groepen laten executeren of doodgaan maar wel over een veel langere tijdspanne dan onder het Hitler-regime.

Hitler vind ik wel een gevaarlijke zot omdat ie nog geloofde in z'n ideeen. Stalin berokkende meer schade, maar twas door paranoia dat meer 'buiten hem' ligt.

Beide totalitaire regimes. Ik vind een killcount nutteloos tot je het calibreert naar het aantal mensen waar ze tijdens hun regime de macht over had en het aantal jaren dat men in power was.

Je kan de ontslag-count van iemand die 20 jaar ervoor verantwoordelijk is in een multinational ook niet vergelijken met dat van iemand die er 1 jaar voor verantwoordelijk is in een KMO.

Zullen nog een aantal factoren belangrijk zijn, dit zijn de enige die ik nu kan bedenken.

Hitler. Ook al was je onder Stalin met grootschalige uithongering (o.a. Holodomor) of opsluiting in werkkampen (o.a. Goelag-archipel) niet veel beter af.

Daden van het Nazi-regime zijn grotendeels meetbaar, daden van regime Stalin zijn met veel mist omgeven maar in uitvoering waren de Nazi's hoe dan ook sneller mede omdat er een gerichte vernietigingspolitiek bestond. Stalin heeft ook de nodige groepen laten executeren of doodgaan maar wel over een veel langere tijdspanne dan onder het Hitler-regime.

Hitler was dus beter dan Stalin.

Ik zou Hitler wel eens schofterig kapot willen nken, stalin is mijn type niet.

geen van beiden

Terug
Naar boven