MuscleMeat

Hitler of Stalin

Peiling Peiling Hitler of Stalin. Wie was de grotere schoft?

• Totaal stemmers
    62
Liever een kogel dan verhongering/verbranding bro

Liever een kogel dan verhongering/verbranding bro

Alleen had je geen keuze als slachtoffer. Je kreeg niet eerst een formulier waar je een voorkeur op kon aangeven. Je moest dood, dan moest je maar hopen dat het zo snel mogelijk ging. In de meeste gevallen niet, ook niet bij degenen die de kogel kregen. Kuilen vol met zand bedolven slachtoffers die uren lang nog bewogen waren geen uitzondering in ieder geval. Lang niet iedereen kreeg een genadeschot.

Ik zat daar serieus wel aan te denken toen ik van die films zag over concentratie kampen.
Ik zou gewoon net zo lang blijven wegrennen totdat ze je kapotschoten.
Alles beter dan die zieke shit die ze uitvoerden in de kampen etc.

Ik zat daar serieus wel aan te denken toen ik van die films zag over concentratie kampen.
Ik zou gewoon net zo lang blijven wegrennen totdat ze je kapotschoten.
Alles beter dan die zieke shit die ze uitvoerden in de kampen etc.

Tegen die tijd ben je geestelijk al gebroken. Eerst uitgezonderd, dan afgezonderd, dan onderdrukt, vernederd, gedeporteerd, uitgehongerd, geweld aangedaan en als je dan nog een laatste restje waardigheid had werd dat er ook nog wel op welke wijze ook gepers

Overlevingsmechanisme speelt dan ook nog een grote rol, zelfs in de donkerste tijden waren de meesten alleen maar bezig om nog een dag te kunnen overleven.

Wikipedia, Santino. Wikipedia.

Het x aantal doden zegt niet wie de 'grootste schoft' was, daar doelde ik net op met Pol Pot.

---------- Toegevoegd om 23:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:13 ----------

Leopold II nomineer ik trouwens tot grootste schoft van België.

452px-Leopold_II_van_Belgi%C3%AB.jpg

---------- Toegevoegd om 23:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

Nog een warme man uit koloniale tijden.

Lothar von Trotha
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alleen had je geen keuze als slachtoffer. Je kreeg niet eerst een formulier waar je een voorkeur op kon aangeven. Je moest dood, dan moest je maar hopen dat het zo snel mogelijk ging. In de meeste gevallen niet, ook niet bij degenen die de kogel kregen. Kuilen vol met zand bedolven slachtoffers die uren lang nog bewogen waren geen uitzondering in ieder geval. Lang niet iedereen kreeg een genadeschot.

:roflol:

OT: Moeilijke keuze. Stalin had een staalhard bewind, maar heeft Rusland wel vooruit geholpen door zijn industrialisering. Hitler had wat last van grootheidswaanzin en nam teveel hooi op zijn vork.

Pak maar Hitler dan. Hij maakte mensen af omdat hij hen ondergeschikt vond, niet omdat ze hem in de weg liepen, waar het bij Stalin meer om de macht ging en je best niet tegen hem in kon gaan.

Makkelijk Stalin, communisme blijft nog destructiever dan fascisme of nazisme en qua aantal doden is het wel duidelijk.

Dat Hitler meestal gezien wordt als de 'grootste schoft' is gewoon bewijs van onwetendheid.

als we nog boeken/documenten/films oid hebben over die lui zoals pol pot enzo dan zie ik die hier graag verschijnen

Assad is wel erg wannabe Stalin aan het spelen

Makkelijk Stalin, communisme blijft nog destructiever dan fascisme of nazisme en qua aantal doden is het wel duidelijk.

Dat Hitler meestal gezien wordt als de 'grootste schoft' is gewoon bewijs van onwetendheid.

Ik ga niet in discussie met je gaan, aangezien ik die (inderdaad door onwetendheid) nooit ga winnen. En waarschijnlijk bekijk ik het vanuit een verkeerd perspectief, net omwille van mijn onwetendheid, of via een bril van gigantische simpliciteit, maar als je kijkt naar de gedachte achter de moorden, zie ik één groot verschil, namelijk:

Stalin moordt omwille van tegenstand en zijn drang naar absolute macht.

Hitler moordt omwille van een algemene ideologie die nergens op gebaseerd is, waarmee ik bedoel dat een übermensch een mening is en geen feit.

Is dit te simplistisch?

Dit is samen met de ad-hominem wel een van de vervelendste drogredenen T

Hitler klinkt toch cooler dan Kim yong un

Zonder Hitler hadden we nu Russisch gesproken, zonder Stalin Duits. Ik ben dus dankbaar dat ze beiden geleefd hebben en ik Nederlands praat.

Als Hitler had gewonnen hadden we geen Marokanenprobleem in Nederland

Terug
Naar boven