AndroidHealthClinic

Hoe 25 kg af te vallen?

Hoi allemaal,
Met plezier de reacties gelezen op deze topic. Ikzelf zit momenteel ook weer in de situatie dat ik stevig af wil/ moet vallen. Jullie tips zijn zonder meer waardevol. er is er echter een die ik heel sterk aan wil zetten! Ikzelf ben 10 jaar geleden d.m.v. Montignac in combinatie met wielrennen, ongelofelijk snel afgevallen, 22 kilo in nog geen 3 maanden. Alhoewel ik me prima voelde, zag ik eruit als een kapstok, oftewel als een wielrenner op de tour de france.
Als dat je doel is prima, maar dat was het mijne niet. Heel veel massa verlies dus bij snel afvallen. Nu doe ikhet lekker rustig aan, zit hoog in mijn eiwit, laag in de carbs. een geheime tip is het gebruiken van kokosolie. Dit bestaat voor een heel groot deel uit MCT's. Deze vetzuren worden moeilijk opgeslagen als vet, maar geven veel energie!
al met al blijft het een lastige bezigheid dat afvallen.
succes ermee

Wat ik me eigenlijk wel afvraaag, burn je meer kcals met fietsen of met lopen ?

1 uur hardlopen (10 km/u) 618 Kcal
1 uur fietsen (16 km/u) 247 Kcal

Berekend voor mijzelf dan...
Ik fiets echter een stuk sneller (volgens de hometrainer doe ik 500 tot 600 Kcal in 40 minuten), en hardlopen hou ik een half uurtje vol... en dan loop ik 10 km / uur.
Ofwel: ligt aan het tempo - ik kan beter fietsen denk ik...

Ik hoor het collega's nog zeggen: "van fietsen val je niet af hoor", goed, genoeg gelachen nu.
Het maakt niet uit WAT je doet maar HOE je het doet, vetverbranding doe je op een lage intensiteit, een grof rekenmiddeltje is 220-(leeftijd)x70%=ideale hartslag voor vetverbranding.
Als je dus 40 bent wordt het rekensommetje als volgt: 220-40=180, 180*70%=126.
Ideaal is dan om je hartslag grofweg rond die 125 te houden, ga je er ver boven zitten verbrand je minder vet, is niet nodig dus.
Nog wat tips:
-vetverbranding komt pas goed op gang na zo'n 20 minuten.
-bouw het rustig en doe het dan een uurtje per dag, twee keer per dag een uurtje kan ook
-op nuchtere maag verbrand je meer vet als je gaat bewegen.
-neem groene thee extract, dat geeft je vetverbranding een boost.

Ik hoor het collega's nog zeggen: "van fietsen val je niet af hoor", goed, genoeg gelachen nu.
Het maakt niet uit WAT je doet maar HOE je het doet, vetverbranding doe je op een lage intensiteit, een grof rekenmiddeltje is 220-(leeftijd)x70%=ideale hartslag voor vetverbranding.
Als je dus 40 bent wordt het rekensommetje als volgt: 220-40=180, 180*70%=126.
Ideaal is dan om je hartslag grofweg rond die 125 te houden, ga je er ver boven zitten verbrand je minder vet, is niet nodig dus.
Nog wat tips:
-vetverbranding komt pas goed op gang na zo'n 20 minuten.
-bouw het rustig en doe het dan een uurtje per dag, twee keer per dag een uurtje kan ook
-op nuchtere maag verbrand je meer vet als je gaat bewegen.
-neem groene thee extract, dat geeft je vetverbranding een boost.

Als je hartslag omhoog gaat, verbrand je minder vet???
Ja, je gaat meer carbs verbranden, bij hoge intensiteit, maar dan geraken je glycogeen-buffers ook eerder leeg he;) Dus als je glycogeen-buffers leeg zijn, ga je automatisch weer vet (+spier:() verbranden..
Hoge intensiteit = meer kcals verbranden!

Ja, op nuchtere maag, verbrand je op dat moment iets meer vet, dan wanneer je eet, alvorens te cardio'en.., maar dit effect is heel klein!
Ik zou eerder wel ontbijten, waardoor de intensiteit flink omhoog kan, waardoor je dus meer kcals verbrand tijdens de training.
Bovendien is cardio'en op nuchtere maag klote
:P

Het zit zo:

Een uurtje Hardlopen verbrand relatief meer calorieen, maar haalt zijn energie voornamelijk uit KH en Eiwitten..
Een uurtje wandelen op een stevig tempo verbrand minder calorieen, maar begint eerder met het aanbreken van de vetreserves!

Er van uitgaande dat je 25 kilo vet bedoeld:

25 kilo = 175000 kcal die je moet gaan verbranden..

Aangezien je per dag beter niet meer dan 500kcal onder je onderhoud zou behoren te eten zou je:

175000/500 = 350 dagen bezig zijn met afvallen.

Dat zou dus zijn als je 100% elke dag aan je dieet van 500kcal onder je onderhoud houd.

Duidelijk maar misschien een beetje afschrikwekkend:D;)

Het zit zo:

Een uurtje Hardlopen verbrand relatief meer calorieen, maar haalt zijn energie voornamelijk uit KH en Eiwitten..

Niet relatief, je verbrand gewoon meer met hardlopen! En idd, eerst worden je carbs verbruikt, maar die raken als snel op, dan pakt je lichaam automatisch vet + spier!

Een uurtje wandelen op een stevig tempo verbrand minder calorieen, maar begint eerder met het aanbreken van de vetreserves!

Veel minder kcal, maar idd word er direct vet afgebroken, maar ook carbs!

Als je veel vet wilt verbranden, zul je gewoon hard moeten werken :P

Er van uitgaande dat je 25 kilo vet bedoeld:

25 kilo = 175000 kcal die je moet gaan verbranden..

Aangezien je per dag beter niet meer dan 500kcal onder je onderhoud zou behoren te eten zou je:

175000/500 = 350 dagen bezig zijn met afvallen.

Dat zou dus zijn als je 100% elke dag aan je dieet van 500kcal onder je onderhoud houd.

Maar als je iedere dag 500kcal onder je onderhoud gaat zitten, verbrand je helaas niet alleen maar vet, dus komen er nog heel wat dagen bij :( (uitgaande van zelfde gewicht vvm -25kg vet)

Hallo

Ben zelf ook flink veel afgevallen, van 133 naar 78 afgelopen zomer...
Het is mij gelukt doo min resultaten elke dag goed in de gaten te houden, ik heb bijna geen cardio gedaan, alleen 5 x pw goede krachttraining voor de verschillende spiergroepen..
Pas je voeding aan, en kijk hoe je lichaam reageeert, op een gegeven moment weet je precies hoe je lichaam gaat reageren, en ga je goede resultaten zien met het afvallen...
Succes er mee!!!

Hallo

Ben zelf ook flink veel afgevallen, van 133 naar 78 afgelopen zomer...
Het is mij gelukt doo min resultaten elke dag goed in de gaten te houden, ik heb bijna geen cardio gedaan, alleen 5 x pw goede krachttraining voor de verschillende spiergroepen..
Pas je voeding aan, en kijk hoe je lichaam reageeert, op een gegeven moment weet je precies hoe je lichaam gaat reageren, en ga je goede resultaten zien met het afvallen...
Succes er mee!!!

op deze manier ben ik nu ook bezig en het bevalt perfect :D

leuk om van iedereen die verhalen te lezen :-)
Werkt altijd motiverend om te lezen hoe en hoeveel iedereen is afgevallen en vooral hoe :-)
Maar toch heb ik het idee dat over cardio iedereen zn eigen mening heeft of niet?
De een zegt 70% van max hartslag, de ander zegt weer iets er boven en weer een ander zweert bij HIIT!

Is er nou een vuistregel die voor iedereen het beste werkt? Of verschilt het per persoon wat weer beter werkt?

Ik ga iets zeggen wat geheel onlogisch is.. Maar het zou best handig zijn als je je gewicht vertelt.. ;)

achja, 800kcal per dag en veel sporten werkt ook goed :P

az yemek ye hahaha minder eten in haar taal en mij natuurlijk

Hoi allemaal,
Met plezier de reacties gelezen op deze topic. Ikzelf zit momenteel ook weer in de situatie dat ik stevig af wil/ moet vallen. Jullie tips zijn zonder meer waardevol. er is er echter een die ik heel sterk aan wil zetten! Ikzelf ben 10 jaar geleden d.m.v. Montignac in combinatie met wielrennen, ongelofelijk snel afgevallen, 22 kilo in nog geen 3 maanden. Alhoewel ik me prima voelde, zag ik eruit als een kapstok, oftewel als een wielrenner op de tour de france.
Als dat je doel is prima, maar dat was het mijne niet. Heel veel massa verlies dus bij snel afvallen. Nu doe ikhet lekker rustig aan, zit hoog in mijn eiwit, laag in de carbs. een geheime tip is het gebruiken van kokosolie. Dit bestaat voor een heel groot deel uit MCT's. Deze vetzuren worden moeilijk opgeslagen als vet, maar geven veel energie!
al met al blijft het een lastige bezigheid dat afvallen.
succes ermee

holy shit 22 kilo in 3 maanden is wel teveel hoor vandaar dat je zoveel spiermassa kwijt bent. kijk maar uit dat je niet 2x zoveel zwaarder gaat worden want ik denk dat je stofwisseling aardig in de winterstand staat.

ps. wel eens het anabolic dieet geprobeert?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven