MuscleMeat

Hoe 25 kg af te vallen?

Nihal

Novice
Waardering
0
Ik ben mijn overgewicht meer dan zat ik heb hier weken over nagedacht en eindelijk ben ik er klaar voor om aan een andere levensT te beginnen!

Gezond eten op de juiste tijdstippen eten
En sporten sporten sporten en nog is sporten

Ik ga me morgen inschrijven in de sportschool.:D
Wat ik nu juist wil weten is zijn er mensen die zoveel zijn afgevallen?
En op wat moet ik vooral letten welke oefeningen in de sportschool enzzzz

Enige tips? Bvd

:rolleyes:

Groetjes Nihal

zelf 35kg ofzo afgevallen
laat ik t maar globaal houden zonder in te gaan op strakke voeding
stop eerst maar met toetjes, snoep etc en drink gewoon water of kcal-loze drank, verder veel cardio en je bent er zo, zo deed ik t zonder kennis

als je t goed wilt doen met voedingsschema, trainingsschema etc zou ik eerst de stickys lezen bij voeding en vetverlies

• Topic Starter Topic Starter
zelf 35kg ofzo afgevallen
laat ik t maar globaal houden zonder in te gaan op strakke voeding
stop eerst maar met toetjes, snoep etc en drink gewoon water of kcal-loze drank, verder veel cardio en je bent er zo, zo deed ik t zonder kennis

als je t goed wilt doen met voedingsschema, trainingsschema etc zou ik eerst de stickys lezen bij voeding en vetverlies

Bedankt en mag ik vragen hoe lang dat je erover hebt gedaan?

Voor 25 kilo? Neem maar ruim een jaar de tijd. Een jaar van ijzeren discipline, goede voeding en stevige cardio. Reken er maar in ieder geval niet op dat je het binnen 2 maanden doet.

Lees vooral even de stickies over cutten en dan weet je opeens veel!

Er van uitgaande dat je 25 kilo vet bedoeld:

25 kilo = 175000 kcal die je moet gaan verbranden..

Aangezien je per dag beter niet meer dan 500kcal onder je onderhoud zou behoren te eten zou je:

175000/500 = 350 dagen bezig zijn met afvallen.

Dat zou dus zijn als je 100% elke dag aan je dieet van 500kcal onder je onderhoud houd.

Minder technisch.
Koop u een crosstrainer en sta daar iedere dag een uur op (geen rekening houden met de openingsuren van de sportschool - bezette toestellen).
Werkt perfect voor mij.

Voor de rest ook wat op de voeding letten hé.

Voeding: lees BTFFM maar is, bottemline 6 eiwitrijke maaltijden (Dus eiwitten, mager vlees, kwark, kip, vis) met naarmate de dag vordert minder carbs, en carbs later in de dag vermijden. Als je dat doet, verder water drinkt, en koffie/thee zonder suiker, verder ook suikers vermijden (behalve dan lactose, maar ook zo min mogelijk melk etc drinken). Goede vetten eten, genoeg omega 3 6, evt visolie supplementatie. Je kan ook groene thee capsules nemen voor wat extra verbranding.

Zorgen dat je wel genoeg Kcal binnen krijgt, maar probeer ongeveer 20% onder je verbruik te zitten, en 1-2 keer per week wat meer carbs eten ( let op: alleen complexe koolhydraten: dus op je 'refeed dag' bijv een bord rijst of wat extra volkoren boteren nemen, wel het liefst rond je training ): dit omdat als je constant te weinig eet dan dat je nodig hebt nadelig is voor je stofwisseling waardoor je uiteindelijk problemen gaat krijgen met afvallen, meer vet gaat opslaan, moe wordt etc.

Qua training, ik zou ookal heb je geen ambities om 'gespierder' te worden zeker minimaal 2 keer in de week krachtraining doen naast je cardio. Dit om je spieren te prikkelen waardoor ze willen groeien > kost energie. Ook is het zo dat spieren in rust ook energie verbruiken, en voor vrouwen is het ook goed voor hun figuur om krachttraining te doen.
verder zou ik daarnaast om je dieet ECHT TE LATEN werken minstens 3 keer per week 45-60 minuten cardio op matige intensiteit doen. Hierbij kan je denken aan hardlopen, fietsen, roeien, etc..

succes

Zelf ben ik 53 kilo afgevallen, van 133 naar 80 (weeg nu weer 87: bulken:))
Veel water, veel bewegen en wokgroenten heb ik ook veel gegeten..
Heb er 2 jaar en 2 maanden over gedaan.

Ik zou in schijfjes van 5 kilo werken, dat is meer motiverend.
Je zet je nu in om die 5 eerste kilo te verliezen, eenmaal je die kwijt bent ga je voor de andere 5

• Topic Starter Topic Starter
Wow bedankt jullie weten echt wat jullie zeggen

zie mn sig, alles is mogelijk, niet opgeven.

Je moet gewoon geestelijk op het moment komen van "DIT IS DE DRUPPEL, NU GA IK ER VOOR EN IK STOP NIET VOOR IK MIJN DOEL BEREIKT HEB!!" (sorry voor de caps maar die interne agressie moet uitgedrukt worden ;)) en niet van "Bah, ik ga nog maar eens een poging wagen, zal me wel niet lukken maar je weet nooit"..

Hoe? Simpel:
* voeding : dit forum én het ebook "burn the fat, feed the muscle" hebben me écht geleerd wat dé voeding is om zonder honger af te vallen.
* training
* rust

Eet minder maar laat je niet uithongeren (kan je hier vele tips over geven maar het forum staat er vol van..); in het weekend mag je gerust ook eens een normale dag inlassen (natuurlijk wil dat niet zeggen dat je van 's morgens vroeg tot 's avonds laat junk moet vreten)

Stel je ook een realistische tijdspanne, 1Kg per week vermageren is goed te doen maar je moet zeker niet mikken of meer (tenzij je je gaat uithongeren maar dan is de kans groot dat het jo-jo effect achter de hoek komt loeren..)

Voor eettips wil ik wel eens in mn pm box gaan neuzen, heb er al zo velen mn tips verstuurd maar hierboven staan alvast dé goeie (veel kleine maaltijden ipv enkele grote; eiwitrijk voedsel is veel beter dan koolhydraat/(verzadigd/trans)vetrijke voeding; veel water drinken, ...) ;)

Succes!

25kg? professionele begeleiding vragen en als je veel doorzettingsvermogen hebt et zelf proberen veel sporten,dieeten,gezonde levensstijl aanhouden!

Zo min mogelijk snoepen....-500 kcals van je behoefte kcals eten...veel cardio( afwisselend zodat het niet saai wordt en adapteert je lichaam niet eraan) en goed rusten, ook belangrijk, de beter, langer ( maar niet te veel) slaapt hoef je minder per dag te eten en kan je elke dag vol energie weer aan de slag!!

Succes met je doel!

42 kg hier in 7 maanden. Ik deed 6-7 dagen in de week cardio, kreeg max. 1500 calorieen binnen.. Ging als een trein :$

Je zou ook een goede vetverbrander kunnen gebruiken om je eetlust te ondrukken zodat je niet te veel honger hebt en je het niet zo lastig hebt.

Nihal, wat ik aan bovenstaande toe wil voegen is dat je je doelen goed op papier moet zetten. Beschrijf hoe je er straks wil uitzien en hoeveel je wil wegen. Stel lange termijn doelen op en deel deze weer op in korte termijn doelen. Dit staat in burn the fat goed beschreven. Maak een opsplisting in dagelijkse, wekelijkse en (3)maandelijkse doelen. Een soort mentaal programmeren zeg maar, ik denk dat je dat niet moet onderschatten. Zorg dat je door meten je progressie trackt. Succes met het behalen van je doelen!

Je moet je zelf niet aanwennen om elke dag op de wegschaal te staan, ik heb het me zelf wel aangewent. aangezien de weegschaal op de slaapkamer staat. is het een kleine moeite om elke ochtend er op te gaan staan. je ken beter 1 keer inde week op een vaste dag kijken. zoiezo is het resultaat meer en het is motiverender.

Het zit hem vooral in je voeding, daar moet je de meeste winst mee halen. Bekijk voor jezelf wat je in een gemiddelde week eet, en met gezond verstand kom je dan een heel eind. Streep dingen weg die niet goed voor je zijn of vervang ze met gezonde dingen.

Lees anders dit topic ook even door: http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/8-obstakels-cut-overwinnen-111612/

Daar staan veel goede artikelen tussen.

Als je begint met sporten vliegen de 1e kilo's er af, voeding beetje aanpassen.

daarna word het moeilijk, ga je spiermassa aanzetten en denk je dat je stilstaat.
op dat moment ga je cutten en hou je alleen je vetp. i/d gaten.

meer over cutten ( vetverbranden en zvm spiermassa behouden)is te lezen in de sticky's hier op het forum

succes man !

zelf ben ik 20 kilo afgevallen, was het gewoon zat. ik ging wel vrijwel dagelijks naar de gym om een uur/anderhalf uur te fietsen of crosstraining te doen.

wat bij mij heeft geholpen is stoppen met tussendoortjes (chips,koek,chocola etc) veel fruit daarvoor in de plaats. 1,5 uur voor het slapen at ik helemaal niets meer. probeer zowieso honger te vermijden, dat is niet goed.. val je ook niet van af. hou ook rekening met het feit dat je soms wel weer ff een kilo kunt aankomen, maar dat vliegt er ook zo weer af.

blijf gemotiveerd en train met dicipline, dan komt het goed.. neem er de tijd voor!

Terug
Naar boven