XXL Nutrition

Hitler of Stalin

Peiling Peiling Hitler of Stalin. Wie was de grotere schoft?

• Totaal stemmers
    62
Ze hebben t wel altijd over die joden, maar die duitsers waren ook geen lieverdjes hoor

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik vind een killcount nutteloos tot je het calibreert naar het aantal mensen waar ze tijdens hun regime de macht over had en het aantal jaren dat men in power was.

+1

Ik stem op Stalin omdat ik sterk geloof in de theorie van 'cumulatieve radicalisering' bij Hitler. Stalin was een beul die zijn volledige carrière politieke genocide bedreef.

Maar het verschil blijft natuurlijk nihil.

Laatst bewerkt:
Mao Zedong

Osama Ben Laden vond ik wel de ergste terroristische dictator van Afghanistan

Ik vond Hussein van Noord-Korea ook heel erg.

Palestijnen

Vind Adolf sympathieker, kunstzinniger, amusanter enz dan Stalin, dus Hitler.

Ben nu de docu "The untold story of the US" aan het kijken.

En die presidenten van Amerika kunnen er ook wat van, vooral Truman, Nixon en Reagan.

Heb per ongeluk Hitler ingedrukt.
Maar heb meer respect voor hem, hij deed het publiekelijk, and no one gave a **** (in Duitsland dan) terwijl Stalin het deed terwijl iedereen doodsbang was, dat is niet spang man

Ik vind Hilter knapper, maar de snor van Stalan is mooier.

de hollanders , wy limburgers worden al zow lang gediscrimineerdt

Pol Pot was wellicht de grootste gek met diens ideeën, maar hoe meten we zoiets?

Pol Pot was wellicht de grootste gek met diens ideeën, maar hoe meten we zoiets?

Dan waren Bokassa en Amin waarschijnlijker nog gekker, die hadden er geen moeite mee om hun tegenstanders zelf naar de andere wereld te helpen. Amin was dan ook nog eens een gestoorde verkrachter.

Als het om gestoordheid gaat staat Hitler buiten het spectrum waar Stalin, Mao, Pot, Amin etc wel onder vallen. Hitler was zeker gestoord maar de paranoia van Stalin, pedo-acties van Mao, bloeddorstigheid van Amin en Bokassa waren bij Hitler amper of niet te vinden. Manipulatie en grootheidswaanzin zeker, maar zonder die kenmerken word je ook geen dictator.

Toch blijft Hitler voor mij de grootste schoft. Buiten doelgerichte vernietiging van bevolkingsgroepen was zijn politiek ook gericht op totale vernietiging van culturen. Zelfs zonder bewezen Fuhrer-bevel voor de vernietiging van alle als untermenschen bestempelde groepen kent de moordmachine van de Nazi's geen weerga.

Voor alle slachtoffers van genocides maakt het overigens weinig uit. Of je nou door een kogel, uithongering, gas, verbranding of andere wijze om het leven kwam. Als je op de verkeerde plek was op de verkeerde tijd ging je er gewoon aan.

Terug
Naar boven